Οδήγηση και κακοκαιρία

3 Ιανουαρίου 2018

Πρακτικές συμβουλές εν όψει κακοκαιρίας από το Τμήμα Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ (ΟΒΕΛΠΑ) στους οδηγούς, στην προσπάθεια για ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνησή τους στις περιοχές με δυσμενείς συνθήκες κυκλοφορίας.

1. Ελαστικά: Απαραίτητη η σωστή κατάσταση (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 mm που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε για το χειμώνα λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών μας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν έχουν μεγάλη «ηλικία» δηλ. 4 ή 5 χρόνια.
2. Αλυσίδες χιονιού: Να τις έχουμε μαζί σας στο αυτοκίνητο και να ξέρουμε να τις βάζουμε, ώστε να μην «κολλήσουμε» αν βρεθούμε ξαφνικά σε χιόνια ή πάγο!


3. Απαραίτητα αξεσουάρ: Σκόπιμο είναι να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης όπως φακό, ιμάντα ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» κ.ά. και φυσικά το τηλέφωνο μας σε λειτουργία. Ενημερωνόμαστε επίσης για τις προβλέψεις- εξελίξεις της περιοχής στην οποία πρόκειται να κινηθούμε είτε από ραδιοφωνικά δελτία, είτε ενημερωνόμαστε από τους τοπικούς σταθμούς διοδίων, τροχαίας κ.λπ.
4. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες.
5. Μπαταρία: Έλεγχος κατάστασης για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά. Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα» στο κρύο απροειδοποίητα!
6. Καθαριστήρες: Ελέγχουμε ότι καθαρίζουν σωστά. Αν όχι αλλάξτε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.
7. Φώτα: Πρέπει να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ στο διάστημα του περασμένου χειμώνα, η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των οχημάτων ήταν η πεσμένη-αδύναμη μπαταρία. Δεύτερη αιτία ακινητοποίησης οι βλάβες του ηλεκτρικού κυκλώματος, τα ατυχήματα στο δρόμο, η αλλαγή ελαστικού κ.ά.
Σύμφωνα με την ΟΒΕΛΠΑ: Ποσοστό μεγαλύτερο από 50% των βλαβών που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα στο δρόμο, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε γίνει από τον οδηγό-κάτοχο προληπτική συντήρηση.

Οδήγηση
Όσο αφορά στην οδήγηση στις χειμερινές συνθήκες (βροχή, χιόνι, πάγο) η ΕΛΠΑ συνιστά στους οδηγούς να οδηγούν με μικρότερες ταχύτητες, κρατώντας μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, χωρίς απότομες κινήσεις και με έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων οδηγών της κυκλοφορίας.