Οι ρίζες της Woke κουλτούρας στον Γνωστικισμό

30 Σεπτεμβρίου 2024

(Προηγούμενη δημοσίευση: http://www.pemptousia.gr/?p=407604)

Όπως ο Γνωστικισμός, έτσι και  η  Woke κουλτούρα,  καλεί τον άνθρωπο   να αφυπνιστεί και να κατανοήσει ότι το φύλο  δεν είναι μια  βιολογική αναγκαιότητα και νομοτέλεια αλλά επιλογή και  αντικείμενο υποκειμενικού αυτοπροσδιορισμού. Αυτό ακριβώς επιχειρείται με την χειραγώγηση των παιδιών που ωθούνται  σε αυτήν την «αφύπνιση» υπό την καθοδήγηση των κελευσμάτων της Woke κουλτούρας ώστε να επιλέξουν το φύλο τους το οποίο είναι δυνατόν είτε να διαφέρει από  το βιολογικό  φύλο είτε να είναι ουδέτερο, και να μην ορίζεται[1].

Είναι η περίφημη θεωρία περί κοινωνικού φύλου, η  Gender ιδεολογία που αποτελεί και τη σημαία της Woke. Υποστηρίζεται   ότι το φύλο με το οποίο γεννήθηκε ένα παιδί δεν είναι τίποτα άλλο παρά  μια ετικέτα που δόθηκε από τους μαιευτήρες γιατρούς στο παιδί κατά τη γέννηση του εξαιτίας των εξωτερικών   γεννητικών οργάνων. Το πραγματικό φύλο το παιδί θα το επιλέξει καθώς θα μεγαλώνει. Έτσι, ένας άνθρωπος είναι δυνατόν να γεννιέται βιολογικά άντρας όμως  να παρουσιάζεται κοινωνικά ως γυναίκα και το αντίστροφο, είτε να έχει  ανδρόγυνη συμπεριφορά είτε να είναι  άφυλο όν[2].

Αν ανατρέξουμε αιώνες πίσω θα δούμε παρόμοιες θεωρίες να προβάλλει ο   Γνωστικισμός που  υποστήριζε  ότι η ψυχή στην πρωταρχική της κατάσταση  είναι ανδρόγυνος[3]. Με  την είσοδό της στο υλικό σώμα  διασπάται σε αρσενικό και θηλυκό[4]. Προορισμός του  ανθρώπου για τους Γνωστικούς είναι η επάνοδος στην αρχέγονη κατάσταση της ενοφυλίας ή αφυλίας[5], ώστε και πάλι  να καταστεί ανδρόγυνος και αρρενοθήλυς[6].

Μέσω της παρενδυσίας[7], του αυτοευουχισμού[8],  της καταδίκης   του γάμου και της τεκνογονίας[9], οι Γνωστικοί προσπαθούσαν  να γίνει ο άνθρωπος είτε αρρενοθήλυς[10], είτε  ένα  άφυλο όν[11],   είτε να μεταπηδήσει στο αντίθετο φύλο[12].

Άραγε, όλα τα παραπάνω δεν εντοπίζονται και  στην ατζέντα της  Woke κουλτούρας;  Αυτό δεν επιχειρεί και η Woke κουλτούρα μέσω της παρενδυσίας, της προβολής της αφυλίας και της  αλλαγής του φύλου; Κατάργηση του φύλου, σύγχυση της σεξουαλικής ταυτότητας,   άρση του οντολογικού διαχωρισμού των δύο φύλων, αφυλία  και ενοφυλία προτρέποντας ακόμη και μικρά παιδιά να αφυπνισθούν δήθεν και να ανακαλύψουν το αληθινό τους φύλο[13]. Και δεν μιλάμε για εκείνες τις εξαίρετες ιατρικές περιπτώσεις για τις οποίες υπάρχει φιλάνθρωπος μέριμνα όλων των θεσμών και της Εκκλησίας[14] αλλά  αναφερόμαστε σε  μια καθολική διάχυση προπαγάνδας της Gender ιδεολογίας.

Υποσημειώσεις:

[1] Βλ. το άρθρο: «Η Woke ατζέντα πλήττει τους ενορχηστρωτάς της», στο «Ορθόδοξος Τύπος», 9/8/2024,σελ.7.

[2] Βλ. περισσότερα για τις συγκεκριμένες  θεωρίες: Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή, Οι έμφυλες ταυτότητες και η ενοφυλία των Γνωστικών, στο https://www.pemptousia.gr/2018/03/i-emfiles-taftotites-ke-i-enofilia-ton-gnostikon/ Α. Πηλίγκου, Έμφυλες ταυτότητες.  Κοινωνικές και χωρικές διαστάσεις, Ξάνθη 2012, Β. Αγτζίδη, Οι θεωρίες περί φύλου (Gender studies) ως αλλοτρίωση. Από τον John Money  στην Judith Butler, στο https://kars1918.wordpress.com/2016/10/16/la-theorie-du-genre/ και Εμιλί Λανέζ, Η τραγική εμπειρία της “θεωρίας του γένους”. Ο γκουρού John Money, ο πατέρας της “θεωρίας του γένους”, είχε δοκιμάσει σε δίδυμα τη θεωρία του, στο https://kars1918.wordpress.com/2016/10/16/la-theorie-du-genre/

[3]Βλ. το γνωστικό κείμενο:The Exegesis on the Soul, CODEX II Translated by William C. Robinson, The Nag Hammadi Library, revised edition. HarperCollins, San Francisco, 1990, σελ.127εξ.

[4]Στο γνωστικό ευαγγέλιο του Φιλίππου  αναφέρονται τα εξής: «Αν το θηλυκό δεν είχε χωριστεί από το αρσενικό, δεν θα είχε πεθάνει  αργότερα με το αρσενικό. Ο χωρισμός ήταν η έναρξη του θανάτου»:The Gospel of Philip, CODEX II Translated by Wesley W. Isenberg, The Nag Hammadi Library, revised edition. HarperCollins, San Francisco, 1990, σελ.51εξ.

[5] Ο αείμνηστος καθηγητής Π. Χρήστου τονίζει  ότι στον Γνωστικισμό: «η εις δύο φύλα διάσπασις του ανθρωπίνου γένους είναι κατάστασις αφύσικος και προσωρινή, της οποίας επιβάλλεται η υπέρβασις προς κατάληξιν εις την ενοφυλίαν ή αφυλίαν». Για τον Γνωστικισμό «η ενοφυλία καθίσταται τό επιζητούμενον ιδεώδες». Βλ.Π. Χρήστου, «Ενοφυλία, το ιδεώδες των Γνωστικών”, Κληρονομία,τομ. 5. τευχ. 1, Θεσσαλονίκη 1973, σελ. 1-16, και στο http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_history/contents_texts.asp&main=texts&file=23.htm

[6]Ιππολύτου  Ρώμης, Κατά πασών των αιρέσεων έλεγχος,PG 16, 3131B: «οὐκ ἔστιν οὔτε θῆλυ οὔτε ἄρσεν, ἀλλά “καινός ἄνθρωπος”, ὅ ἐστιν ἀρσενόθηλυς».

[7]Η σύνοδος της Γάγγρας, η οποία συγκλήθηκε περίπου το 340, απαγορεύει  την παρενδυσία. Αναφέρει ο 13ος κανόνας: «Εἴ τις γυνὴ διὰ νομιζομένην ἄσκησιν μεταβάλλοιτο ἀμφίασμα, καὶ ἀντὶ τοῦ εἰωθότος γυναικείου ἀμφιάσματος ἀνδρῷον ἀναλάβοι, ἀνάθεμα ἔστω». Βλ.Σύνταγμα τῶν Θείων καί Ἱερῶν κανόνων τῶν τε Ἁγίωνκαί πανευφήμων Ἀποστόλων, καί τῶν Ἱερῶν Oἰκουμενικῶν Tοπικῶν Συνόδων, καί τῶν κατά μέρος Ἁγίων Πατέρων, ἐκδοθέν ὑπό Γ. Ἀ.  Pάλλη  καί  M.  Ποτλῆ, τ.3,Ἀθήνησιν 1853,σελ.109.

[8]Οι συγκεκριμένοι αιρετικοί προέβαιναν σε αυτοευνουχισμό υπακούοντας, υποτίθεται,  στους λόγους του Ιησού  ότι εάν σε σκανδαλίζει κάποιο από τα σωματικά σου μέλη σε συμφέρει να το αποκόψεις ώστε να εισέλθεις στην Βασιλεία των Ουρανών. Μάλιστα ήταν τόση έντονη η πεποίθηση τους ότι έπρεπε να ευνουχιστούν, όχι μόνο οι οπαδοί τους, αλλά όλοι οι άνθρωποι, ώστε προέβαιναν και σε ακούσιο ευνουχισμό ανυποψίαστων ανδρών οι οποίοι  τύχαινε να φιλοξενηθούν στην οικία τους. Εξαιτίας αυτών των πρακτικών τους κατέληγαν να είναι άφυλα όντα όπως επισημαίνει ο άγιος Επιφάνιος:  «οὔτε γὰρ ἔτι ἄνδρες εἰσὶ διὰ τὸ ἀφῃρημένον οὔτε γυναῖκες δύνανται εἶναι διὰ τὸ παρὰ φύσιν». Βλ., ο.π.,PG 41,1013A.

[9] Επιφανίου Κύπρου, ο.π.,PG 41,356A.

[10] Αυτή η κατάσταση της ενοφυλίας περιγράφεται στο γνωστικό ευαγγέλιο του Θωμά όπου στην ερώτηση των    μαθητών του  Ιησού για τον τρόπο εισόδου στη Βασιλεία του Θεού και τη σωτηρία ο Ιησούς απάντησε: «όταν   το αρσενικό και το  θηλυκό το κάνετε να είναι  ένα και το αυτό, έτσι ώστε το αρσενικό να μην είναι αρσενικό και το θηλυκό να μην είναι πια θηλυκό,…τότε  θα εισέλθετε στη Βασιλεία των Ουρανών».Βλ.Ι. Καραβιδόπουλου, Απόκρυφα χριστιανικά κείμενα Α΄. Απόκρυφα Ευαγγέλια, (Βιβλική Βιβλιοθήκη 13), εκδ. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 1999,σελ. 309. Στο κατ’  Αιγυπτίους  γνωστικό ευαγγέλιο, στην ερώτηση  της Σαλώμης προς τον Ιησού πότε θα επέλθει η σωτηρία και θα καταργηθεί ο θάνατος, ο Ιησούς  τής απάντησε: «ὅταν γένηται τὰ δύο ἓν, καὶ τὸ ἄρρεν μετὰ τῆς θηλείας, οὔτε ἄρρεν οὔτε θῆλυ».Βλ.Κλήμεντος Αλεξανδρέα, Στρωματείς,  PG 8,  PG 8, 1193A.

[11]Ι. Καραβιδόπουλου, ο.π.,σελ.309.

[12] Στο γνωστικό ευαγγέλιο  του Θωμά τονίζεται ότι η προϋπόθεση για να εισέλθει μια γυναίκα  στην Βασιλεία των Ουρανών  είναι να αλλάξει φύλο και να γίνει άνδρας. Χαρακτηριστικά παρουσιάζεται ο Πέτρος να υποστηρίζει ότι η Μαρία η Μαγδαληνή δεν πρέπει να είναι μέσα στον κύκλο των μαθητών και τότε ο Ιησούς τού απαντά: «Να, θα την ελκύσω ώστε να την κάνω άντρα, για να γίνει και αυτή πνεύμα ζωντανό όμοιο με εσάς τους άνδρες γιατί κάθε γυναίκα που θα γίνει άνδρας  θα εισέλθει στη Βασιλεία των Ουρανών». Ι. Καραβιδόπουλου, ο.π.,σελ. 325-326.

[13] Η δημοφιλής εταιρεία τρακτέρ John Deere χρηματοδότησε εκδήλωση pride για παιδιά ηλικίας έως 3 ετών. Μετά από παράπονα πελατών ακυρώθηκαν τέτοιου είδους ενέργειες. Βλ. το άρθρο: «Ταφόπλακα στη Woke κουλτούρα (και) από τη Microsoft – Απολύει το τμήμα DEI», στο https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/749144/tafoplaka-sti-Woke-koultoyra-kai-apo-ti-microsoft-apolyei-to-tmima-dei

[14] Παρουσιάζοντας την Gender ιδεολογία δεν αναφερόμαστε ασφαλώς  σε  εκείνες τις περιπτώσεις όπου πράγματι υπάρχουν ιατρικά προβλήματα, εκ γενετής, παθολογικές καταστάσεις και δυσλειτουργίες που επηρεάζουν τα πρωτογενή και δευτερογενή χαρακτηριστικά του φύλου και την αναπαραγωγική ικανότητα όπως  μερική γοναδική δυσγενεσία δηλαδή ανωμαλίες στην ανάπτυξη των γονάδων που οδηγούν σε ποικίλου βαθμού αμφίβολα γεννητικά όργανα που μπορεί να κυμαίνεται από φαινότυπο σχεδόν θήλεως ως φαινότυπο σχεδόν άρρενος,  ο ερμαφροδιτισμός  όπου υπάρχουν ωοθήκες και όρχεις ταυτόχρονα, με εξωτερική εμφάνιση θήλεος ή ψευδοερμαφροδιτισμός με ανεπαρκή παραγωγή ορμονών, και υποπλασία γεννητικών οργάνων. Βλ.Κ. Προκοπάκη, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων ΓΝΑ «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ», «Ταυτότητες Φύλου» (Έμφυλες Ταυτότητες) Αλήθειες και Ψέμματα, στο  http://aktines.blogspot.gr/2017/03/blog-post_236.html.Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος θεωρεί ότι η νομολογία των δικαστηρίων της πατρίδας μας καλύπτει, όπου υπάρχει ανάγκη, υφιστάμενα ιατρικά προβλήματα, με το δεδομένο ότι το φύλο, ούτε επιλέγεται ελεύθερα, ούτε και μεταβάλλεται κατά βούλησιν, αλλά επί τη βάσει ανατομικών, φυσιολογικών και βιολογικών χαρακτηριστικών, που ορίζουν την ταυτότητα του ανθρώπου και βεβαιώνονται μέσω ιατρικών γνωματεύσεων προς το δικαστήριο. Βλ.Δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου, Τρίτη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας
(5/10/2017),
http://ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=2311&what_sub=d_typou. Κατά συνέπεια, όπου υπάρχουν προβλήματα γενετικής φύσεως υπάρχει πρόνοια της Πολιτείας αλλά και ενδιαφέρον της Εκκλησίας καθώς υπάρχει και σχετική ευχή  «εἰς ὀνοματοθεσίαν νέαν ἐπί ἀλλαγῇ φύλου», ποίημα του μητροπολίτου  Ν. Ιωνίας κ.Τιμοθέου Ματθαιάκη.Βλ. Μητροπολίτου Ν. Ιωνίας Τιμοθέου Ματθαιάκη, Ἐγκόλπιον Εὐχολόγιον, ἐν Ἀθήναις2 1985, σελ.309-310. Βλ. επίσης Αρχιμ. Γεωργίου Χρυσοστόμου(νυν Μητροπολίτου Κίτρους και Κατερίνης), Σύγχρονες ευχολογιακές ανάγκες για τη συνάφεια υγείας και ασθενείας των πιστών,στοhttp://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/liturgical/chrysostomos_anages.pdf και του ιδίου, Ὀνοματοδοσία, έκδ. Π. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1991. Σύμφωνα με τον αρχιμ. Τιμόθεο Ηλιάκη «το θέμα της αλλαγής ή μάλλον της διόρθωσης φύλου το αντιμετώπισαν από κοινού για πρώτη φορά Πολιτεία και Εκκλησία το 1963 όταν έγινε ιατρική παρέμβαση και διόρθωση σε άτομο  με οργανική  σύγχυση φύλου  και το Υπουργείο Εσωτερικών ζήτησε την γνώμη της Εκκλησίας για την ταυτότητα του ατόμου. Το θέμα το χειρίστηκε με Συνοδική εντολή ο μακαριστός Μητροπολίτης Παραμυθίας, Τίτος Ματθαιάκης που ζήτησε και έλαβε τις γνώμες των Καθηγητών επί του Κανονικού Δικαίου Αμίλκα Αλεβιζάτου και Παθολογίας Γεωργίου Μερίκα, Διευθυντού της Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», που συμφωνούσαν πως μόνο με την παρέμβαση της επιστήμης θα μπορούσε το άτομο αυτό να ζήσει μια φυσιολογική ζωή κάτι που ήδη έγινε και το μόνο που έμενε ήταν η ρύθμιση της ονοματοθεσίας και ότι η Εκκλησία με αγάπη και στοργή θα πρέπει να λάβει ειδική ποιμαντική μέριμνα για αυτό το άτομο και όσα άλλα παρουσιασθούν στο μέλλον κάτι που Εκκλησία δέχθηκε και τότε προέκυψε η ανάγκη μιας ειδικής ευχής για την νέα ονοματοθεσία του ατόμου αφού αυτό ήταν ήδη βαπτισμένο. Το κενό που υπήρχε στα Ευχολόγια της Εκκλησίας κάλυψε ο σοφός και λόγιος Μητροπολίτης, τότε ο Μαρωνείας και μετά ταύτα Ν.Ιωνίας, μακαριστός Τιμόθεος Ματθαιάκης που συνέταξε ειδική ευχή για την περίπτωση αυτή. Να σημειώσουμε εδώ πως την εποχή εκείνη η Επιστήμη έκανε την παρέμβασή της μόνο σε ενήλικα άτομα ενώ σήμερα με την πρόοδο που υπάρχει η παρέμβαση γίνεται  στη νηπιακή ηλικία».Βλ. Περί «αλλαγής φύλου» και η ιστορία και χρήση μιας σχετικής ευχής, στο  http://ektimotheou.blogspot.gr/2017/10/blog-post_22.html

(Συνεχίζεται)