Οικολογία και επιδόσεις από ένα plug in υβριδικό όχημα

21 Μαΐου 2015

308RHYbrid_1504TECH_UPΤα τεχνικά χαρακτηριστικά μιλούν από μόνα τους, καθώς με ισχύ 500 ίππων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, 0-100 km/h σε μόλις 4,0 δευτερόλεπτα και περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική ταχύτητα στα 250 km/h, το υβριδικό όχημα που παρουσίασε γνωστή γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, τείνει να χαρακτηριστεί ταυτόχρονα «καθαρόαιμο σπορ» και «οικολογικό», καθώς οι «επίσημες» εκπομπές CO2 που περιορίζονται στα μόλις 70 g/km.

Πρόκειται για το 308R Hybrid που εξελίχθηκε πάνω στην πλατφόρμα EMP της PEUGEOT .

Το σύστημα κίνησης συνδυάζει τρεις διαφορετικές πηγές ισχύος, όπου κάθε μία κινεί ανεξάρτητα από την άλλη το αυτοκίνητο. Πρόκειται για:

  • 4-κύλινδρο 1.6L THP 270 S&S βενζινοκινητήρα που έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ – στο μέγεθος του – στον κόσμο
  • ηλεκτροκινητήρα 85 kW / 115 hp που συνεργάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο
  • ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, επίσης 85 kW.

H κατανομή βάρους είναι 60% στον εμπρός άξονα και 40% στον πίσω με το PEUGEOT 308R HYbrid, ενώ η αναλογία κιλών ανά ίππο, μόλις 3,1 kg/hp. Tο κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει, καθώς η συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων 3 kWh έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, στηνθέση του ρεζερβουάρ. Το τελευταίο, χωρητικότητας 50 λίτρων, έχει επανασχεδιασθεί και τοποθετηθεί κοντά στο χώρο αποσκευών, πάνω από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα και τους δύο μετασχηματιστές.

Ένα χαρακτηριστικό μπουτόν στην κεντρική κονσόλα υπάρχει για την επιλογή ενός από τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα κίνησης:

  • Το πρόγραμμα Hot Lap είναι το ισχυρότερο, με τις τρεις πηγές ισχύος να προσφέρουν το μέγιστο της ισχύος που φτάνει τους 500 ίππους και τα 730 Nm ροπής.
  • Το πρόγραμμα Track προσφέρει 400 ίππους και 530 Nm, κυρίως από τον βενζινοκινητήρα και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει σαν booster στην διάρκεια επιτάχυνσης.
  • Το πρόγραμμα Road έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για χρήση στον δρόμο προσφέροντας ισχύ 300 hp και 400 Nm ροπής. Ο κινητήρας βενζίνης προσφέρει τα μέγιστα, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά στις επιταχύνσεις. Σε αυτό το πρόγραμμα ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιείται καθόλου.
  • Το πρόγραμμα ZEV χρησιμοποιεί τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα για την κίνηση του οχήματος. Στην κίνηση συμμετέχει και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του γκαζιού.

Η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς ευνοεί την οδική συμπεριφορά του PEUGEOT 308R HYbrid, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει μπροστινά τετραπίστονα αεριζόμενα δισκόφρενα 380 mm και πίσω 290 mm. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου συμβάλλουν και οι ηλεκτροκινητήρες, για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και επιπλέον προστασία για τα τακάκια από την φθορά. Εκτός από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η συστοιχία μπαταριών φορτίζεται είτε από τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, είτε από την ταχυφόρτιση σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.