(Επιμέλεια Στέλιος Κούκος)
Συνέχεια από εδώ: https://www.pemptousia.gr/2025/09/agios-kassianos-as-akousoume-poso-kathara-mas-apokalyptei-o-apostolos-pavlos-tis-aities-tis-akidias/
Τι λοιπόν θα κάνουμε εμείς, που είμαστε στην εργασία οκνηροί και επιδιώκουμε τη σωματική ανάπαυση, εμείς, που ούτε κήρυγμα του Ευαγγελίου μας έχει ανατεθεί ούτε η μέριμνα για τις Εκκλησίες (αλλά μόνο η φροντίδα για την ψυχή μας);
Για να δείξει όμως πιο καθαρά τη βλάβη που φέρνει η αργία, καταλήγει: «μηδέν εργαζομένους, αλλά περιεργαζομένους».
Γιατί από την αργία γεννιέται (η περιέργεια, από την περιέργεια) η αταξία και από την αταξία κάθε κακία.
(Και για να καθορίσει τη θεραπεία τους, συμπληρώνει: «τοις δε τοιούτοις παραγγέλλομεν…, ίνα μετά ησυχίας εργαζόμενοι τον εαυτών άρτον εσθίωσιν».
Κάνει μάλιστα και μια βαρύτερη επίπληξη: «ει τις ου θέλει εργάζεσθαι, μηδέ εσθιέτω»).
Αυτές τις αποστολικές παραγγελίες έχοντας υπόψη οι άγιοι πατέρες της Αιγύπτου, δεν αφήνουν ποτέ να μένουν αργοί οι μοναχοί, και μάλιστα οι νεώτεροι, επειδή γνωρίζουν ότι, με την υπομονή στην εργασία, και την ακηδία διώχνουν και την τροφή τους προμηθεύονται και όσους έχουν ανάγκη βοηθούν.
Γιατί δεν εργάζονται μόνο για τις δικές τους ανάγκες, αλλά και σε ξένους και σε φτωχούς και σε φυλακισμένους δίνουν από την εργασία τους, πιστεύοντας ότι η αγαθοεργία αυτή είναι θυσία άγια και ευάρεστη στο Θεό.
Και λένε επίσης οι πατέρες, ότι ο εργαζόμενος πολεμάει μ’ ένα δαίμονα πολλές φορές και στενοχωρείται απ’ αυτόν, ενώ ο αργός αιχμαλωτίζεται από χιλιάδες πονηρά πνεύματα.
Από τον «Μικρό Ευεργετινό», έκδοση Ιεράς Μονής Παρακλήτου.