Προσβάσιμη σελίδα για τα άτομα με μερική ή ολική τύφλωση
Α-
Α+
Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες

Ο Σεφέρης και ο Ελύτης εξυψώνουν τον Θεόφιλο

Δοκίμια - Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - Πολιτισμός - 7 Φεβρουαρίου 2024

(Προηγούμενη δημοσίευση: http://www.pemptousia.gr/?p=392063) Ο Μακρυγιάννης, λέει,  γράφει ένα έργο, που αναδεικνύει τη ζωντανή έκφραση του λαού, όπως συμβαίνει και στον Ερωτόκριτο. Μαζί με τα παραπάνω, εντοπίζονται και επιπλέον παραλληλισμοί, όπως ο παραλληλισμός του Θεόφιλου με τον Δομήνικο Θεοτο...

Βυζαντινή τέχνη και υπέρβαση του ορατού: π. Λουκάς Ξενοφωντινός

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 1 Φεβρουαρίου 2024

Ο μοναχός π. Λουκάς ο Ξενοφωντινός, με καταγωγή από τη Λάρισα, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους αγιογράφους. Διακονεί στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος του Αγίου Όρους και, μαζί με τους υπόλοιπους μοναχούς του αγιογραφικού εργαστηρίου, έχει ιστορήσει ναούς εντός αλλά και εκτός της αθωνικής ...

Εικόνες που επιστρέφουν-Η εικόνα των Τριών Ιεραρχών, Έργο Νεόφυτου Ν. Ζωγράφου

Αγιογραφία - Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 29 Ιανουαρίου 2024

«Έαρ χελιδών ου καθίστησι μία                                                                                                                                                          αi τρεις αηδόνες δε των ψυχών έαρ ». Το άρθρο αυτό έχει θέμα την επιστροφή μίας ακόμα φορητής εικόνας από την κατεχό...

Φώτης Κοντογλου: Η παράδοση σ’ έναν τόπο είναι ο μοναχός αληθινός δρόμος για τις τέχνες!

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 7 Δεκεμβρίου 2023

Φώτης Κόντογλου αυτοπροσωπογραφία μαζί με τα μέλη της οικογένειάς του. (Επιμέλεια Στέλιος Κούκος) «Τη πτωχεία τα πλούσια», Η γνήσια ελληνική τέχνη   Συνέχεια από εδώ: http://www.pemptousia.gr/?p=387469   Η τέχνη είναι σωστή κι αληθινή, όταν εκείνος που την κάνει έχει και γ...

Φώτης Κόντογλου: «Τη πτωχεία τα πλούσια», Η γνήσια ελληνική τέχνη

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 6 Δεκεμβρίου 2023

Φώτης Κόντογλου (1895-1965), (Επιμέλεια Στέλιος Κούκος)   «Εκτήσω τη ταπεινώσει τα υψηλά, τη πτωχεία τα πλούσια». Αυτά τα θαυμάσια λόγια είναι παρμένα από το τροπάρι του αγίου Νικολάου και λένε πως αυτός ο άγιος απέκτησε με την ταπείνωση τα υψηλά, δηλαδή αξιώθηκε να πάρει μεγάλα πνευματικά ...

Η Εικόνα της αγίας Βαρβάρας, Παρθενίου αγιογράφου (19ος αι.) με επιζωγράφηση Νεοφύτου Ν. Ζωγράφου (20ος αι.)

Αγιογραφία - Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 4 Δεκεμβρίου 2023

Στο θαυμαστό βίο της αγίας Βαρβάρας αναφέρεται ότι  ήταν ένα όμορφο κορίτσι που έζησε στην πόλη της Νικομήδειας στη Μικρά Ασία, επί Ρωμαίου Αυτοκράτορα Μαξιμιανού. Ο Διόσκορος ο φανατικός (ειδωλολάτρης) πατέρας της, την είχε κλεισμένη σε ένα πύργο προκειμένου να τη διαφυλάξει από μνηστήρες. Ωστόσο μ...

Κωνσταντίνος Βολανάκης. Ο εραστής του θαλασσινού τοπίου

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 10 Οκτωβρίου 2023

Την περίοδο αυτή πραγματοποιείται στα Χανιά μεγάλη έκθεση ζωγραφικής του ζωγράφου εραστή της θάλασσας, όπως χαρακτηρίστηκε, Κωνσταντίνου Βολανάκη. Ο επιφανής αυτός Έλληνας ζωγράφος, (1837-1907) υπήρξε ο μεγάλος «μάστορας» της θαλασσογραφίας. Γεννήθηκε στην Κρήτη και σπούδασε στο Μόναχο, πόλη που φημ...

Γιώργος Κόρδης: Δομές και ερμηνείες

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 2 Οκτωβρίου 2023

Στήλη του Ιλισσού. Περίπου 340 π.Χ. Αθήνα Εθνικό και Aρχαιολογικό Μουσείο. Έβλεπα εψές στην τηλεόραση σχετικώς καλή εκπομπή κι έπεσα επάνω σε ερμηνευτική ανάλυση του γλυπτού της περίφημης επιτύμβιας στήλης του Ιλισσού, που αποδίδει νεκρό νεαρό κυνηγό με τον πατέρα του να παρίσταται καθώς και νεαρό...

Γιώργος Κόρδης: Περί ύφους. Η τέχνη του συσχετισμού

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 25 Σεπτεμβρίου 2023

Μαρτύριον Αγίου Δημητρίου, Μυστράς, Άγιος Δημήτριος, Μητρόπολη, 13ος αι. «Ἂλλην παραβολὴν ἀκούσατε. ἄνθρωπός τις ἦν οἰκοδεσπότης, ὅστις ἐφύτευσεν ἀμπελῶνα καὶ φραγμὸν αὐτῷ περιέθηκε καὶ ὤρυξεν ἐν αὐτῷ ληνὸν καὶ ᾠκοδόμησε πύργον, καὶ ἐξέδοτο αὐτὸν γεωργοῖς καὶ ἀπεδήμησεν. Ὅτε δὲ ἤγγισεν ὁ καιρὸς τῶ...

Γιώργος Κόρδης: Τελειωμένο και ατελείωτο στην Βυζαντινή ζωγραφική

Ζωγραφική & Εικαστικές Τέχνες - 12 Σεπτεμβρίου 2023

«Ο Χριστός, η θύρα των ζώντων». Ψηφιδωτό. Όσιος Λουκάς, Στείρι Βοιωτίας, 11ος αι.  Πώς το μεγάλο αυτό αισθητικό ερώτημα εφαρμόζεται στην βυζαντινή ζωγραφική; Μια εικόνα Βυζαντινής τεχνοτροπίας είναι τελειωμένο ή ατελείωτο έργο τέχνης. Το ερώτημα δεν αφορά προφανώς στο κατασκευαστικό μέρος, αν δηλ...

Valid CSS! Valid HTML!