Προσβάσιμη σελίδα για τα άτομα με μερική ή ολική τύφλωση
Α-
Α+
Αγωγή των Νέων

Οι τρεις Ιεράρχες και η Ελληνική φιλοσοφία

Αγωγή των Νέων - Αφιέρωμα οι Τρεις Ιεράρχες - 29 Ιανουαρίου 2023

Είναι, βέβαια, αδύνατο να κατανοηθεί με πληρότητα και ακρίβεια η στάση αυτή των Τριών Ιεραρχών απέναντι στην αρχαία σοφία, αν δεν ληφθεί υπόψη η ουσία του Χριστιανισμού στην αυθεντική του έκφραση και βίωση, ως ποιμαντικής θεραπευτικής της ανθρώπινης ύπαρξης, με μοναδικό στόχο την θέωση του ανθρώπου...

Μια εμπειρία Πανελλαδικών Εξετάσεων

Αγωγή των Νέων - 25 Μαΐου 2022

Διανύουμε μία από τις πιο πιεστικές περιόδους της μαθητικής ζωής στην χώρα μας, αυτή των πανελλαδικών εξετάσεων. Όπως διαμορφώνεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και δεκαετίες οι μαθητές των ελληνικών σχολείων ήδη από την πρώτη Λυκείου οργανώνονται με σκοπό την επιτυχία σε αυτές τις εξετάσεις. Σε...

Τα περί παιδείας διδάγματα των Τριών Ιεραρχών και η σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα

Αγωγή των Νέων - Αφιέρωμα οι Τρεις Ιεράρχες - 30 Ιανουαρίου 2022

Οι τρεις Ιεράρχες, διαθέτοντας οι ίδιοι ευρύτατη παιδεία, ήταν φυσικό, περισσότερο από όλους τους άλλους Πατέρες της Εκκλησίας, να συλλάβουν τη σημασία της Παιδείας για τον άνθρωπο και μάλιστα για τον «νέο άνθρωπο» της εποχής τους, τον χριστιανό άνθρωπο. Κι επειδή γι’ αυτούς Παιδεία δεν σημαίνει … ...

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Ομιλία προς τους Γυμνασιόπαιδες στην Πνύκα

Αγωγή των Νέων - Μορφές - 23 Σεπτεμβρίου 2020

Παιδιά μου! Εις τον τόπο τούτο, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και εδημηγορούσαν τον παλαιό καιρό άνδρες σοφοί, και άνδρες με τους οποίους δεν είμαι άξιος να συγκριθώ και ούτε να φθάσω τα ίχνη των. Εγώ επιθυμούσα να σας ιδώ, παιδιά μου, εις την μεγάλη δόξα των προπατόρων μας, και έρχομαι να σας ει...

Προεπαναστατικός αλυτρωτισμός και αγωγή των Ελλήνων

Αγωγή των Νέων - Αθλητισμός - 17 Φεβρουαρίου 2018

Η αγωγή (σχολική, στρατιωτική, αθλητική, θρησκευτική), ως μέσα πραγμάτωσης του προεπαναστατικού αλυτρωτισμού των Ελλήνων Περίληψη Η Ανάσταση-Λαμπρή, τα πανηγύρια και οι αθλητικοί αγώνες, πέρα από το γεγονός ότι ήταν κυρίαρχα πατροπαράδοτα θρησκευτικά, πολιτιστικά και αθλητικά στοιχεία των κλεφταρμ...

Οι λόγιοι της Τουρκοκρατίας για τη φυσική αγωγή των νέων

Αγωγή των Νέων - Αθλητισμός - 20 Νοεμβρίου 2017

Όλοι οι παραπάνω κληρικοί (Γαζής, Φαρμακίδης, Ιγνάτιος) πρωταγωνίστησαν επίσης στην ίδρυση Ελληνικών Εταιρειών και στη διαφώτιση- ενημέρωση κάποιων προσωπικοτήτων για τα ελληνικά δίκαια. Υπήρξαν επίσης ηγετικά στελέχη της Φιλικής Εταιρείας, ενώ οι δυο πρώτοι με την έκρηξη της επανάστασης ήρθαν στη...

Πορεία στα Χριστούγεννα με παιδιά και εφήβους

Αγωγή των Νέων - 14 Δεκεμβρίου 2015

Το Πολιτιστικό Κέντρο της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, διοργανώνει από τις 17 έως 20 Δεκεμβρίου 2015 ένα πολιτιστικό τετραήμερο για τα παιδιά της Αθήνας (Δημοτικού, Γυμνασίου-Λυκείου) με κέντρο τα Χριστούγεννα και άξονα την φιλαναγνωσία, στο πλαίσιο του οποίου θα λάβουν χώρα μουσικά δρώμενα, Χριστουγενν...

Τεχνικές αντιμετώπισης δύσκολης σχολικής συμπεριφοράς

Αγωγή των Νέων - 26 Οκτωβρίου 2015

Παρ' όλα αυτά, η απόδοση ενός θετικού κινήτρου σε προβληματικές συμπεριφορές μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να βρουν περισσότερο αποτελεσματικούς τρόπους για την αντιμετώπισή τους. Εκεί λοιπόν θα εστιάσουμε την προσοχή μας, στην Τεχνική της Θετικής Υποδήλωσης των Κινήτρων. Το πρώτο βήμα ...

Αντιμετωπίζοντας τις προβληματικές συμπεριφορές στο Σχολείο

Αγωγή των Νέων - 23 Οκτωβρίου 2015

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ   Όθι τις αλγεί,  τόθι και την χείραν φέρει. Όπου πονάει κανείς εκεί φέρνει και το χέρι του. (αρχαιοελληνική παροιμία) Διαβάζοντας κανείς τον παραπάνω τίτλο περί προβλημάτων στα πλαίσια του σχολικού περιβάλ...

« Εγώ λέω πάντα αυτό που σκέφτομαι!»

Αγωγή των Νέων - 16 Ιουνίου 2014

Εκ πρώτης όψεως, το να λες πάντα αυτό που σκέφτεσαι φαντάζει προτέρημα. Πόσο είναι όμως βάσιμο κάτι τέτοιο; Πόσο, στην έμπρακτη επαφή μ' έναν συγκεκριμένο άνθρωπο σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, συμβαδίζει με το βασικό θεώρημα το ν' ανοίγεις πάντα το στόμα σου και να λες πάντα αυτό που σκέφτεσαι; ...

Valid CSS! Valid HTML!