Ηλεκτρική Αυτονομία 150 χιλιομέτρων με Φόρτιση 30 Λεπτών

11 Νοεμβρίου 2016

Topping up: A 30-minute charge at a 50 kW DC fast-charger will add a further 150 kilometers of range to the Ampera-e’s new-generation lithium-ion battery.

Λύση στο πρόβλημα της αυτονομίας, που αποτελεί τον υπ’  αριθμόν ένα ανασταλτικό παράγοντα στη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιχειρείται να δοθεί, μεταξύ άλλων, με ένα νέο σύστημα ταχείας φόρτισης που μπορεί να εξασφαλίσει τη συνέχιση της κίνησης σε ένα μακρινό ταξίδι, με μια σχετικά μικρή στάση.

Όπως ανακοινώθηκε πριν από ενάμιση περίπου μήνα, στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, μία φόρτιση 30 λεπτών σε ταχυφορτιστή 50 kW DC θα προσφέρει έξτρα αυτονομία 150 km (μέση τιμή, μετρημένη με βάση προκαταρτικές δοκιμές NEDC – New European Driving Cycle) στη μπαταρία ιόντων λιθίου νέας γενιάς του Ampera-e που όπως είχε ήδη γίνει γνωστό διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία, στον κύκλο NEDC τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα, ενώ στον πιο απαιτητικό κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) η αυτονομία ξεπερνά τα 480 χιλιόμετρα.

Οι ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούν ακόμα ασυνήθιστο θέαμα, ωστόσο τα πράγματα θα αλλάξουν στο εγγύς μέλλον, με την αρχή βέβαια να γίνεται στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες. Στη Γερμανία, λοιπόν, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Συγκοινωνιών και Ψηφιακών Υποδομών ανακοίνωσε ότι 400 σταθμοί ταχείας φόρτισης θα εγκατασταθούν κατά μήκος των βασικών αυτοκινητόδρομων της χώρας σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης σταθμών ανεφοδιασμού “Tank und Rast” μέχρι το τέλος του 2017. Επιπλέον, η Γερμανική Κυβέρνηση δεσμεύτηκε να επενδύσει 300 εκατομμύρια Ευρώ στην ανάπτυξη της απαραίτητης υποδοχής τα επόμενα χρόνια με την εγκατάσταση 5.000 σταθμών ταχείας φόρτισης και 10.000 σταθμών κανονικής φόρτισης σε σταθμούς ανεφοδιασμού σε όλο το μήκος των κύριων οδών, σε εμπορικά και αθλητικά κέντρα, σταθμούς κοινοχρησίας οχημάτων και τρένων, αεροδρόμια και εκθεσιακά κέντρα μέχρι το 2020. Με αυτό τον τρόπο, αυτοκίνητα όπως το επαναστατικό Opel Ampera-e θα έχουν ευρεία πρόσβαση σε μία βολική λύση φόρτισης.

Πέρα όμως από την ταχεία φόρτιση DC, η μπαταρία 60 kWh του Ampera-e μπορεί να φορτίζεται σε προαιρετικούς οικιακούς σταθμούς φόρτισης 4.6 kW, που πληρούν τις Γερμανικές προδιαγραφές για εγκατάσταση ηλεκτρικού δικτύου σε σπίτια. Επιπλέον, το Ampera-e μπορεί να φορτίζεται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης AC σε όλη την Ευρώπη. Με τον ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή του θα φορτίζει με ισχύ 3,6 kW ή 7.2 kW σε τέτοιους σταθμούς AC. Έχοντας αυτονομία NEDC πάνω από 500 km (προκαταρκτικές τιμές), οι ιδιοκτήτες ενδέχεται να μην χρειαστεί ποτέ να φορτίσουν τη μπαταρία τους από 0 – 100%, κυρίως λόγω του ότι η μέση απόσταση που διανύουν καθημερινά είναι 60 km. Η ευέλικτη στρατηγική φόρτισης της Opel για το Ampera-e επιτρέπει επίσης τη φόρτιση  του νέου ηλεκτρικού μοντέλου μέσω μιας στάνταρ, οικιακής ηλεκτρικής πρίζας  2,3 kW εύκολα και άνετα για όλους.

Τέλος, καθώς το Ampera-e θα κυκλοφορήσει στους Ευρωπαϊκούς δρόμους την άνοιξη του 2017, η Opel θέλησε να εξοπλιστεί με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας φόρτισης, γι’ αυτό και εγκατέστησε έναν ταχυφορτιστή DC ισχύος 50 kW και έναν AC μέσης ισχύος στα 22 kW, στην έδρα της, στο Rüsselsheim.