Οι τρεις Γεννήσεις Του Χριστού μας και οι δικές μας «πνευματικές εκτρώσεις»

26 Δεκεμβρίου 2018

Αγαπητοί μου Αναγνώστες, μπήκαμε με την χάρη Του Θεού, για άλλη μια φορά και χρονιά, στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα. Ήδη αναφέραμε αρκετά για αυτά στο άρθρο μας πριν δύο εβδομάδες «Φωτεινή πόλη, αλλά σκοτεινοί άνθρωποι»! Σήμερα ο τίτλος μας, σίγουρα θα παραξενέψει αρκετούς…! Εμείς ξέρουμε για μία γέννηση του Χριστού, για ποιες τρεις μιλάει ο τίτλος του άρθρου μας; Επίσης τι εννοούμε «πνευματικές εκτρώσεις»; Επικαλούμαστε την υπομονή σας, να κάνετε τον κόπο να διαβάσετε το άρθρο μας μέχρι το τέλος και θα σας απαντηθούν πιστεύουμε όλα.

Ο Τίτλος για τις τρεις γεννήσεις του Χριστού, δεν είναι δικό μας. Την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018 μετά την Θεία Λειτουργία στον ναό που διακονούμε (Ιερός Ναός Προφήτου Ηλιού Κόρμπι Βάρης), Πραγματοποιήθηκε Χριστουγεννιάτικη Θεολογική, Καλλιτεχνική και Φιλανθρωπική Εκδήλωση, από τις κυρίες του Φιλόπτωχου Ταμείο μας.

Στα πλαίσια αυτά, στο Θεολογικό μέρος της Εκδήλωσης, περιελάβανε ομιλία από τον προσκεκλημένο Θεολόγο και εκλεκτό Συγγραφέα κ. Γεώργιο Μαυρομάτη, με τον οποίον μας συνδέει προσωπικά πολυετή φιλία και συνεργασία. Ο ομιλητής λοιπόν ανέπτυξε το επίκαιρο χριστουγεννιάτικο θεολογικό θέμα με τίτλο: «Οι τρείς γεννήσεις του Χριστού». Είμαι σίγουρος, ότι στο άκουσμα του θέματος πολύ θα απορήσουν και ενδεχομένως να σκανδαλιστούν. Συνέβη σε ενορίτης μας, όταν ανακοινώσαμε το θέμα της ομιλίας, μία εβδομάδα πριν πραγματοποιηθεί, μουρμούρισε «Τι κουταμάρες είναι αυτές;» Επειδή όμως μας είναι στο μυαλό μας νωπή, μία μέρα μετά την εκφώνησή της, θα σας μεταφέρουμε και εμείς αυτά που ακούσαμε και όπου κριθεί αναγκαίο θα το εμπλουτίσουμε και με άλλα στοιχεία.

α)Η πρώτη γέννηση αφορά τον Θεό Λόγο, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο οποίος γεννήθηκε αχρόνως και αϊδίως από τον Θεό Πατέρα πριν φτιαχτεί ο υλικός κόσμος. Έχει δηλαδή να κάνει με «καθαρή» Ορθόδοξη Θεολογία, δηλαδή για τον τρόπο υπάρξεως του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος και σχετίζεται σε κοινωνία με τα άλλα δύο ομοούσια πρόσωπα, Του Πατρός και Του Αγίου Πνεύματος. Ο τρόπος φυσικά για εμάς αφορά μυστήριο και γνωρίζουμε όσο ο Θεός μας αποκάλυψε και στις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων, π.χ. της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου (235 μ.χ. Νίκαια Βυθηνίας) , που αντιμετώπισε την αίρεση του Αρείου, ο οποίος έλεγε ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός, αλλά το πρώτο κτίσμα Του Θεού, που γεννήθηκε εν χρόνω! Φυσικά η Εκκλησία μας με την Θεολογία του Μεγάλου Αθανασίου, καταδίκασε μια τέτοια διδασκαλία και θέσπισε το όρο ομοούσιος για τον Χριστό μας και διατύπωσε τα γνωστά μας, επτά πρώτα άρθρα του Συμβούλου της Πίστεως.

2) Η δεύτερη γέννηση είναι αυτό που ετοιμαζόμαστε να εορτάσουμε τα Χριστούγεννα, η σάρκωση του Λόγου, που έγινε εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου, σε συγκεκριμένο τόπο την Βηθλεέμ και χρόνο, έχοντας τέλεια και την ανθρώπινη και την Θεία φύση, στην υπόσταση του Χριστού. Δηλαδή εδώ μιλάμε για την Θεία Οικονομία, τι δηλαδή ο Θεός έκανε για την σωτηρία του ανθρώπου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Θείο Βρέφος αποδίδεται στην Ορθόδοξη Αγιογραφία, σπαργανούμενο με σουδάριο μέσα σε τάφο, εντός του σπηλαίου, για να δείξει ότι ήρθε για να Σταυρωθεί και να χύσει το αίμα Του (προεικόνιση Θείας Ευχαριστίας-Μυστηριακή προοπτική).

και 3) η τρίτη γέννηση έχει να κάνει με την πνευματική πρόληψη, στην καρδιά του κάθε ανθρώπου-Πιστού, όταν κοινωνούμε και τηρούμε τις εντολές Του Θεού με σωστή πίστη και γενικότερα πνευματική ζωή. Αυτό φαίνεται καθαρά, στην φράση του Χριστού που συναντάμε στο κατά Λουκά Ευαγγέλιο : «και απηγγέλη αυτώ λεγόντων· η μήτηρ σου και οι αδελφοί σου εστήκασιν έξω ιδείν σε θέλοντες. ο δε αποκριθείς είπε προς αυτούς· μήτηρ μου και αδελφοί μου ούτοί εισιν οι τον λόγον του Θεού ακούοντες και ποιούντες αυτόν».(Λουκ. 8, 20-21) Δηλαδή σε μετάφραση : Και μερικοί ανήγγειλαν σ’ αυτόν ότι “η μητέρα σου και οι αδελφοί σου στέκονται έξω και θέλουν να σε ιδούν”. Αυτός δε απεκρίθηκε και τους είπε· “μητέρα μου και αδελφοί μου είναι αυτοί, οι οποίοι ακούουν τον λόγο του Θεού και τον τηρούν στην ζωήν τους¨. Επομένως η τρίτη γέννηση, έχει να κάνει με την εκούσια συνέργεια του ανθρώπου. Ο Θεός μας δεν μας σώσει αναγκαστικά, αλλά όσοι με πίστη και αγάπη εργάζονται στο θέλημα Του Θεού ο οποίος θέλει για όλους μας: « ος πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν. (Προς Τιμ. Α΄ β. 4).

Ενώ ο Θεός θέλει αυτά και ζητά την συνεργεία του ανθρώπου, όπως είπε και η Παναγία κατά τον Ευαγγελισμό «είπε δε Μαριάμ· ιδού η δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατά το ρήμά σου.» (Ματθ. α΄ 37), εμείς από την άλλη κλείνουμε όχι απλά την πόρτα της καρδιά μας, αλλά και ότι σπόροι καρποφόρησαν από κόπους, προσπάθειες και προσευχές άλλων, προσπαθούμε συνειδητά η ασυνείδητα να ξεριζώσουμε. Σε μια γέννηση ξεριζώνεις το έμβρυο με έκτρωση που φυσικά είναι κανονικός φόνος. Αφού εδώ έχουμε τον γεννηθέντα Χριστό, μόνο με «πνευματική έκτρωση» μπορούμε να τον ξεριζώσουμε και φυγαδεύσουμε μακριά, σε άλλη μια πορεία «προς Αίγυπτο».

Δυστυχώς αδελφοί μου, όπως ο σύγχρονος άνθρωπος προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για το δήθεν δικαίωμά μας, να αφαιρέσουμε την ζωή από το αγέννητο έμβρυο, έτσι και οι σύγχρονοι άθεοι, αγνωστικιστές, αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι, ακόμη και πιστοί που είναι όμως αδιάφοροι και μη συνειδητοί, προσπαθούν με την παγκοσμιοποίση και την νέα εποχή, να εξαφανίσουν οτιδήποτε φανερώνει Χριστό, ή για να είμαστε ακριβείς οτιδήποτε προβάλει ως απόλυτο Σωτήρα τον Χριστό (πανθρησκεία).

Από αυτά τα Χριστούγεννα αδελφοί μου, ας αντισταθούμε, πρώτα στον παλαιό μας άνθρωπο και στη συνέχεια σε κάθε εσωτερικό και εξωτερικό Αντί-Χριστό, που θέλει να αφαιρέσει από πάνω μας, ότι ο Θεός με πολύ αγάπη και φιλανθρωπία έκανε για εμάς, μαζί με εμάς!

Χρόνια πολλά και ευλογημένα! Καλά Χριστούγεννα με Χριστό!

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα Κιβωτός της Ορθοδοξίας.