Κελλίον Αγίου Γεωργίου του Φανερωμένου στην Άνω Καψάλα Άγιον Όρος. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός.
Η καμπάνα έχει δυναμικό ρόλο στη λατρευτική μας παράδοση. Προσκαλεί τους πιστούς και τους απίστους στον Παράδεισο.Όπως ο Νώε τότε προσκαλούσε τους πάντες στην Κιβωτό για να σωθούν.
Ο άγιος Γεώργιος είναι το λαμπρό παλικάρι του Χριστού, που με τη βαθιά πίστη και τη φλογερή αγάπη του στο Χριστό, έγινε φως και οδηγός στον αγιαστικό δρόμο της αυταπάρνησης.
Οι πολυέλαιοι, οι οποίοι κρέμονται από την οροφή των ναών, συμβολίζουν το φως του Χριστού και τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, που κατέρχεται από τον ουρανό.
Η ψαλτική τέχνη αποτελεί ένα αναπόσπαστο στοιχείο για την ζωή του πιστού. Στα κείμενα τους οι Πατέρες της Εκκλησίας υποστηρίζουν ότι στην ιδανική ζωή των μοναχών υπάρχει η ψαλμωδία και η υμνολογία από την αρχή και κατά την διάρκεια της ημέρας τους.
Η φωτοχυσία του ναού συμβολίζει το θείο φως της παρουσίας του Θεού που φωτίζει τις καρδιές όχι μόνο των νεοφώτιστων αλλά και όλων των χριστιανών.
Το ιστορικό Κελί του Αγίου Γεωργίου του Φανερωμένου βρίσκεται στην άνω Παντοκρατορινή Καψάλα του Αγίου Όρους.
Ο Μέγας Αθανάσιος σημειώνει πως η πραγματική ωφέλεια για τον άνθρωπο έρχεται όταν η «μελωδία των λόγων» προέρχεται από το «ρυθμό της ψυχής» και την «αρμονία προς το πνεύμα» ψάλλοντας με την γλώσσα και το νου καθώς «η μελωδική απαγγελία των ψαλμών δεν εξυπηρετεί τη καλλιφωνία, αλλά αποτελεί απόδειξη της υφισταμένης εν τη ψυχή αρμονίας». Και τούτο το ζει όποιος βρεθεί προσκυνητής στον Άθωνα....
Η προσευχή είναι ο μυστικός αγωγός (καλώδιο), που συνδέει τον άνθρωπο με τον Δημιουργό του. Η προσευχή αποτελεί το κυριότερο μέρος της διακονίας του αναστημένου Χριστού.
Εἰρήνη πᾶσι....
Άγιος Γεώργιος ο Μεγαλομάρτυρας φανερώθηκε στους ληστές για να τους εμποδίσει από την ληστεία που σκόπευαν να κάνουν στο Κελί. Η Φανέρωση του Αγίου Γεωργίου, κατά τη προφορική και γραπτή παράδοση έγινε και στην περίοδο της Ελληνικής Επαναστάσεως στον αρχιληστή Σταμάτη (1821).
Την επωνυμία αυτή του Φανερωμένου την συναντάμε στο Αυτοκρατορικό συγκύλιο του Μανουήλ του Παλαιολόγου (14 αιώνας).
Ο ιερός Χρυσόστομος γράφει πως τίποτε, απολύτως τίποτε, δεν ανυψώνει την ψυχή όσον η μελωδική συμφωνία και το ρυθμικά κατασκευασμένον θείον άσμα. Τα πνευματικά αυτά μέλη δίδουν πτερά εις την ψυχήν, απαλλάσουν αυτήν από την γηινην φύσιν της, την αποκόπτουν από τα σωματικά δεσμά της, την ελκύουν προς φιλοσοφικάς πνευματικάς πτήσεις, και την κάνουν να περιφρονή όλα τα βιωματικά και επίγεια
Στην αρτοκλασία ευλογούνται οι πέντε άρτοι, σε ανάμνηση των άρτων που ευλόγησε ο Χριστός στην έρημο (Μτθ. Ιδ’, 15-21). Μαζί με τους άρτους ευλογούνται «οἶνος και ἔλαιον» (κρασί και λάδι) που συμβολίζουν την αρετή της ελεημοσύνης.
Η μαγειρική είναι τέχνη, θέλει πείρα, έμπνευση, υπομονή, φιλότιμο, μεράκι και προσευχή.
το κέρασμα συνοδεύει το εορτάσιμο της ημέρας.
Αμέσως μετά τον Εσπερινό ακούγεται το σήμαντρο που ειδοποιεί τον κόσμο ότι πρέπει να προσέλθει στην Τράπεζα . Πρώτα στην αίθουσα μπαίνει ο Γέροντας, ακολουθούν οι υπόλοιποι μοναχοί και τέλος οι επισκέπτες.