Στην Εκκλησία δεν ερχόμαστε να διορθώσουμε, αλλά για να συναντήσουμε

17 Οκτωβρίου 2018

Εδώ, στην Ορθόδοξο Εκκλησία, δεν ερχόμεθα ως επιστήμονες για να διορθώσουμε ή να αλλάξουμε κάτι βάσει των εποχών και των τρεχόντων αντιλήψεων.

Ερχόμεθα για να συναντηθούμε πρόσωπο προς πρόσωπο με τον ίδιο τον Θεό, εν τω Θεανθρώπω Χριστώ Ιησού. Ερχόμεθα για να μπούμε στην Βασιλεία των Ουρανών. Εδώ ερχόμεθα για να γνωρίσουμε και να ενωθούμε με τον ίδιο Τον Χριστό. Και δι᾽ Αυτού να ενωθούμε με τον Πατέρα Του και Όλη την Αγία Τριάδα. Ερχόμεθα ως νεκροί για να αναστηθούμε σε ζωή Αιώνιο και Ζωή Αληθινή.

Η Εκκλησία, ως Εκκλησία Χριστού, δεν μπορεί παρά να είναι Μία, Αληθής, Ορθόδοξος, Καθολική και Αποστολική, διότι ο Χριστός είναι Ένας, Αληθινός, Υποστατικός και Ζών Θεός, ο Εις της Τριάδος. Διότι ο Χριστός είναι ο Εις Αληθινός Θεός και αληθινός άνθρωπος. Τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Μάλιστα, η Ορθόδοξη Εκκλησία μάς αποκαλύπτει πως ο Χριστός Λόγος είναι τέλειος Θεός, όπως ο Πατέρας και το Πνεύμα το Άγιο. Και οι Τρείς είναι ένας Θεός, όχι ιεραρχικός αλλά Προσωπικός και Υποστατικός. Διότι όπου Πρόσωπο και Υπόσταση, εκεί δεν υφίσταται ουδεμία ιεραρχία, παρά μόνον Μυστήριον Ελευθερίας, Αγάπης και Ζωής.

Για την Εκκλησία δεν υπάρχει τίποτε άλλο που μπορεί να την ορίσει και συμβολίσει παρά μόνον Αυτός ο ίδιος ο Χριστός και Θεάνθρωπος. Για την Εκκλησία ισχύει, όπως και για τον Χριστό, το ῾έρχου και ίδε᾽. Διότι ο Χριστός δεν έχει αντιπροσώπους, παρά ο Ίδιος αυτο-φανερώνεται εν τή Εκκλησία Του, εν τοις Μυστηρίοις Του και εν τοίς Αγίοις Του.

Ουδείς άνθρωπος μπορεί να ομιλήσει περί του Χριστού ή, πολύ περισσότερο, να αποδείξει ή φανερώσει τι περί του Χριστού, παρά μόνον δια του Χριστού, εν Χριστώ και εν Αγίω Πνεύματι.

Εκκλησία είναι ο Τόπος του Ζώντος Θεού, εκεί όπου ο Ζών, Υποστατικός και Τριαδικός Θεός καλεί διά των Ακτίστων Ενεργειών Του τα όντα εκ του μη όντος εις το Είναι της δικής Του Ζωής. Εκεί όπου η Αγάπη είναι Τελεία, η Ζωή είναι τελεία και ανίκητος παρά του θανάτου.

Γι᾽ αυτό οφείλουμε με τόλμη, θάρρος και αγάπη αληθή προς όλη την ανθρωπότητα να ομολογήσουμε πως η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι η Μόνη Αγία, Αποστολική και Καθολική Εκκλησία, στην οποία κατοικεί παν το πλήρωμα της Θεότητος. Διότι κεφαλή της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν είναι άνθρωπος, ουδέ άγγελος, ουδέ άλλο πλάσμα του Θεού, αλλά Αυτός Τούτος ο Θεάνθρωπος και ιστορικός Χριστός, ο Υιός της Παρθένου, Τέλειος Θεός και τέλειος Άνθρωπος, Υιός Θεού και Υιός ανθρώπου.

Γι᾽ αυτό, όλο το νόημα, όλη η ομορφιά, η θεϊκότητα και το κάλλος του κτιστού κόσμου πραγματοποιούνται στο πρόσωπο της Παρθένου Μαρίας, της κόρης του Ισραήλ, της Θεοτόκου. Γι᾽ αυτό η Εκκλησία πραγματοποιείται κατά κάποιον τρόπο διά της Παναγίας, της Παρθένου Μαρίας και διά του Αγίου Πνεύματος. Διά της Παναγίας το κτιστό από δυνάμει Εκκλησία καθίσταται όντως Εκκλησία, δηλαδή Σώμα του Ζώντος Χριστού και Θεού.

Εν Αγίω Πνεύματι γνωρίζουμε και βεβαιούμεθα πως η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι η Μία και Μόνη, Αληθινή Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η Όλη Εκκλησία του Χριστού. Εν Αγίω Πνεύματι βεβαιούμεθα πως στην ιστορικά φανερούμενη Ορθόδοξο Εκκλησία κατοικεί παν το Πλήρωμα του Τριαδικώς Υποστατικού και Ζώντος Θεού.

Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν είναι προϊόν ιστορικής εξελίξεως ενός αφηρημένου ή φιλοσοφικού Χριστιανισμού, αλλά γεγονός διαρκούς προεκτάσεως της Πεντηκοστής εν χώρω και χρόνω. Η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι ταυτόσημος με την Πεντηκοστή προεκτεινόμενη στην ιστορία και τον κόσμο, προκειμένου όλος ο κόσμος, όλη η κτίση και όλη η ανθρωπότητα, να καταστούν κατά Χάριν Χριστός. Δηλαδή, να καταστούν τα πάντα Κυριακόν και Θεανθρώπινον Σώμα με μόνη κεφαλή όχι άνθρωπο, ουδέ άγγελο, αλλά Αυτόν Τούτο τον Ευλογημένο Υιό της Παρθένου, Αυτόν Τούτο τον Ιστορικό Χριστό και ιστορικά φανερούμενο Άκτιστο και Υποστατικό Θεό, τον Ένα της Τριάδος.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ