Η τεχνολογία αποτρέπει τα «αναπόφευκτα» τροχαία

9 Οκτωβρίου 2014

  360°-view technology key to Volvo Cars? goal of no fatal accidents by 2020

Ένα νέο σύστημα ασφαλείας που προσφέρει στον οδηγό «οδούς διαφυγής» από θεωρητικά αναπόφευκτα ατυχήματα εξελίσσει μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Το σύστημα συνεργάζεται με πλήθος αισθητήρων διαφορετικών μεταξύ τους τεχνολογιών που προσφέρουν πλήρη καταγραφή 360 μοιρών του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου και θα έχει τη δυνατότητα ακόμα και πραγματοποίησης αυτόματων ελιγμών αν ο οδηγός δεν αντιδρά στις προειδοποιήσεις για επικείμενο ατύχημα.

Το σύστημα αυτό ανήκει στη Volvo, και η εξέλιξή του έχει να κάνει με την πορεία της εταιρίας προς την υλοποίηση του φιλόδοξου πρότζεκτ “Vision 2020” (Όραμα 2020) σύμφωνα με το οποίο, μέχρι το 2020, η εταιρεία θα έχει αναπτύξει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει θανάσιμος ή σοβαρός τραυματισμός οποιουδήποτε επιβαίνει σε ένα καινούργιο μοντέλο Volvo και εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα.

Το νέο σύστημα ασφάλειας μπορεί με τη χρήση προηγμένου λογισμικού και προσδιορίζει τους ιδανικούς «δρόμους διαφυγής» ώστε να αποφύγει ο οδηγός ένα ατύχημα. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τα συστήματα αυτόματης πέδησης και αυτόνομης οδήγησης της Volvo, το σύστημα αυτό θα είναι σε θέση να εκτελέσει το ίδιο τις απαραίτητες μανούβρες αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα!

Το σύστημα λειτουργεί αναλύοντας συνεχώς πιθανούς κινδύνους γύρω από το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, είναι συνδεδεμένο με ένα σύνολο από προηγμένους αισθητήρες, οι οποίοι είναι διακριτικά τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Οι αισθητήρες αυτοί τροφοδοτούν μία κεντρική μονάδα ελέγχου στο αυτοκίνητο, που είναι τόσο ισχυρή σε υπολογιστική δύναμη ώστε να επεξεργάζεται σήματα προερχόμενα από τελείως διαφορετικές μεταξύ τους τεχνολογίες (φωτογραφίες, video, Radar, Lidar, GPS κλπ.), κάτι που για πρώτη φορά υλοποιείται τεχνολογικά!

360°-view technology key to Volvo Cars? goal of no fatal accidents by 2020

Οι αισθητήρες του συστήματος παρέχουν μία πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει περιμετρικά του αυτοκινήτου. Καλύπτουν περιοχή 360 μοιρών και ουσιαστικά «καταγράφουν» οτιδήποτε βρίσκεται γύρω από το αυτοκίνητο, είτε στατικό είτε σε κίνηση: άλλα οχήματα, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές, πεζούς, ζώα, δένδρα, κτίρια, κατασκευές κλπ. Για την πειραματική εξέλιξη και αξιολόγηση του συστήματος χρησιμοποιήθηκαν δύο ειδικά διασκευασμένα οχήματα.

Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί την κορωνίδα ενός τετραετούς ερευνητικού προγράμματος, που ξεκίνησε το 2010 και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Στο πρόγραμμα, που έχει τίτλο “The Non-Hit Car and Truck Project” (σε ελεύθερη απόδοση Πρόγραμμα για Αυτοκίνητα και Φορτηγά που Δεν Συγκρούονται) συμμετείχαν τόσο η Volvo Cars όσο και η AB Volvo (φορτηγά), οι ÅF και HiQ (εταιρείες εκτίμησης κινδύνου και εξέλιξης συστημάτων αισθητήρων διαφορετικών μεταξύ τους τεχνολογιών οι οποίες όμως μπορούν και συνεργάζονται), Mecel (προμηθευτής αισθητήρων) καθώς και το Chalmers University of Technology, με έδρα το Γκέτεμποργκ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ (από τη Wikipedia):

Η τεχνολογία LIDAR (συνδυασμός των λέξεων LIght και RaDAR ή κατ’ άλλους προερχόμενη από το LIght Detection And Ranging) που αναφέρεται πιο πάνω βασίζεται στην εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας λέιζερ στην ατμόσφαιρα και ακολούθως, στην καταγραφή της ποσότητας του ανακλώμενου φωτός. Η ατμόσφαιρα, αποτελούμενη από άτομα, μόρια, αιωρούμενα σωματίδια κλπ. προκαλεί εξασθένηση της διερχόμενης ακτινοβολίας λέιζερ. Η ανακλώμενη (ή οπισθοσκεδαζόμενη) ακτινοβολία συλλέγεται από ένα οπτικό τηλεσκόπιο και οδηγείται στο σύστημα λήψης και καταγραφής των σημάτων LIDAR.