Καημοί παράλληλοι: Ημερίδα για τη μουσική παιδεία και δημιουργία στη σημερινή Ελλάδα
31 Οκτωβρίου 2013Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και το περιοδικό της νέος ΕΡΜΗΣ Ο ΛΟΓΙΟΣ οργανώνουν στις 2 Νοεμβρίου 2013, ημέρα Σάββατο και ώρα 10:00 π.μ., ημερίδα με θέμα:
Μουσική παιδεία και δημιουργία στη σημερινή Ελλάδα:
Καημοί παράλληλοι
Στην ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του περιοδικού άρδην, Ξενοφώντος 4, δίπλα στην Πλατεία Συντάγματος, θα λάβουν μέρος με εικοσάλεπτες εισηγήσεις τους οι:
Α μέρος (πρωί)
10:00: Δημήτρης Βαρελόπουλος, μουσικός, μουσικολόγος: Ελληνικές Ηχογραφήσεις: Μια ιστορική – ανθρωπολογική προσέγγιση του πεδίου της σύγχρονης ελληνικής μουσικής δημιουργίας
10:20: Χρίστος Δάλκος, φιλόλογος: Η νεοελληνική ψευδοφάνεια και οι υπόγειοι παράλληλοι δρόμοι γλώσσας και μουσικής έκφρασης
10:40: Αντώνης Ζέρβας, συγγραφέας: Νεοελληνική λογοτεχνία και «σοβαρή» μουσική: Ένα συνεχές παράδοξο
11:00: Κώστας Ζουράρις, πολιτειολόγος: Η μουσική εκπαιδευτική ολιγωρία για τον μουσικοτραφή λαό μας
11:20 -11:50: Συζήτηση
11:50 -12:10: Διάλειμμα
12:10: Άγγελος Καλογερόπουλος, ποιητής, φιλόλογος, μουσικολόγος: Τα κενά της μουσικής μας παιδείας: Οι συμπτώσεις των αντιπάλων
12:30: Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, μουσικός, εθνομουσικολόγος: Η «ανεπίσημη» θεσμοθέτηση της προφορικότητας στην «επίσημη» μουσική εκπαίδευση
12:50: Κωνσταντίνος Μάρκος, καθηγητής εθνικής μουσικής: Σχέσεις βυζαντινής και δημοτικής μουσικής
13:10: Νότης Μαυρουδής, συνθέτης – κιθαριστής: Μουσική και Δισκογραφικό τοπίο (Η αλλαγή παντού)
13:30-14:00: Συζήτηση
Β μέρος (απόγευμα)
18:00-20:00: Παρουσίαση μουσικών προτάσεων από τους Δημήτρη Βαρελόπουλο, Σταύρο Δάλκο, Γιώργο Λυκούρα, Μουσικό Συγκρότημα Τα Μέλη του Λόγου, Μουσική Ομάδα Παρακλαυσίθυρον.
Γ μέρος: Μουσικός ρεφενές (από 8μ.μ. μέχρι όσο πάει)
Μουσικό γλέντι στο οποίο μπορεί να συμμετάσχει με το όργανο η τη φωνή του όποιος επιθυμεί (και μπορεί, βεβαίως). Θα υπάρξουν εδέσματα και κρασί σε τιμές προσαρμοσμένες στις συνθήκες της παρούσας κρίσης. Πρόκειται, άλλωστε, για τον νέο Λόγιο Ερμή και όχι για τον Κερδώο.