Ο Άγιος Νεομάρτυς και Ιερομάρτυς Γαβριήλ

3 Δεκεμβρίου 2015

Μαρτύρησε στην Προύσα στις 3 Δεκεμβρίου 1659

Ένώ ο Άγιος ήταν Μητροπολίτης Γάνου και Χώρας συνέβη να μαρτυρήσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Παρθένιος ο Γ’, στις 24 Μαρτίου 1657, τον οποίο διαδέχθηκε στον Πατριαρχικό θρόνο. Επειδή όμως ο Άγιος δεν είχε μεγάλη μόρφωση, παραιτήθηκε και ζούσε πλέον ησυχάζοντας στην Προύσα.

Εκεί έτυχε να βαπτίσει ένα Εβραίο που πίστεψε στον Χριστό με αποτέλεσμα να οργισθούν οι άλλοι Εβραίοι και να ζητούν να τον εκδικηθούν.

Όταν κάποτε επισκέφθηκε την Προύσα ο σουλτάνος με τον βεζίρη, βρήκαν την ευκαιρία να κατηγορήσουν τον Άγιο πως βάφτισε κάποιον Τούρκο, πράγμα που συνεπαγόταν θανατική καταδίκη. Αμέσως ο βεζίρης διέταξε να φέρουν τον Άγιο μπροστά του. Χωρίς να εξετάσει την υπόθεση του λέει με μεγάλο θυμό :

Επειδή τόλμησες να βαφτίσεις Τούρκο, είσαι άξιος θανάτου και πρέπει να κρεμαστείς. Εκτός μόνο αν θέλεις να τουρκέψεις και έτσι να σου χαρίσουμε τη ζωή και να σου δώσουμε μεγάλες τιμές και δόξες, ώστε να γίνεις σπουδαίος και μεγάλος σε ολόκληρο το βασίλειο.

Ο Άγιος με παρρησία τους απάντησε :

Εγώ δεν βάφτισα Τούρκο. Όλα αυτά είναι συκοφαντίες των Εβραίων εξαιτίας της κακίας τους. Είναι γνωστό σε όλους, και εσείς οι ίδιοι το γνωρίζετε πολύ καλά, ότι το γένος των Εβραίων από παλιά μας κατατρέχει και όπως θανάτωσαν τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, έτσι κι εμάς τους Χριστιανούς, αν μπορούσαν, θα μας θανάτωναν όλους. Αδίκως λοιπόν ταλαιπωρούμαι. Όσο για να αφήσω την πίστη μου και να γίνω Τούρκος για να γλυτώσω τη ζωή μου, δεν πρόκειται με κανένα τρόπο στον αιώνα να αρνηθώ τον γλυκύτατό μου Ιησού Χριστό, τον αληθινό Θεό. Είμαι έτοιμος να πεθάνω όχι μία φορά αλλά εκατό, αν είναι δυνατόν, για το όνομά Του.

Ο βεζίρης τότε διέταξε να τον φυλακίσουν και να τον βασανίζουν μέχρις ότου τον κάνουν με τη βία να δεχθεί το ισλάμ. Ο ευλογημένος όμως στρατιώτης του Χριστού έμεινε σταθερός στην πίστη, παρά τα φρικτά βασανιστήρια, υπομένοντάς τα όλα με χαρά, δοξάζοντας τον Θεό και παρακαλώντας Τον να τον ενδυναμώνει.

Βλέποντας οι βασανιστές τη σταθερότητά του το ανήγγειλαν στον βεζίρη και εκείνος όρισε να τον κρεμάσουν.

Χαίροντας Άγιος οδηγήθηκε από τον δήμιο στον τόπο της καταδίκης όπου απαγχονίστηκε και έτσι έλαβε τον στέφανο του μαρτυρίου.

Σχετικά άρθρα Αφιερώματα
Λόγος E΄: Λόγος στηλιτευτικός κατά της ελληνικής πλάνης 26 Νοεμβρίου 2018 Λόγος Ε΄: Λόγος στηλιτευτικός κατά της ελληνικής πλάνης Αφού στηλιτεύσαμε με την βοήθεια του Σωτήρος Χριστού την ιουδαική δαιμονοπληξία εναντίον του Θεού, ας στραφούμε τώρα, ψυχή μου, εναντίον των ελληνικών κακοδοξιών και εναντίον του αυθάδους λόγου τους, επειδή και οι υποστηρικτές του, όχι λιγότερο από τους Ιουδαίους, ρίχνουν τα βλάσφημα βέλη του...
Λόγος στη γιορτή της Υπεραγίας Δέσποινάς μας Θεοτόκου όταν οδηγήθηκε από τους γονείς της στον Ναό 22 Νοεμβρίου 2018 Θεοφυλάκτου Αρχιεπισκόπου Αχρίδος Στον ναό προσφέρουν στον Δεσπότη αφιέρωμα ζωντανό που κινείται και στον οίκο του Θεού προστίθεται ωραιότητα και ο τόπος του ναού κληρώνεται σαν κατοικητήριο της δόξας —πράγμα που και ο Δαβίδ παραδέχεται ότι επιθυμεί, αλλά δεν αξιώνεται να το δει με τα μάτια του. Και ξεχνά η παιδούλα το πατρικό της σπίτι και οδηγεί...
Η αγωγή της «νοητής σιγής» και η συμβολή της στη θέωση 21 Νοεμβρίου 2018 Η είσοδος της Μαρίας στο ναό σε νηπιακή ηλικία εγκαινιάζει την αφετηρία μιας παράλληλης προόδου, βιολογικής και πνευματικής που συντελείται με την άμεση συνεργία του Αγίου Πνεύματος. Η εγκατάσταση θήλεος στο ναό για την εποχή εκείνη αποτελεί ασυνήθιστο γεγονός που συνδέεται με τη δεδομένη βιολογική ιδιαιτερότητα των θηλέων και τις συναφείς θρησκευτ...
Λόγος στα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου 21 Νοεμβρίου 2018 (Αγίου Ταρασίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως) Α. Χαρούμενη και παράδοξη είναι η σημερινή πανήγυρη, δηλαδή η είσοδος της Αειπαρθένου και Θεοτόκου στο ναό, οδηγεί δε σε υμνωδία τον πόθο των φιλεόρτων. Σήμερα ο ουρανός και η γη συνεορτάζουν και δοξολογούν το Δημιουργό, που διάλεξε από την ανθρώπινη φύση, αυτήν την ευλογημένη από τον Θεό κόρη, για δι...
Λόγος Δ΄: Αντιρρητικός κατά των κεφαλαίων του Σαμουήλ, του Ιουδαίου 19 Νοεμβρίου 2018 Λόγος Δ΄: Αντιρρητικός κατά των κεφαλαίων του Σαμουήλ, του Ιουδαίου Τα κείμενα του Σαμουήλ του Ιουδαίου μεταφράστηκαν από την λατινική γλώσσα στην ρωσική από τον Νικόλαο Γερμανό. Στα κείμενα αυτά σημειώνεται ότι ο Σαμουήλ έζησε χίλια σαράντα χρόνια ύστερα από την Ανάληψη του Χριστού. Επειδή μετά την Ανάληψη του Χριστού το βασίλειο των Εβραίων διαλ...