«Έχει ανάγκη ο Ήλιος να επιστρατεύσει επιχειρήματα για να καταξιωθεί;;;»

12 Μαρτίου 2020

«Εχει ανάγκη ο Ήλιος να επιστρατεύσει επιχειρήματα για να καταξιωθεί;;;[1]»

Σύμφωνα με τα τελευταία γεγονότα που απασχολούν την κοινωνία των ανθρώπων ανά το παγκόσμιο, και συγκεκριμένα με την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού (Covid -19), ο λαός βρίσκεται υπό την επήρεια του άγχους, του πανικού, της ανησυχίας για το τι μέλλει γενέσθαι, πως ξημερώνουν οι επόμενες ημέρες. Μια νέα κρίση θα λέγαμε ξέσπασε σε όλο τον κόσμο. Σε όλα αυτά που ζούμε δεν ελλείπει και η διαχρονική υπερβολή που διακρίνει τον κόσμο.

Ακούμε και εφαρμόζουμε πιστά και σχολαστικά τις οδηγίες του κράτους σύμφωνα με τα προτεινόμενα μέτρα της υγιεινής και προφυλάξεως. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε όλους αυτούς τους συνανθρώπους μας, επωνύμους και ανωνύμους, που αγωνίζονται για να περιθάλψουν τους συνανθρώπους μας και να δώσουν τις ορθές οδηγίες προς το λαό για την προφύλαξή του. Ευχόμαστε ο Θεός να τους δίνει υγεία, δύναμη και κουράγιο στο δύσκολό τους έργο. Για τα θύματα δε του ιού αυτού που έχασαν την μάχη της ζωής τους προσευχόμαστε στο Θεό να τους αναπαύσει εν χώρα ζώντων και δικαίων, όπου επισκοπεί το φως του προσώπου Του.

Ορθώς λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία μας, όμως δεν πρέπει να μείνουμε σε αυτά μόνο. Κατ’  αρχάς μην ξεχνάμε ότι διανύουμε το στάδιο των αρετών της Μεγάλης Σαρακοστής, και αναπόφευκτο θα ήταν να μην έχουμε πειρασμούς και προβλήματα. Ακόμα μια φορά η Εκκλησία στο στόχαστρο, που κάποιοι (οι συνηθισμένοι) την πολεμούν. Ας τους υπενθυμίσουμε ότι όσοι τα έβαλαν με την Εκκλησία δεν είχαν καλό τέλος. «Εκκλησίας ουδέν ίσον. Μη μοι λέγε τείχη και όπλα· τείχη μεν γαρ τω χρόνω παλαιούνται, η Εκκλησία δε ουδέποτε γηρά. Τείχη βάρβαροι καταλύουσιν, Εκκλησίας δε ουδέ οι δαίμονες περιγίνονται…Τοιούτον έχει μέγεθος η Εκκλησία· πολεμουμένη νικά· επιβουλευομένη περιγίνεται· υβριζομένη λαμπροτέρα καθίσταται· δέχεται τραύματα και ου καταπίπτει υπό των ελκών· κλυδωνίζεται, αλλ’ ου καταποντίζεται· χειμάζεται, αλλά ναυάγιον ουχ υπομένει· παλαίει, αλλ’ ουχ ηττάται· πυκτεύει, αλλ’ ου νικάται[2]».

Πλειάδα ανθρώπων κάνει σκέψεις και προβληματίζεται για το αν θα πρέπει να πηγαίνει εκκλησία, να μετέχει της Θείας Κοινωνίας του Σώματος και Αίματος του Χριστού μας, να προσκυνά τις εικόνες, να ασπάζεται το χέρι του κληρικού, κ.ά. Πολλοί Ιεράρχες εξέδωσαν ανακοινώσεις και τόνισαν ότι η Θεία Κοινωνία είναι φάρμακο αθανασίας, αντίδοτον του μη αποθανείν, αδύνατο να είναι μεταδοτικό οποιασδήποτε λοιμικής ασθένειας. Το ΜΟΝΟ που κολλάει κανείς από την θεία Κοινωνία είναι ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟ. Πολυάριθμα περιστατικά μας το ομολογούν αυτό, εξόχως δε το παράδειγμα του μακαριστού παπα Χρύσανθου Κατσουλογιαννάκη, του «Αγίου των λεπρών» της Σπιναλόγκα. Αξίζει να διαβάσει κανείς και την προσωπική μαρτυρία τουΣεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναϊρόμπης κ. Μακαρίου για το θέμα της θείας Κοινωνίας, ο οποίος διηγείται το τι έζησε την εποχή της δεκαετίας του 1980, όταν πρωτοεμφανίστηκε η θανατηφόρος νόσος του AIDS.  Γι΄ αυτό ας μην ευτελίσουμε άλλο το θέμα της Θείας Κοινωνίας, γιατί πολλές σαχλαμάρες ακούσαμε τις τελευταίες ημέρες από ανθρώπους θεομάχους, θεομπαίκτες και άγευστους της χάριτος του Θεού.Όσοι δεν έχουν γευτεί την Μυστηριακή ζωή δεν μπορούν να την κατανοήσουν, και καλό θα ήταν να μην κάνουν δηλώσεις επί το αυτό.

Ο Θεός που είναι ζωή δεν μπορεί να μεταδώσει ασθένεια.Είναι καθαρά θέμα πίστης και μεταφυσικής αναγωγής. Είναι δυνατόν από τη μετοχή στη Θεία Κοινωνία να προκύψει ψυχοσωματική ασθένεια; Όποιος προσέρχεται στη Θεία Κοινωνία προσέρχεται στον Θεό, που έχει τη δύναμη να θεραπεύει. Αυτό δεν μπορεί να είναι αιτία ασθένειας και να μεταδίδει κάποιο μικρόβιο! Καμία επιστημονική μελέτη δεν υπάρχει που να αναφέρει ότι ο ιός μεταδίδεται από την λαβίδα της Θείας Κοινωνίας, σύμφωνα με τον Διευθυντή των Εργαστηρίων  Δημόσιας Υγείας του Ινστιτούτου Παστέρ, κ. Μεντή.

Για να επιτρέπει ο Θεός αυτή την δοκιμασία στον κόσμο, κάτι καλύτερο θέλει να βγει. Ο Χριστός διαβεβαίωσε τους απεσταλμένους, τότε με το γεγονός της ασθένειας του φίλου του Αγίου Λαζάρου, πως «αύτη η ασθένεια ούκ έστι προς θάνατον, αλλ’ υπέρ της δόξης του Θεού, ίνα δοξασθή ο υιός του Θεού δι΄ αυτής[3]». Δεν είμαστε μόνοι μας. Ζούμε κάτω από την προστασία Του και την αγάπη Του «ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος[4]».

Όμως, πρέπει να δούμε και την άλλη οπτική γωνία της ασθένειας. Ο Μέγας Βασίλειος αναφέρει ότι «η ασθένεια δεν είναι δημιούργημα του Θεού. Ο άνθρωπος και όλα τα ζώα πλάσθηκαν με την πρέπουσα κατασκευή, κατά φύσιν, και ο Θεός τα έφερε στην ζωή πλήρη και αρτιμελή. Όταν όμως παρεκτράπηκαν από την φυσική τους κατάσταση, αρρώστησαν». Ο ιερός Χρυσόστομος αναφέρει τον Κάιν σαν ένα από τα πρώτα παραδείγματα που η ασθένεια συνδέεται με την αμαρτία. Διότι μετά τον φόνο του αδελφού του, άρχισε να τρέμει το σώμα του. «Πραγματικά», συμπεραίνει ο Άγιος, «πηγή και ρίζα και μητέρα όλων των κακών είναι η φύση της αμαρτίας. Αυτή παραλύει τα σώματα μας, αυτή φέρνει τις αρρώστιες».Οι ασθένειες που μας βρίσκουν είναι συνήθως καρπός των αμαρτιών μας. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει από τον λόγο που είπε ο Χριστός στον παράλυτο της Βηθεσδά, αφού τον θεράπευσε: «Πρόσεξε, έγινες υγιής, μην αμαρτάνεις πλέον[5]». Από αυτό μαθαίνουμε ότι το νόσημα του ο παράλυτος το απέκτησε από τις αμαρτίες του. Την ίδια σημασία έχει ο λόγος του Κυρίου και στον άλλο παράλυτο της Καπερναούμ: «Έχε θάρρος παιδί μου, σου συγχωρούνται οι αμαρτίες σου[6]»[7]. Καθίσαμε να αναλογισθούμε πόσο απομακρυνθήκαμε από τον Υιό του Θεού; Διδάσκουμε στα παιδιά μας Χριστό ή προσπαθούμε να τους μεταδώσουμε υλικές και μάταιες γνώσεις; Τα προτρέπουμε να εκκλησιάζονται, να κοινωνούν, να εξομολογούνται; OXI δυστυχώς. Εκτρώσεις, φόνοι, μασονία, εγκληματικές ενέργειες, αθεΐα, παρά φύσιν αμαρτήματα.  Αυτά όλα να μας προβληματίζουν και όχι ο Εκκλησιασμός και η Θεία Κοινωνία, που κάποιοι ενοχλούνται. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κατά μέσον όρο έγιναν 56 εκατομμύρια αμβλώσεις κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο, από το 2010 μέχρι το 2014[8].

Άραγε όλες οι αρρώστιες οφείλονται στις αμαρτίες μας; Αν και συνήθως αυτή είναι η αιτία, όμως δεν είναι η μοναδική. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι. Ο Θεός είναι αγάπη, και οι τρόποι της παιδαγωγίας Του προς τον άνθρωπο είναι θαυμαστοί και ανεξερεύνητοι.Κάποιες φορές ο Θεός παραχωρεί μια αρρώστια, για να παιδαγωγήσει και να εξαγιάσει τα αγαπημένα παιδιά Του. Κατά τους Αγίους, «υπάρχει αρρώστια που παραχωρείται για να δοκιμασθούμε. Και η δοκιμασία αυτή δίδεται για να αναδειχθούμε άξιοι (να είμαστε παιδιά του Θεού). Διότι, άνθρωπος που δεν δοκιμάζεται από πειρασμό παραμένει άπειρος και ανώριμος.

Αγαπητοί αδελφοί,

Έφθασε καιρός να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη, να δούμε πόση πίστη έχουμε, να εφαρμόσουμε όλα αυτά που διδάσκουμε. Έφθασε καιρός να γίνουμε ακλόνητοι, θερμοί και σταθεροί στην ορθόδοξη πίστη μας, ώστε να ενισχύσουμε τον συνάνθρωπό μας.

Χρειάζεται νηφαλιότητα, ηρεμία, σύνεση, φώτιση, προσευχή και μετάνοια. Να γονατίσουμε να παρακαλέσουμε το Θεό, που παρορά ανθρώπων αμαρτήματα, να παραβλέψει τα αμαρτήματά μας, να μας φυλάξει και να μας προστατεύσει από τον ιό αυτό, παρακαλώντας τον να μην επιτρέψει να δοκιμασθεί η πίστη μας σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε. Κάθε τι που προσβάλλει τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας και κάθε μέτρο που χτυπά και κλονίζει την ελπίδα μας στον Κύριο, είναι απορριπτέο και καταδικασμένο. Ας έχουμε στο νου μας αυτό που είπε ο Άγιος Παΐσιος «εκεί που οργώνει, ο διάβολος σπέρνει ο Χριστός, και, Μετά τη δαιμονική καταιγίδα έρχεται η θεϊκή λιακάδα».

ΔΕΝ ΝΙΚΑΤΑΙ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΠΌ τον ιό του ανθρώπου. Βασιλεύς του κόσμου είναι Άλλος.

Καλή συνέχεια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής!!

 

Παραπομπές:

[1]Φράση του Ρουμάνου θεολόγου πατρός Δημητρίου Στανιλοάε.

[2]Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Ότε της Εκκλησίας έξω ευρεθείς ο Ευτρόπιος 1, PG 52, 398.

[3] Ιωάννου 11,4.

[4]Ματθαίου 28,20.

[5]Ιωάννου 5,14.

[6] Μάρκου 2,5.

[7] Ιερομονάχου Γρηγορίου, Ιερόν Κουτλουμουσιανόν Κελλίον Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, «Οι ασθένειες και ο πιστός» κεφ. Α’, εκδόσεις Δόμος 2005.

[8]https://www.iefimerida.gr/news/266498/posa-ekatommyria-amvloseis-ginontai-kathe-hrono-se-poies-hores-ehoyn-meiothei.