Προσβάσιμη σελίδα

Εφαρμογές Προτάσεων για Μορφολόγηση και Μουσική Ανάλυση Μελών της Ελληνικής Ψαλτικής μας Τέχνης Βάσει Θέσεων του Δρ. Σωτηρίου Δεσπότη

Η έκδοση του άρθρου του Δρ. Σωτηρίου Δεσπότη, Ερμηνευτικές προσεγγίσεις στο μουσικό υλικό της ελληνικής ψαλτικής τέχνης[1], αποτέλεσε σημαντικό εκδοτικό γεγονός στο χώρο της ελληνικής ψαλτικής τέχνης. Η σπουδαιότητα του γεγονότος βρίσκεται στο ότι η συγκεκριμένη εργασία έρχεται να καλύψει κενά που οι απουσίες αναλόγων προτάσεων έχουν δημιουργήσει.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς τον μεγάλο αριθμό διαφορετικών θεωρητικών μοντέλων ανάλυσης που έχει στην διάθεσή του ο ερευνητής μουσικών έργων δυτικής υφής, για να τον γίνει κατανοητό η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία ανάλογων θεωριών για τα μουσικά έργα της ψαλτικής μας τέχνης.

Τα όσα ο κ. Σωτήριος Δεσπότης εισηγήθηκε στο άρθρο του, μας ενθουσίασαν και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την μελέτη του συγκεκριμένου ερμηνευτικού μοντέλου στην χειρόγραφη παράδοση της ψαλτικής μας κληρονομιάς. Να προσεγγίσουμε τον τρόπο εφαρμογής και λειτουργίας του κατά την διαδικασία ανάλυσης και μορφολόγησης των εκκλησιαστών μουσικών μαθημάτων.

[1] Σωτήριος Κ. Δεσπότης, Ερμηνευτικές προσεγγίσεις στο μουσικό υλικό της ελληνικής ψαλτικής τέχνης, Γρηγόριος ο Παλαμάς, τ. 818, Θεσσαλονίκη 2007, σελ. 417 – 428.

 

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ
Πρόσφατες
δημοσιεύσεις
Νέα Mουσική Έκδοση του 2ου Τόμου της Θείας Λειτουργίας του Θεόδωρου Πέτσι (Theodhor Peci) Μουσικοδιδασκάλου και Πρωτοψάλτου της Βυζαντινής Μουσικής
«Παντάνασσα Πανύμνητε», ήχ. πλ. α΄, Θεοτοκίο Πολυελέου «Δούλοι Κύριον» (Πέτρου Πελοποννησίου †1777)
Η διεύθυνση του βυζαντινού χορού ως αποτύπωση της προφορικότητας-παρασήμανσης
«Άξιον εστίν», Νικολάου Νεοχωρίτου ήχ. πλ. α΄ (Βατοπαιδινός Χορός)
«Μυστικῶς εἶ Θεοτόκε παράδεισος», Παρθενίου Βατοπαιδινού (Χορός Βατοπαιδινός)