Όγδοη ημέρα και Νέα Τάξη Πραγμάτων

15 Φεβρουαρίου 2023

Ως πρόλογο στην παρούσα ανάπτυξη, θεώρησα καλό να μοιραστώ μαζί Σας το παρακάτω κείμενο, καθώς το έλαβα ηλεκτρονικά από συνταξιούχο ανώτατο δικαστικό με ηθικές αρχές και πιστό στο δίκαιο και τη δικαιοσύνη, αγαπητοί αναγνώστες θεωρώντας ότι αξίζει διδακτικά και κυρίως παιδαγωγικά, ιδού:

«Όταν ο Απόστολος Παύλος εξεναγήθη απ’ το Χριστόν μας διά της αρπαγής του είς τον Ούρανόν. Ο Χριστός του έδειξε όλους τους παραδείσους του ουρανού. Ένας όμως εξ αυτών ο ωραιότερος και φωτεινότερος παράδεισος του ουρανού εξέπληξε τον Παύλο, διότι μέσα σ’ αυτόν δεν ήτο κανείς. Ερώτησε λοιπόν το Χριστόν, διατί σε αυτόν τον Παράδεισο δεν έχει ανθρώπους ενώ ήτο ο τρομερότερος και ωραιότερος όλων. Ο Χριστός του απάντησε ότι δεν έχω μέσα ανθρώπους, διότι δεν είναι άξιοι γι’ αυτόν τον παράδεισο. Εξεπλάγη ο Παύλος και ερώτησε το Χριστόν. Μα δεν έχεις τους Αγίους Σου, τους Αποστόλους Σου, αυτοί που εμαρτύρησαν για Σένα; Ο Χριστός απάντησε: Έχω καλύτερους απ’ αυτούς.. Και ποίοι είναι Κύριε καλύτεροι απ’ αυτούς, ερώτησε ο Παύλος. Ο δε Χριστός του απάντησε: Τους Ογδοήτας. Αυτοί είναι οι καλύτεροι Μου. Μα και ποιοι είναι αυτοί Κύριε; Αυτοί που θα παλέψουν, θα αντισταθούν και θα αρνηθούν το Χάραγμα του Αντίχριστου και δεν θα σφραγιστούν, διότι όλοι είχατε κάποιον οδηγό και πατέρα να σας κατευθύνει σε όλες τις εποχές. Αυτή την εποχή δεν θα υπάρχει κανείς να τους καθοδηγεί.. και θα αποφασίζει κάθε ένας από μονος του. Γι’ αυτό λοιπόν τους αξίζει τόση τιμή.. και ο ωραιότερος παράδεισος!»

Πράγματι ως Όγδοος αιώνας ή όγδοη ημέρα θεωρείται ο αιώνας τους τέλους της ιστορίας του ανθρώπου. Τα προμηνύματα του ενδεχόμενου τέλους της ιστορίας του κόσμου μας δημιουργούν σοβαρές υπόνοιες και για την επικείμενη έλευση της νέας τάξης πραγμάτων και της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου, μετά απ’ την εμφάνιση και επταετή κυριαρχία και καταδίκη του αντι-χρίστου. Τα σημεία των καιρών για την αφύπνιση του κόσμου γίνονται όλο και περισσότερο αισθητά, ενόσω του περισσότερου κόσμου ευρισκόμενου σε αδιαφορία ή παρανόηση ή πλάνη! Όλοι οι συνετά φρονούντες διαπιστώνουν ότι ζούμε σε τρομερούς και αποκαλυπτικούς καιρούς. Εδώ δεν επιδιώκουμε να κάνουμε τον προφήτη, αλλά να προβληματιστούμε με την εντολή του γρηγορείτε πάντοτε. Όγδόη είναι και η ημέρα του Κυρίου η αγία Κυριακή κατά την οποία έγινε η Ανάσταση του Κυρίου και ημέρα που θα έλθει πάλι ως Κριτής. Ο συμβολισμός της Όγδοης Ημέρας αποκτά εσχατολογικό και μεταφυσικό νόημα, ενώ αντικατοπτρίζει τη Βασιλεία του Θεού στους Ουρανούς, την αιωνιότητα, τη δευτέρα του Κυρίου Παρουσία και μελλοντική κρίση, με λειτουργικό κύκλο οκτώ εβδομάδων, με την οκτώηχο αναστάσιμη υμνογραφία του ιερού Δαμασκηνού.

Τα σημεία των καιρών της ογδόης ημέρας όταν εμφανίζονται γίνονται για την αφύπνιση του κόσμου που κοιμάται στην αδιαφορία της κοσμάρας του και στην αμαρτία, καθώς κι όσων βρίσκονται σε αδιαφορία ή παρανόηση ή πλάνη κάθε μορφής. Ο Κύριος στο Ευαγγέλιό Του για το έσχατο χαρμόσυνο μήνυμα στο κόσμο διέθεσε ολόκληρο κεφάλαιο[1] προκειμένου εμείς να αγρυπνούμε και να είμαστε επιφυλακτικοί σε όλους τους αιώνες. Οι δε προφητείες, μόνο όταν εκπληρώνονται μόνο τότε ερμηνεύονται πλήρως. Σε κανένα μα σε κανένα βιβλίο των κανονικών βιβλίων της Αγίας Γραφής, ούτε της Παλαιάς Διαθήκης ούτε της Καινής Διαθήκης, δεν γίνεται λόγος για την ιδέα της Αναλαμπής. Κι όπου οι μικροί και οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας κάνουν λόγο γι’ αυτήν, γίνεται μόνο για να διευκρινίσουν αυτήν ως Πλάνη.

Τον άγιο Νεκτάριο όπως κι η υμνογραφία μας τον παρουσιάζει ως «τον εν εσχάτοις χρόνοις φανέντα αρετής φίλον γνήσιον», δημιούργησε σχολή[2] δηλ. τα άτυπα άμεσα πνευματικά του τέκνα ή και τα πνευματικά τέκνα των πνευματικών του τέκνων, που κανείς και ουδείς δεν μίλησε για Αναλαμπή ως πραγματικότητα, αλλά όσοι μίλησαν απ’ αυτούς, μίλησαν γι’ αυτήν και για την αντιμετώπισή της ως οικτρή Πλάνη. Τα στενά ή ευρύτερα πνευματικά τέκνα του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, όπως ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ο π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, ο επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, ο π. Αρσένιος Κομπούγιας, ο π. Γερβάσιος Κουτλουμουσιανός εκ Πατρών, ο π. Γεώργιος Καψάνης, ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης, ο π. Γαβριήλ Διονυσιάτης, ο π. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης, ο π. Δανιήλ Κατουνακιώτης, κ.ά., αντιμετώπιζαν την ιδέα αυτή περί της Αναλαμπής ως Πλάνη. Και όλοι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας οι πριν απ’ αυτούς, ως Πλάνη φοβερή και ως βλασφημία την αναγνώρισαν. Μάλιστα η Πλάνη αυτή της Αναλαμπής έχει στοιχεία αναβίωσης και των Μακρακιστών και του σοφού μεν κατά κόσμο αλλά δυστυχισμένου Μακράκη[3] εκ Πατρών.

[1]Πρβλ. Ματθ. 24. Πρβλ. Αλέξιου Π.Παναγόπουλου, Εσχατολογικές διαστάσεις της παιδαγωγίας κατά τον άγ. Ιω. Χρυσόστομο, διδακτορική διατριβή, επανέκδοση: Θεσσαλονίκη, 2009. Του ιδίου, Εσχατολογικά, Πάτρα 1998. Του ιδίου, Ηθική-Εσχατολογία-Προφητολογία, κατά π.Αρσένιο, Αθήνα 2010.

[2] Πρβλ. βιβλίο: Αγίου Νεκταρίου, Ευαγγελική Ιστορία.

[3] Βλ. βιβλία Δανιήλ Κατουνακιώτη, Κατά Μακρακιστών.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ