Υβριδική τεχνολογία σε φορτηγά

30 Απριλίου 2013
VolvoFEhybrid_01

Την «καθαρή» τεχνολογία στο χώρο της καθαριότητας και των διανομών εισήγαγε η Volvo με το υβριδικό, βασισμένο στο μοντέλο FE όχημά της, που είναι εφοδιασμένο με πετρελαιοκινητήρα 7-λίτρων και ηλεκτροκινητήρα 120 kW (Integrated Starter Alternator Motor).

Πενήντα υβριδικά φορτηγά Volvo FE Hybrid προσφέρουν – χωρίς προβλήματα – τις υπηρεσίες τους σε διάφορους πελάτες σε όλη την Ευρώπη, με πολύ θετικά αποτελέσματα από την άποψη του περιορισμού της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Σχεδόν το μισά από τα υβριδικά φορτηγά της Volvo που έχουν πουληθεί χρησιμοποιούνται σε υπηρεσίες διανομών και τα υπόλοιπα σαν οχήματα αποκομιδής απορριμμάτων. Σε αυτούς τους δύο τομείς, η υβριδική τεχνολογία προσφέρει την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, μεταξύ 15 και 20%, ανάλογα με το σασί και το οδηγικό στυλ. Ορισμένοι μάλιστα διαχειριστές οχημάτων αποκομιδής απορριμμάτων που έχουν επαναφορτιζόμενο ηλεκτρικό συμπιεστή απορριμμάτων κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση μέχρι 30%.

«Τα υβριδικά φορτηγά της Volvo λειτουργούν ακριβώς όπως τα πετρελαιοκίνητα απορριμματοφόρα, αλλά καταναλώνουν περίπου 30% λιγότερο καύσιμο και είναι πολύ πιο αθόρυβα. Σίγουρα θα σκεφτόμασταν σοβαρά την περίπτωση να αγοράσουμε περισσότερα υβριδικά εάν οι τιμές και οι πολιτικές αποφάσεις το επέτρεπαν» δήλωσε ο  Rene Herlaar, Διευθυντής Πωλήσεων της Roteb, εταιρίας ανακύκλωσης του Ρότερνταμ (Ολλανδία) που αγόρασε δύο Volvo FE Hybrid.

Τα υβριδικά οχήματα αποκομιδής απορριμμάτων έχουν επίσης εκτιμηθεί δεόντως και από τους οδηγούς: «Είναι αξιόπιστα, προσφέρουν καλή ορατότητα και άριστη οδηγησιμότητα. Επιπλέον είναι αθόρυβα. Λαμβάνουμε πολλά θετικά σχόλια και συγχαρητήρια από ανθρώπους στο δρόμο, που εκτιμούν πως ένα μεγάλο φορτηγό μπορεί να είναι τόσο αθόρυβο και καθαρό» σχολιάζει ο Ton van der Horst, ένας από τους οδηγούς απορριμματοφόρων της Roteb.

Η υβριδική τεχνολογία είναι μία μακροπρόθεσμη επένδυση της Volvo (αλλά και άλλων εταιριών) και η προσεχής πρόκληση είναι η μείωση του κόστους και η αύξηση του όγκου πωλήσεων, ώστε η παραγωγή να μπορέσει να επεκταθεί και να γίνει πιο συμφέρουσα.

Ο Περιβαλλοντικός Διευθυντής της Volvo Trucks, Lars Mårtensson τονίζει ότι η νέα νομοθεσία της Ε.Ε., που θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα μέτρησης και σύγκρισης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 από βαριά φορτηγά, θα ευνοήσει τη διάδοση των υβριδικών οχημάτων.

VolvoFEhybrid_02

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει τη μορφή δακτυλίου (αριστερά) και είναι συνδεδεμένος με τον στροφαλοφόρο άξονα του πετρελαιοκινητήρα (κέντρο).

Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo FE Hybrid

  • Κινητήρας diesel 7,0 λίτρων με ισχύ 300 ή 340 ίππων και ροπή 1.160 ή 1.300 Nm, αντίστοιχα
  • Ηλεκτροκινητήρας 120 kW (που παίζει επίσης το ρόλο της μίζας και του εναλλάκτη) και τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion).
  • Το φορτηγό προορίζεται για εφαρμογές μέχρι 26 τόνων
  • Διατίθεται σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες καθώς και σε Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία, Γερμανία, Αυστρία και Κάτω Χώρες. Θα κυκλοφορήσει και σε επιπλέον αγορές.

T2011_1102Κάθε πηγή ισχύος χρησιμοποιείται χωριστά ή σε συνδυασμό με την άλλη, με αποτέλεσμα η κατανάλωση καυσίμου να μειώνεται μέχρι και κατά 20%. Σε χαμηλές ταχύτητες το φορτηγό μπορεί να κινηθεί αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα (1), ενώ στις ψηλότερες χρησιμοποιείται και ο ντίζελ (2). Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου επαναφορτίζονται στο φρενάρισμα (3), αλλά και μέσω του πετρελαιοκινητήρα. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι μειωμένες εκπομπές ρύπων συνδυάζονται και με μεγαλύτερη ησυχία, καθώς όταν το απορριμματοφόρο σταματήσει, ο πετρελαιοκινητήρας σβήνει. Με την προσθήκη μάλιστα μιας έξτρα μπαταρίας, που επαναφορτίζεται με σύνδεση σε απλή πρίζα, για τη λειτουργία των περιφερειακών εξαρτημάτων, επιτυγχάνεται επιπρόσθετη μείωση της κατανάλωσης κατά 10-15%.

Στο σχήμα: Ε/G: ηλεκτροκινητήρας, Β: μπαταρία, D: πετρελαιοκινητήρας, Ι+PMU: σύστημα μετάδοσης και ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου