Η Αγία Νεομάρτυς Αργυρή

30 Απριλίου 2015

Μαρτύρησε στις 30 Απριλίου του 1725

Η Αγία καταγόταν από την Προύσσα, από γονείς θεοσεβείς. Ήταν ωραία στην όψη και είχε φόβο Θεού.

Παντρεύτηκε και όντας νεόνυμφη την αγάπησε με σατανικό έρωτα ένας Τούρκος γείτονάς της. Αυτός αφού μάταια προσπάθησε να την παρασύρει στην κακιά γνώμη του, ψευδομαρτύρησε στον κριτή της Προύσσας ότι η κοπέλα είπε πως θα ασπαστεί τη μουσουλμανική θρησκεία. Ο κριτής αμέσως την έβαλε στη φυλακή.

Ο άντρας της έκανε ενέργειες και επέτυχε να γίνει η δίκη στην Κωνσταντινούπολη, πιστεύοντας ότι εκεί θα κριθεί σωστά. Παρουσιάστηκε όμως στη Κωνσταντινούπολη και ο κατήγορός της και ψευδομαρτύρησε ξανά μπροστά στον κριτή. Η Αγία απολογήθηκε με παρρησία ότι ουδέποτε ξεστόμισε τέτοιο λόγο και ότι είναι Χριστιανή και Χριστιανή θέλει να πεθάνει. Τότε, με προσταγή του κριτή , έδειραν την Αγία και την έκλεισαν στη φυλακή του Χάσκιοϊ.

Δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια την είχαν στη φυλακή και κάθε τόσο την έβγαζαν , την ρωτούσαν και την έκριναν και πάλι μέσα. Αλλά και μέσα στη φυλακή είχε πόλεμο από τις τούρκισσες που ήταν συγκρατούμενές της ,γυναίκες κακές, που τις παρακινούσε ο διάβολος να πειράζουν και να θλίβουν την μάρτυρα.

Εκείνη η μακαρία υπέμενε με μεγάλη γενναιότητα και μάλιστα πρόσθετε ταλαιπωρία στον εαυτό της με νηστεία και κακοπάθεια , καθώς το μαρτύρησαν χριστιανές που ήσαν μαζί στη φυλακή και ύστερα αποφυλακίστηκαν. Ήταν τόση η πνευματική ευφροσύνη που ένιωθε η Αγία , φυλακισμένη για την αγάπη του Χριστού, ώστε όταν της μήνυσε ο ευλαβής Χριστιανός Μανώλης ο Κιουρτζίμπασης ότι μπορεί να την ελευθερώσει , εκείνη δεν δέχτηκε, θεωρώντας τη φυλακή σαν βασιλικό παλάτι .

Έτσι έμεινε εκεί δέσμια για τον Χριστό και εκεί τελείωσε και την ζωή της και παρέδωσε την καθαρή της ψυχή στον Κύριο, κερδίζοντας το αμάραντο στεφάνι του μαρτυρίου.

Οι Χριστιανοί ενταφίασαν το τίμιο λείψανό της στο Χάσκιοϊ και ,μετά από τρεις χρόνους που της έκαναν ανακομιδή, βρέθηκε το άγιο λείψανο να ευωδιάζει άφθορο και ακέραιο. Με πολλή ευλάβεια οι Χριστιανοί το πήραν και το εναπέθεσαν στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, με την άδεια του τότε Πατριάρχου Παϊσίου.

Η Εκκλησία εορτάζει την ανακομιδή των ιερών λειψάνων της Αγίας Αργυρής στις 30 Απριλίου.

Σχετικά άρθρα Αφιερώματα
Ο μεγάλος ποιητής Άγιος Πορφύριος! 2 Δεκεμβρίου 2024 Άγιος Πορφύριος (1906-1991). Σήμερα είναι μια ωραία ημέρα. Η μεγάλη γιορτή της κοιμήσεως του Αγίου Πορφυρίου! Του Ευάγγελου (Μπαϊρακτάρη) που μοιάζει να ευαγγελίζεται στις μέρες μας μια σύγχρονη ποιητική πνευματικότητα. Η ιδιαίτερη αυτή λεπτή, ευαίσθητη και ποιητική ψυχή η οποία με τη ζωή, το έργο και τον λόγο της σφράγισε την πνευματικότητα το...
Απολύονται οι άγιοι; Η περίπτωση του Αγίου Νεκταρίου 9 Νοεμβρίου 2024 Άγιος Νεκτάριος (1846-1920), Επίσκοπος Πενταπόλεως ο θαυματουργός. Ο νεοχειροτονηθείς στις 15 Ιανουαρίου του 1889 Επίσκοπος Πενταπόλεως Νεκτάριος  επιτελούσε με ιδιαίτερη αγάπη και επιμέλεια την ποιμαντική και φιλανθρωπική του διακονία καθώς και την εκπροσώπηση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στο Κάιρο. Το ίδιο συνεπής ήταν και ως προς την συγγραφι...
Ο γέροντας Παϊσιος μιλά (από προσωπική εμπειρία) για τους αγίους Ιωακείμ και Άννα 9 Σεπτεμβρίου 2024 - Γέροντα, πέστε μας για τον Άγιο Ιωακείμ και την Αγία Άννα, τους Θεοπάτορες.       Κάποτε κάτι αρχίσατε να μας λέτε. - Από μικρός είχα σε μεγάλη ευλάβεια τους Αγίους Θεοπάτορες. Μάλιστα είχα πει σε κάποιον ότι, όταν με κάνουν καλόγερο, θα ήθελα να μου δώσουν το όνομα Ιωακείμ. Πόσα οφείλουμε σ’ αυτούς! Οι Άγιοι Ιωακείμ και Άννα είναι το απαθέστερο...
Ο Γέροντας Σωφρόνιος μιλά για την προσευχή κατά την ώρα του φαγητού 24 Αυγούστου 2024 Όταν τρώμε θα πρέπει να προσευχόμαστε. Όλες οι τροφές έχουν μέσα τους την δημιουργική ενέργεια του Θεού. Έτσι με προσευχή πλησιάζουμε την υλική τροφή για να μας βοηθά. Το φαγητό δίνει ενέργεια στο σώμα. Το χρειαζόμαστε και για να εργαζόμαστε, και για να έχουμε δυνάμεις για προσευχή. Στους προσευχομένους η ενέργεια του φαγητού μετατρέπεται σε πνευμ...
Η άσκηση της προσευχής του Ιησού ως ουράνιο δώρο 22 Αυγούστου 2024 Η ευλαβική άσκηση της προσευχής αυτής οδηγεί τον άνθρωπο σε συνάντηση με πολλές αντίθετες ενέργειες κρυμμένες στην ατμόσφαιρα. Προσφερόμενη στην κατάσταση βαθειάς μετάνοιας διεισδύει στο χώρο, που βρίσκεται πέραν των ορίων «της σοφίας των σοφών και της συνέσεως των συνετών» (Α’ Κορ. 1,19). Στις πλέον εντατικές εκδηλώσεις της, χρειάζεται ή μεγάλη πε...