Προσαρμογή και οργάνωση της διδασκαλίας με βάση τις απαιτήσεις των δίγλωσσων μαθητών

11 Νοεμβρίου 2016
[Προηγούμενη δημοσίευση: http://bit.ly/2eNTJXq]

Η προτελευταία ερώτηση σε αυτό τον άξονα, έχει δύο σκέλη και δόθηκε σε τρίβαθμη (όχι-ναι-δεν ξέρω/δεν απαντώ) και πεντάβαθμη (καθόλου-λίγο-αρκετά-πολύ-δεν ξέρω/δεν απαντώ) κλίμακα likert. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να δηλώσουν εάν προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στις απαιτήσεις των αλλόγλωσσων μαθητών σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις διδασκαλίας. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί, δηλαδή εικοσιένας (70%), προσαρμόζουν τις διδασκαλίες τους, τέσσερις (13.33%) δεν τις προσαρμόζουν, ενώ πέντε (16.66%) δεν γνωρίζουν εάν προσαρμόζουν ή όχι τις διδασκαλίες τους στις ανάγκες των δίγλωσσων μαθητών. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης οι συμμετέχοντες καλούνται να δηλώσουν πόσο ενημερωμένοι είναι για τις νέες μεθόδους. Δεκατέσσερις (46.66%) εκπαιδευτικοί δηλώνουν αρκετά ενημερωμένοι, εννέα (30%) λίγο, τέσσερις (13.33%) καθόλου, δυο (6.66%) πολύ και ένας (3.33%) δεν γνωρίζει.

lykeioΗ τελευταία ερώτηση για τον άξονα αυτό, δίνεται σε τρίβαθμη (όχι-ναι-δεν ξέρω/δεν απαντώ) κλίμακα likert. Στη συγκεκριμένη ερώτηση ρωτήθηκαν οι εκπαιδευτικοί εάν καταβάλλουν προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα πολυτροπικό και πολυαισθητηριακό πλαίσιο. Οι περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς, δηλαδή είκοσι έξι (86.66%), απάντησαν θετικά, δύο (6.66%) αρνητικά και δύο (6.66%) δεν γνώριζαν.

Ο έλεγχος Χ2 δεν έδειξε κάποια σημαντική διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα σχετικά με τo ρόλο του εκπαιδευτικού στην τάξη. Πιο συγκριμένα, πέντε από τους οκτώ άντρες (62.5%) επέλεξαν τον ρόλο του συντονιστή ενεργειών για την προώθηση της μάθησης. Την ίδια άποψη έχουν και δέκα γυναίκες από τις είκοσι δύο (33.3%) . Στην τελευταία θέση τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες τοποθετούν τον εκπαιδευτικό ως μεταδότη πληροφοριών, επιλέγοντας μόνο ένα άτομο από κάθε κατηγορία.

Στην ερώτηση για το πόσο συχνά κάνουν σχεδιασμό της διδασκαλίας τους, δεν υπήρξε σημαντική διαφοροποίηση. Ειδικότερα, πέντε άντρες από τους οχτώ (62.5%) δήλωσαν ότι κάνουν κάθε εβδομάδα σε αντίθεση με τις γυναίκες που οι λιγότερες, εννιά από τις είκοσι δύο (41%), επέλεξαν αυτή την προτίμηση. Οι υπόλοιποι τρεις άντρες (37.5%) κάνουν σχεδιασμό κάθε μέρα, ενώ δεκατρείς γυναίκες (43.3%) συμφώνησαν με αυτή την επιλογή. Τέλος μια γυναίκα (3.33%) κατέγραψε στην επιλογή άλλο κάθε εβδομάδα, κάθε τρίμηνο και χρόνο.

Στην ερώτηση σχετικά με το εάν η σωστή μάθηση της γλώσσας επιτυγχάνεται με συχνές παρεμβάσεις του εκπαιδευτικού στα λάθη των δίγλωσσων παιδιών ο έλεγχος Χ2 δεν έδειξε καμία διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλλα. Τόσο η πλειοψηφία των γυναικών(72.7%), όσο και των αντρών(62.5%) ήταν αρνητικοί. Θετικοί ήταν το 27.3% των γυναικών και το 37.5% των αντρών. Δεν υπήρξε απάντηση δεν γνωρίζω-δεν απαντώ.

Στην ερώτηση σχετικά με το σε ποια μέθοδο ανταποκρίνονται καλύτερα οι αλλόγλωσσοι, δεν υπήρξε καμία διαφοροποίηση. Τόσο οι γυναίκες (41%) , όσο και οι άντρες (37.5%) προτιμούν πολλές από τις δοσμένες επιλογές. Στην τελευταία θέση έρχεται η ατομική διδασκαλία καθώς μόνο ένας από κάθε φύλο (3.33% άντρες και 3.33% γυναίκες) εκπαιδευτικός την επέλεξε. Στη κατηγορία των αντρών υπήρξε και ένας (3.33%) ο οποίος διάλεξε την επιλογή άλλο και κατέγραψε ότι χρησιμοποιεί κάποια μέθοδο ανάλογα με το μαθητή και τη μέθοδο.

Η ερώτηση η οποία ζητά από τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν τη συχνότητα των εποπτικών μέσων που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους εμφάνισε μια μικρή διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο φύλα. Μεγάλο ποσοστό των γυναικών (45.5%) χρησιμοποιούν υπολογιστή συχνά, με την ίδια συχνότητα χρησιμοποιούν τον υπολογιστή και οι άντρες (37.5%). Πολλές γυναίκες (30%) τον χρησιμοποιούν πολύ συχνά, ενώ οι άντρες δεν επέλεξαν αυτή την προτίμηση. Όσον αφορά τα υπόλοιπα εποπτικά μέσα, (powerpoint, video,προβολέας, μουσική, διαδραστικό πίνακα), δεν παρατηρήθηκε κάποια αξιοσημείωτη διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα.

Στο πρώτο μέρος της επόμενης ερώτησης η οποία αφορά το εάν οι εκπαιδευτικοί προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στις ανάγκες των δίγλωσσων μαθητών, όπως προτάσσουν οι σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία υπάρχει μια μικρή διαφοροποίηση. Πιο συγκεκριμένα, το 100% των αντρών απαντούν θετικά, ενώ το 59% των γυναικών έχουν την ίδια στάση. Το 16.66% των γυναικών απάντησε «δεν γνωρίζω» και το 13.33% είχε αρνητική στάση. Στο δεύτερο μέρος της ερώτησης σχετικά με το εάν οι συμμετέχοντες είναι ενημερωμένοι γι’ αυτές τις σύγχρονες μεθόδους, υπήρξε μια μικρή διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα. Ειδικότερα, ενώ οι περισσότερες γυναίκες (50%) επέλεξαν αρκετά, από τους άντρες μόνο το 37.5% είχε την ίδια άποψη. Στην τελευταία θέση και τα δύο φύλα κατατάσσουν το καθόλου, οι γυναίκες με ποσοστό 13.6% και οι άντρες 3.33%. Μόνο δύο γυναίκες (6.66%) επέλεξαν το πολύ, ενώ μία δεν γνώριζε (3.33%).

Στην τελευταία ερώτηση του τρίτου άξονα σχετικά με το εάν φροντίζουν να διαμορφώνουν ένα πολυτροπικό και πολυαισθητηριακό πλαίσιο στην τάξη τους, δεν υπήρξε καμία αξιοπρόσεχτη διαφορά. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών απάντησε θετικά και για τα δύο φύλα, ένας από κάθε φύλο απάντησε αρνητικά και ένας από κάθε φύλο «δεν γνωρίζω».

(συνεχίζεται)