‘Α.Στυλιανάκη:Η «Μποέμ» είναι όπερα συναισθηματική αλλά και ρεαλιστική

15 Δεκεμβρίου 2014

10850263_985487228144387_2242855198696761416_n

Ένα από τα πιο κλασικά και δημοφιλή έργα του οπερατικού ρεπερτορίου, η Μποέμ του Πουτσίνι παρουσιάζεται κατά τη διάρκεια της Χριστουγεννιάτικης περιόδου στο θέατρο Ολύμπια. Η υψίφωνος  Άννα Στυλιανάκη μιλά στην Πεμπτουσία για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο έργο αλλά και για την όπερα γενικότερα ως είδος ψυχαγωγίας.

Περιγράψτε μας λίγο τον ρόλο της «Μιμής» τον οποίο ενσαρκώνετε.

Η ιστορία της όπερας Μποεμ διαδραματίζεται στο Παρίσι το 1896,στην περιοχή Καρτιέ Λατέν. Η Μιμή είναι μια ράφτρα,μια καθημερινή κοπέλα,η οποία ερωτεύεται τον ποιητή Ροντόλφο. Ζούνε για ένα διάστημα τον απόλυτο έρωτα ,με όλες τις δυσκολίες της μποέμικης ζωής. Τους χωρίζει τελικά ο θάνατος της Μιμής απο φυματίωση.
Ποια είναι τα ιδιαίτερα στοιχεία που αναγνωρίζετε εσείς στην συγκεκριμένη όπερα;

Καταρχάς είναι μια όπερα που υμνεί τον έρωτα και τη φιλία! Είναι ιδιαίτερα συναισθηματική,όντας ταυτόχρονα και ρεαλιστική.Οι χαρακτήρες είναι όλοι καθημερινοί,γεγονός που κάνει το κοινό να συνδέεται μαζί τους. Χαρακτηριστικό ,επίσης,είναι πως στη Μποεμ δεν υπάρχει «κακός»χαρακτήρας. Είναι μια όπερα με πανέμορφη μουσική,γεμάτη εικόνες και εναλλαγές συναισθημάτων, αφού από τον έρωτα καταλήγει στον θάνατο.

10822554_10152528922152671_1107571743_n
Πιστεύετε ότι το κοινό που θα θελήσει να παρακολουθήσει την όπερα «Μποέμ» πρέπει να διαθέτει ειδικές γνώσεις;

Καθόλου. Πιστεύω πως είναι μια όπερα που απευθύνεται σε όλο τον κόσμο. Τόσο η υπόθεση όσο και η μουσική συγκινούν και κερδίζουν από τον μικρότερο μέχρι και τον μεγαλύτερο ακροατή.

Εκπαιδευτικά θεωρείτε ότι υπάρχουν οι κατάλληλες ευκαιρίες για έναν νέο που θέλει να ακολουθήσει την πορεία της όπερας;

Στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλοί αξιόλογοι καθηγητές στο χώρο της μουσικής. Η χώρα δεν υστερεί στους μουσικούς, αλλά στο σύστημα της παιδείας της. Δυστυχώς,δεν υπάρχουν μουσικές ακαδημίες.Θεωρώ,ότι η ύπαρξη των Μουσικών Σχολείων είναι κάτι πολύ θετικό για την παιδεία της χώρας.Έχοντας η ίδια φοιτήσει στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης,ομολογώ πως δεν θα είχα μάλλον ανακαλύψει την κλίση μου στο κλασικό τραγούδι,εαν δεν είχα περάσει από εκεί. Δυστυχώς,το ελλειπές σύστημα της Ελλάδος οδηγεί τους νέους στο εξωτερικό με σκοπό τις μεταπτυχιακές σπουδές.Ευτυχώς υπάρχουν θεσμοί όπως οι υποτροφίες «Μαρία Κάλλας» και «Ωνάση», που τους βοηθούν να σπουδάσουν στο εξωτερικό.Αισθάνομαι η ίδια τυχερή που κερδίζοντας την υποτροφία «Μαρία Κάλλας» κατάφερα να σπουδάσω στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου, δίπλα στη διεθνούς φήμης μεσόφωνο Δάφνη Ευαγγελάτου.

Ποιες είναι οι δυνατότητες καριέρας για μία λυρική καλλιτέχνιδα στην Ελλάδα;

Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι η Εθνική Λυρική Σκηνή κάνει τα πάντα, ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους καλλιτέχνες να ανέβουν στη σκηνή. Εκτός από τις παραγωγές του θεάτρου , δημιουργεί καλλιτεχνικές δράσεις όπως η «Όπερα της βαλίτσας»,που κάνει το γύρο της Αττικής και της Ελλάδος,αξιοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερους λυρικούς τραγουδιστές και φέρνοντας τον κόσμο πιό κοντά στην όπερα. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που παράγει πολλούς ταλαντούχους νέους. Δυστυχώς,το γεγονός πως υπάρχει μόνο ένα λυρικό θέατρο , ωθεί τους περισσότερους στο εξωτερικό για εύρεση εργασίας.Παρόλα αυτά είναι πάντα τιμή και χαρά για όλους μας να τραγουδάμε στην πατρίδα μας όποτε μας δίνεται η ευκαιρία και να βοηθάμε στην αναγνώριση και εξέλιξη αυτής της τόσο όμορφης Τέχνης.

apo-ton-megalo-erota-eos-tin-apognosi