Το ελληνικό θεατρικό έντυπο από τον 19ο στον 21ο αιώνα

9 Ιανουαρίου 2019

Tο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο: «Το ελληνικό θεατρικό έντυπο από τον 19ο στον 21ο αιώνα». Οι εργασίες του Συνεδρίου θα θα πραγματοποιηθεί στο Κεντρικό Κτήριο του ΕΚΠΑ, στο Αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης», στις 17-18-19 Ιανουαρίου 2019.

Αντικείμενο του συνεδρίου είναι η ανάδειξη των συνθηκών παραγωγής, κυκλοφορίας και πρόσληψης κάθε είδους έντυπης έκδοσης σχετικής με το θέατρο από τον 19ο αιώνα έως σήμερα. Η προσέγγιση που προτείνεται είναι ανοικτή και περιλαμβάνει ειδικά θεατρικά/θεατρολογικά περιοδικά και εφημερίδες, θεατρικά προγράμματα (μορφή, περιεχόμενο, εξέλιξη στον χρόνο, κ.λπ.), εκδότες και εκδοτικούς οίκους που διακρίθηκαν για την ιδιαίτερη προσφορά τους στην έκδοση θεατρικών έργων ή θεωρητικών κειμένων για το θέατρο, κλπ. Το συνέδριο ενδιαφέρεται ακόμη να διερευνήσει τις μεταβολές που η ψηφιακή μετάβαση επιφέρει στα θεατρικά έντυπα καθώς και τον ρόλο του διαδικτύου στη δημιουργία και διάχυση των σχετικών έργων.

Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν 74 ομιλητές πανεπιστημιακοί, ερευνητές, ειδικοί επιστήμονες, διδάκτορες και υποψήφιοι διδάκτορες από τους χώρους της Θεατρολογίας, της Φιλολογίας, της Ιστορίας του Βιβλίου και της Αρχειονομίας με ευρεία θεματική που ενδιαφέρει μελετητές του Θεάτρου, των Νεοελληνικών Γραμμάτων, του Τύπου και της Εκδοτικής Ιστορίας.

Οι εισηγήσεις θα αναπτύξουν ζητήματα και ερευνητικά πορίσματα που εντάσσονται στους θεματικούς άξονες:

• Θεατρικές εκδόσεις και σειρές (Θεατρικά έργα-Μελέτες)
• Εκδότες – Τυπογραφεία
• Θεατρικά Περιοδικά και Εφημερίδες
• Θεατρικά Προγράμματα
• Η παρουσία του θεάτρου σε μη θεατρικά περιοδικά και εφημερίδες
• Αναγνωστικό κοινό και θεατρικό έντυπο
• Η αγορά του θεατρικού εντύπου
• Κρατική πολιτική – Οικονομικές ενισχύσεις – Βραβεύσεις
• Λογοκρισία
• Ψηφιακή μετάβαση και θεατρικό έντυπο

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Κεντρικό Κτήριο του ΕΚΠΑ, στο Αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης», στις 17-18-19 Ιανουαρίου 2019 και είναι ανοικτό σε κάθε ακροατή που ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει.

Για το πρόγραμμα βλέπε εδώ