Η προσφορά του π. Νικολάου Παπουδάκη κατά τα 50 χρόνια Ιεροσύνης του

18 Αυγούστου 2016
[Προηγούμενη δημοσίευση: http://bitly.com/2b3CC15]

Σύντομη επισκόπηση του θέματος

Με την ευκαιρία προσέγγισης της ιστορίας της ζωής του, όπως μας την αφηγήθηκε ο ίδιος, ο π. Νικόλαος, θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε για ό,τι επιτέλεσε στη ζωή του, κυρίως ως προσφορά προς τους άλλους, για τον αγωνιστικό τρόπο που υπηρέτησε τη ζωή του, και αποτελεί αξιομίμητο παράδειγμα για εμάς, για την ευκαιρία που μας έδωσε να σκεφτόμαστε, αναλογικά, τον τρόπο οργάνωσης της δικής μας ζωής.

κερ12

Εάν μπορούσαμε, ως νέοι, ν’ αναπτύξουμε προσωπικό δίκτυο σύνδεσης με την εμπειρία ζωής του π. Νικολάου και να μετασχηματίσουμε τη μάθησή μας[36], εντρυφώντας στο δικό του πλαίσιο ζωής, θα διαπιστώναμε / μαθαίναμε πως η αφοσίωσή του στην προσωπική του κλήση / κλίση ήταν καθοριστική∙ πώς την φρόντισε ο ίδιος να εξελιχθεί, μέσα από δυσκολίες, πώς την υπηρέτησε στην πράξη, για 50 ολόκληρα χρόνια στους παραγωγικούς τόπους των ενοριών, όπου οι άνθρωποι τού αναγνώρισαν, με απεριόριστη εκτίμηση, την προσφορά του, πώς η υπηρέτηση της κλήσης πλούτισε την ταπεινότητά του και μετέφερε το νόημα της ειρηνικής συνύπαρξης στην ενορία του, πώς έδωσε νόημα και αίσθηση ελευθερίας στην ύπαρξή του, πώς η αίσθηση πληρότητας και ευτυχίας διακατέχει το είναι του, ακόμη, και τώρα, πώς διαμορφώνεται, γιατί όχι, ένα μοντέλο απόκτησης της ευτυχίας.

Η μετάβαση αυτή, που παρατηρεί την ανθρώπινη δραστηριότητα και στοχάζεται σε ιστορίες άλλων, θα ήταν η καλύτερη προσφορά προς τον εαυτό μας για το ταξίδι της ζωής – που ήδη έχει ξεκινήσει….

[36]Η θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης εστιάζει στο πώς μαθαίνουμε, με κριτικό στοχασμό, πώς δρούμε σύμφωνα με τους δικούς μας σκοπούς και αξίες (JackMezirow, σελ. 47, 2007)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Bolles, R.N., How to Find your Mission in Life, Berkeley: Ten Speed Press, 2005.
  2. Cochran Larry, The Sense of Vocation: A Study of Career and Life Development, Albany: State University of New York Press, 1990.
  3. Dominice Pierre, Learning from our lives, San Francisco: Jossey-Bass, 2000.
  4. Hansen, L. Sunny, Integrative Life Planning, San Francisco: Jossey-Bass Inc., 1997.
  5. MezirowJack, Η μετασχηματίζουσα μάθηση, μτφρ. Γιώργος Κουλαουζίδης, Αθήνα: Μεταίχμιο, 2007.
  6. Scott Sue, The Crieving Soul in the Transformation Process, New Directions for Adult and Continuing Education, No 74, p. 41-50, 1997.
  7. Sharf Richard, Applying Career Development Theory to Counseling, USA: Thomson, 2006.
  8. Viglietti, M., Una modalita educativa permanente, Torino: Societa Editrice Internazionale, 1989.
  9. Αθηναγόρας, Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως, Θεέ μου, Θεέ μου…Ψυχική εξάντληση και «αποξένωση» του κληρικού, Αθήνα: Αποστολική Διακονία, 2014.
  10. Καλλιακμάνης Βασίλειος, Ο κενωτικός και διακονικός χαρακτήρας της Ιερωσύνης, Ανάλεκτα, Αθήνα (πηγή:www.pemptousia.gr), τ.36, σελ. 21-31, 2016.
  11. Κασσέν Μπαρμπαρά, Η νοσταλγία. Πότε λοιπόν είναι κανείς σπίτι του;, μτφρ. Ιγγλέση Μαργέλλου, Αθήνα: Μελάνι, 2015.
  12. Κορναράκης Ι., Η Θεία Λειτουργία της Υπάρξεως, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 1986.
  13. ΝάκουΕιρήνη, Fromchildhoodtoadulthoodandviceversa:Approachingchildhoodthroughadultsnarratives(εισήγηση), ΔιεθνέςΣυνέδριο, μεθέμα: «ΔίκτυοΖωήςκαιΒιογραφίας», πουοργάνωσεηESREAστοΒόλο: 2006.
  14. Παπουδάκης Νικόλαος (Ιερεύς), 50 Χρόνια Ιερωσύνης, Τάλαντο, Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Π. Φαλήρου, τ.130, σ.5-7, 2016.
  15. Σούλης Γιάννης, Επάνοδος και θεωρία «ἐπὶ τάς πηγάς τῶν ὑδάτων», εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Καλαμάτα), σελ. 15, 29/8/2007.
  16. Σούλης Γιάννης, Ήσουν κι εσύ εκεί… Ώρα για προσωπικές αφηγήσεις, Εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Καλαμάτα), σελ. 19, 14/8/2011.
  17. Συμεών, Μητροπολίτου Νέας Σμύρνης, Η ιερωσύνη μου, Αθήνα: Εν πλω, 2007.
  18. Χαρώνης Βασίλειος, Λαναρά Ουρανία, Παιδαγωγική Ανθρωπολογία Ιω. Χρυσοστόμου, Αθήνα: Εκδ. οίκος Ελ. Μερετάκη «Το Βυζάντιον», Τόμος Γ΄, 1995.