Μουσικά απογεύματα στο Μουσείο Ακρόπολης και Επίσημη Παρουσίαση του «Ευαγγελισμού»

7 Μαρτίου 2012

Το Μουσείο Ακρόπολης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια μέρα στο Μουσείο Ακρόπολης», συνεχίζει τα μουσικά απογεύματα και σε συνεργασία με την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει έναν κύκλο συναυλιών με τίτλο «οι Ελληνικοί δρόμοι συναντούν την παγκόσμια μουσική ανθολογία» στις 8, 15, 22 και 29 Μαρτίου και στις 5 Απριλίου 2012, στον εξώστη του δευτέρου ορόφου με θέα την Αίθουσα των Αρχαϊκών Αγαλμάτων.   

 

Echo String Quartet

 

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:                                   

Πέμπτη 8 Μαρτίου, 5 μ.μ.: «Η Εθνική μας Σχολή (Σκαλκώτας, Βάρβογλης, Κωνσταντινίδης) συναντά το Μπαρόκ» με τους Echo String-Guitar Quintet.

Πέμπτη 15 Μαρτίου, 5 μ.μ.: «Παραδοσιακοί Ελληνικοί δρόμοι και Μπαρόκ» με τους Duo Arioso (Αριστείδης Χατζησταύρου κιθάρα και Σοφία Μαυρογενίδη φλάουτο).

Πέμπτη 22 Μαρτίου, 5 μ.μ.: «Όριεντ Εξπρές – Οι Ελληνικοί δρόμοι στα Βαλκάνια και στην Βιέννη» με τον Κυριάκο Γκουβέντα.

Πέμπτη 29 Μαρτίου, 5 μ.μ.: «Επτανήσιοι συνθέτες της Εθνικής Σχολής συναντούν ρομαντικούς μουσουργούς» με το «Μέταλλον» brass quintet.

Πέμπτη 5 Απριλίου, 5 μ.μ.: «Έλληνες και Τούρκοι συνθέτες της Πόλης» με τους Χρήστο Τσιαμούλη και Σωκράτη Σινόπουλο.   

 

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων

 

Επιπλέον, την Κυριακή 25 Μαρτίου 2012, το Μουσείο Ακρόπολης θα παραμείνει ανοιχτό από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ. με ελεύθερη είσοδο και η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων θα παρουσιάσει στις 5 μ.μ. μουσικό πρόγραμμα στο ισόγειο του Μουσείου με θέα το αέτωμα του Εκατομπέδου.

Την ημέρα αυτή θα παρουσιαστεί στους επισκέπτες του Μουσείου, στην Αίθουσα του Παρθενώνα, η εκπληκτική βόρεια μετόπη αρ. 32, η οποία διασώθηκε από την καταστροφή του 5ου αι. μ.Χ. επειδή θεωρήθηκε ότι απεικονίζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Η μετόπη κατέβηκε πρόσφατα από τον Παρθενώνα και συντηρήθηκε στο Μουσείο Ακρόπολης.

 

η βόρεια μετόπη αρ.32 του Παρθενώνα

 

 Ο «Ευαγγελισμός» (ζυγίζει περίπου 800 κιλά) είναι η μόνη που διασώζεται σε άριστη σχεδόν κατάσταση, από όλες τις μετόπες της βόρειας και δυτικής πλευράς του Παρθενώνα Μόνο η μαύρη κρούστα από την ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν ιδιαίτερα έντονη, ίσως λόγω του υπερκείμενου γείσου το οποίο συντελούσε στην επικάθηση ρύπων.   Γι’ αυτούς τους λόγους  έπρεπε να μετακινηθεί και να γίνει ο καθαρισμός της με λέιζερ από ειδικούς συντηρητές, για να αποκατασταθεί το μάρμαρο στην αρχική του μορφή.