Αυτοκίνητο και Φυσικό Αέριο (CNG): πληθαίνουν τα διαθέσιμα μοντέλα

7 Σεπτεμβρίου 2014

Audi A3 Sportback g-tron

Καθώς είναι γνωστό ότι κατά την καύση φυσικού αέριου η οικονομία συναντά την οικολογία, όλο και περισσότερες εταιρίες κάνουν το βήμα, παρουσιάζοντας μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο. Ανάμεσά του η Audi που παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο της «αεριοκίνητο» το A3 Sportback g-tron, που στη χώρα μας θα πωλείται* έναντι 26.040 € (με χειροκίνητο κιβώτιο) και 28.440 € (αυτόματο). Θυμίζουμε ότι το κόστος κίνησης με CNG είναι χαμηλότερο ακόμα και σε σχέση με το diesel, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι επίσης χαμηλότερες τόσο σε σύγκριση με τη βενζίνη όσο και σε σχέση με το diesel.

*τιμές με απόσυρση

«Καρδιά» του Audi A3 Sportback g-tron είναι ένας βελτιστοποιημένος για λειτουργία με CNG βενζινοκινητήρας 1.4 Τurbo FSI, ο οποίος αποδίδει 110 hp. Εκτός του συμβατικού ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρα), το νέο g-tron είναι επίσης εφοδιασμένο με δύο δεξαμενές συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CompressedNaturalGas– CNG) με συνολική χωρητικότητα 14,4 kg.

Πρόκειται για 2 επιπρόσθετα δοχεία υψηλής πίεσης (2 x 7,2 kg) εξαιρετικά ελαφριάς κατασκευής που λόγω των συνδυασμένων υλικών κατασκευής  CFRP-GRP matrix ζυγίζουν 16 kg το καθένα, δηλαδή 27 kg λιγότερο συγκριτικά με τα συμβατικά ρεζερβουάρ συμπιεσμένου φυσικού αερίου.

Το ρεζερβουάρ του CNG καταλαμβάνει το χώρο της ρεζέρβας, που αντικαθίσταται με κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού, ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 380 lt.

Πρόκειται λοιπόν για αυτοκίνητο διπλού καυσίμου (Bi-fuel) του οποίου η θεωρητική αυτονομία με Φυσικό Αέριο φτάνει τα 400 km ενώ αυτή της βενζίνης τα 900 km, οπότε η συνολική μέγιστη αυτονομία μπορεί θεωρητικά, βάσει των επίσημων-τυποποιημένων τιμών της κατανάλωσης, να φτάσει τα 1.300km.

Audi_A3_g-tron_TECH

Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το CNG, εφόσον όμως αυτό καταναλωθεί και μέχρι το αυτοκίνητο να βρεθεί στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση χρησιμοποιώντας αυτομάτως το καύσιμο της βενζίνης.

Το νέο Audi A3 g-tron θα διατίθεται μόνο στην έκδοση Sportback με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και με δύο εναλλακτικές σε ότι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων: την χειροκίνητη 6 σχέσεων καθώς και την αυτόματη διπλού συμπλέκτη  S tronic 6 ταχυτήτων.

Ο εφοδιασμός των αυτοκίνητων με Φυσικό Αέριο προς το παρόν γίνεται σε επιλεγμένα σημεία ανά την Ελλάδα ενώ η εταιρία Fysikon η οποία και τα διαχειρίζεται βρίσκεται στην υλοποίηση  ανάπτυξης πρατηρίων CNG με σκοπό τα επόμενα 2 χρόνια η κάλυψη να είναι Πανελλαδική.

Το επίπεδο τόσο του βασικού όσο και του προαιρετικού εξοπλισμού του νέου Audi Α3 g-tron είναι αντίστοιχο με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του Α3.