Εργασίες 2ου Διεθνούς Συνεδρίου για τα Ψηφιακά Μέσα και την Ορθόδοξη Ποιμαντική, DMOPC18 «Ύδωρ Ζων»
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ - Καθηγ. Γεώργιος Μαντζαρίδης - "Η ορθόδοξη ποιμαντική στην ψηφιακή εποχή"
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Α1. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. π. Γεώργιος Κόρτας, Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας κίνδυνοι και τρόποι αντιμετώπισης.
π. Γεώργιος (Γιούρι) Κοβαλένκο, Η θεολογία στο διαδίκτυο και η δημόσια θεολογία στην εποχή της πληροφορίας.
Δρ. Αθανάσιος Κολιοφούτης, Το διαφημιστικό μήνυμα στο περιβάλλον του διαδικτύου. Η προβληματική της αξιοποίησής του στη διαδικτυακή ποιμαντική της εκκλησίας.
Μαρία Ράπτη, Η ενοριακή χριστιανική αγωγή των νέων και οι νέες τεχνολογίες. Δυνατότητες και προοπτικές.
Δρ. Κλεάνθη Μαυρομάτου, Οι έφηβοι προτείνουν τρόπους μετάδοσης του θείου λόγου. Μια στατιστική μελέτη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Δρ. Σπυρίδων Κιαρτζής και Δρ. Αικατερίνη Τσίτα, Ενσυναίσθηση: Η τέχνη της επικοινωνίας στην εκπαίδευση με χρήση 3D Animation.
Ευαγγελία Τζιάσιου, e-Κατηχητικό με Web 2.0 εργαλεία.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ Α3. π. Δημήτριος Χάρπερ, Ασώματη Ύπαρξη και ο Αφηρημένος άλλος: Κοινωνία και Σχέση στην εποχή των κοινωνικών μέσων δικτύωσης.
π. Νικολάι Ντασκάλου, Ο ιερέας της ενορίας ανάμεσα στους ανοιχτούς ουρανούς της Θείας Λειτουργίας και το πέλαγος της ψηφιακής ζωής.
Κορίνα Παναγιώτου, Μεταδίδοντας την Ορθόδοξη Πίστη στη γενιά της ψηφιακής πληροφορίας.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ A4 – ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
Όλγα Μπογκντάνοβα, Διαμεσολάβηση της ποιμαντικής: επιπτώσεις και κίνδυνοι (η εμπειρία της κατηγορίας «Ερωτήσεις σε έναν ιερέα» από τον ιστότοπο του Ορθοδόξου Περιοδικού «ΦΟΜΑ»)
Ευγενία Ζουκόφσκαγια, Κίνδυνοι πληροφόρησης: η αντανάκλαση της Εκκλησίας.
Δρ. Πέτρος Παναγιωτόπουλος, Η Εκκλησία στο διαδίκτυο: Άγνωστο στοίχημα με γνωστούς όρους.
Καθηγ. Ζαν Κλοντ Λαρσέ, Αίτημα προς όλες τις τοπικές εκκλησίες για σαφή, ρητή αναφορά στην αποχή από τη χρήση του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων στους κανόνες περί νηστείας.
Ευγενία Ζουκόφσκαγια, Κίνδυνοι πληροφόρησης: η αντανάκλαση της Εκκλησίας.
Δρ. Πέτρος Παναγιωτόπουλος, Η Εκκλησία στο διαδίκτυο: Άγνωστο στοίχημα με γνωστούς όρους.
Καθηγ. Ζαν Κλοντ Λαρσέ, Αίτημα προς όλες τις τοπικές εκκλησίες για σαφή, ρητή αναφορά στην αποχή από τη χρήση του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων στους κανόνες περί νηστείας.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ A5. (κεντρική συνεδριακή αίθουσα).
Αιμίλιος Πολυγένης, Η παρουσία των Μητροπόλεων μέσα από την Romfea.gr.
Διονύσης Μακρής, Η διαχείριση της είδησης και η αναγκαιότητα ιδρύσεως ενός παγκοσμίου εκκλησιαστικού ορθοδόξου πρακτορείου.
Γεώργιος Θεοχάρης, Νέοι και εκκλησιαστικές ειδήσεις στο «Βήμα Ορθοδοξίας».
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ Α6.
Ανδρέας Ους, Hate Speech και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας σε μια νέα πραγματικότητα.
Αρχιδιάκονος Ίονελ Ουνγκουρεάνου, Η χρήση των ηλεκτρονικών εργαλείων ψηφιακής επικοινωνίας, ευρέως γνωστά ως «ψηφιακά μέσα»-μια αξιολόγηση από το πρίσμα της Ορθόδοξης Θεολογικής Ηθικής.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ B1. (κεντρική συνεδριακή αίθουσα).
Επίσκοπος Μεσαορίας Γρηγόριος, Χρήση και κατάχρηση των εργαλείων προώθησης της πληροφορίας. Ποιο είναι το μέτρο της χρήσης; (εμπειρίες 25 ετών 1992-2018).
Μητροπολίτης Θερμοπυλών Ιωάννης, Σέργιος Βοΐλας, Η ανάπτυξη της βιβλιοθήκης του Διορθόδοξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος & η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Βικιπαίδειας.
Αρχιμανδρίτης Καισάριος Χρόνης, Η νέα οικουμένη του διαδικτύου και ο ρόλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ B2. Άννα Γκορπιντσένκο, Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας στα ηλεκτρονικά μέσα και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για το διάστημα 2014-2018: ο αντίκτυπος στη ζωή της Εκκλησίας.
π. Ιωάννης Πεκ, Ορθόδοξη ιεραποστολή στην χαραυγή της Ψηφιακής Εποχής. Αναθεωρημένη εκδοχή και οργάνωση της εκκλησιαστικής αποστολής προς όφελος των μελλοντικών γενεών.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ B2. π. Τομ Σορόκα, Τα εξαιρετικά κατασκευασμένα και αυτοσυντηρούμενα ψηφιακά μέσα μπορούν να δημιουργηθούν και να χρησιμοποιηθούν για να κηρύττουν, να οικοδομούν και να ευαγγελίσουν δίχως να προβούν στην εξάντληση των περιορισμένων πόρων της ενορίας ή της Αρχιεπισκοπής.
Δανιήλ Σιντόροβ, Πώς να εκφράσω την άποψη της χριστιανικής πλευράς σε οξέα κοινωνικά και ιστορικά προβλήματα; (Στο παράδειγμα του έργου «Φοιτητές της Επανάστασης»).
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Β3. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: Η πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης ως μια πρόκληση για τη Θεολογία.
Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, Πρωτοπρεσβύτερος Γρηγόριος Σταμκόπουλος, Δρ. Κωνσταντίνος Ζορμπάς, Ιωάννης Αντωνίου, Παναγιώτης Μπαμίδης.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ B4. (κεντρική συνεδριακή αίθουσα).
Δρ. Ντράγκαν Κάραν, Η ψυχοδυναμική προσέγγιση της σημασίας της παρουσίας του ανθρώπου στην ποιμαντική πράξη της Εκκλησίας.
Σωτήριος Δεσπότης, Παύλος και ηθική του Διαδικτύου στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο του 1ου μ.Χ. αι. και το μετανεωτερικό 21ο αι. μ.Χ.
π. Ιωσήφ Παλιούρας, «Και ο Λόγος σαρξ εγένετο» – Η Ψηφιακή Ζωή στην πράξη στην Ελληνορθόδοξη Κοινότητα των Αγίων Δώδεκα Αποστόλων στο Λονδίνο.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ B6. (κεντρική συνεδριακή αίθουσα).
π. Αντώνιος Μπαφαλούκος, Η ορθόδοξη ιεραποστολή στο Καμερούν – Μια ανοιχτή πρόσκληση και πρόσκληση για τον καινούργιο ψηφιακό κόσμο.
π. Ματθίας-Ιωσήφ Καμάου, Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας (smartphones, smart τηλεοράσεις, tablets κ.ο.κ) ως τόπος και μέσο συγκέντρωσης του χριστιανικού διαλόγου και των νεότερων γενεών.
π. Δανιήλ Κόριου, Η Παύλεια ιδεολογική δομή: ασκητική πρόκληση για την ψηφιοποιημένη αποστολή της Εκκλησίας.
Άννα Κόλτσιου-Νικήτα, Η διδασκαλία των λειτουργικών κειμένων με ψηφιακά μέσα: Δεδομένα και προοπτικές.
Μαρία Γιαχνάκη, Κοσμική VS εκκλησιαστική δημοσιογραφία.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Γ1 – ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
Ακαδημαϊκός Σεργκέϊ Χορούζι, Προς την ορθόδοξη θεολογία του εικονικού κόσμου.
Μαριάμ Ραβίλιεβνα-Αρπέντιεβα, Ψηφιακή έλλειψη στέγης και ψηφιακή εξάρτηση: Διακονία και ποιμαντική θρέψη στο διαδίκτυο.
Δρ. Χρίστος Νικολάου, Το διαδίκτυο ως εργαλείο ανάπτυξης προσωπικών σχέσεων εντός της Εκκλησίας.
Δρ. Νικόλαος Κόιος, «Μυστικώς και Ψηφιακώς εικονίζοντες»: επτά χρόνια αγώνα για την ανάδειξη των αρχών της ζωής του Πνεύματος στο ψηφιακό οικοσύστημα μέσα από την Πεμπτουσία.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Γ2 – ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
π. Κωνσταντίνος Κόμαν, Η χρήση των ψηφιακών μέσων στην Εκκλησία ανάμεσα στον πειρασμό της αυτοπροβολής και την πρόκληση της αυτομεμψίας.
Χανκ Χάνεγκρααφ, Η Ορθόδοξή μας στιγμή.
π. Βασίλειος Καλλιακμάνης, Ορθόδοξη χριστιανική λατρεία και ψηφιακή τεχνολογία.
αρχιμανδρίτης Ζαχαρίας Ζαχάρου, Η ψηφιακή τεχνολογία διακονεί ή εκτοπίζει τον Θεό από την Εκκλησία;
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ Γ3. (κεντρική συνεδριακή αίθουσα).
Ιερομόναχος Γεννάδιος, Ψηφιακά Μέσα και Νέες Ευκαιρίες για την επικαιροποίηση του ευαγγελικού μηνύματος: Η εμπειρία των μεταβαλλόμενων προσεγγίσεων στην καθοδήγηση των παιδιών προς την πίστη της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Συμεών Πασχαλίδης, Οι Πατέρες της Εκκλησίας και το διαδίκτυο: παρούσα κατάσταση – στοχοθεσία – προοπτικές.
Αρχιμανδρίτης Μιχαήλ Μπρεγκβάδζε, Ορθόδοξη διακονία στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Γιούλια Ποκρόφσκαγια, Η σχέση μεταξύ της κοινωνίας και της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας: προσδοκίες και πραγματικότητα.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ Γ6. (κεντρική συνεδριακή αίθουσα).
Θεοφάνης Δρακόπουλος, Ψηφιακές προκλήσεις και νέοι ορίζοντες.
Λυκούργος Μαρκούδης, Το εκκλησιαστικό ραδιόφωνο: παρελθόν και παρόν. Υπάρχει μέλλον στο νέο ψηφιακό οικοσύστημα;
Σοφία Καρεκλά, Ιωάννης Παπαδόπουλος και Αντώνης Σκαμνάκης, Facebook και Εκκλησία. Εργαλείο ποιμαντικής ή διαδικτυακός άμβωνας… προσωπικών επιδιώξεων;
ΠΑΡΑΛΛΗΛH ΣΥΝΕΔΡΙA Γ7
Αντρέι Αφανασίεβ, Στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου: Πώς είναι τα «γεννημένα» θέματα; Πώς εμφανίζονται σε διαφορετικά ζητήματα; Πώς δημιουργούνται; Πώς παρουσιάζονται δημοσιευμένα;
Δρ. Συμεών Νόρρις Τσάμλι, Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας για τον Θεό: Πώς να κάνουμε την Ορθοδοξία ελκυστική στους άλλους;
Χρήστος Βλαχονάσιος, Ψηφιακό Φρέαρ του Ιακώβ: πώς ένας και μόνο ονλάϊν οίκος ΜΜΕ μπορεί να ενισχύσει τους πιστούς και να συνεισφέρει στον ευαγγελισμό του κόσμου.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Δ1. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
Απόστολος Νικολαΐδης, Το ορθόδοξο χριστιανικό ήθος ως ήθος επικοινωνίας
π. Νικόλαος Λουδοβίκος, Η επιθυμία ως φαντασίωση από τον Επίκουρο ώς τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή – Ψυχανάλυση και κοινωνικά δίκτυα.
αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος-Γρηγόριος Τύμπας, Εκκλησιαστικός Λόγος-Κατήχηση στο διαδίκτυο: Δημιουργικὴ ευκαιρία προβολής ή ολίσθηση σε ανορθόδοξη εκκλησιολογία;
Νικόλαος Γκουράρος, Υπεύθυνος Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου DMOPC18 και Διευθυντής διαδικτυακού περιοδικού «ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ», Διεθνής Ένωση Ψηφιακών Μέσων και Ορθόδοξης Ποιμαντικής: Ώρα για διασύνδεση, συνεργασία, ενότητα.
Ο επιχώριος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, Πρόεδρος Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Δ3. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
Δρ. Ελένα Ζόσουλ, Η Ορθοδοξία στο Instagram: #beauty #personality #enlightenment.
Μαρία Λουπίδου, Ο τρόπος οργάνωσης και έκφρασης της μητρόπολης και της ενορίας στα κοινωνικά δίκτυα.
Ιωάννης Κοπανάκης, Διαχείριση Φήμης στον Ψηφιακό Κόσμο, βασιζόμενη στα Δεδομένα.
π. Μούσα Τσάτριε και Ζιαντ Κόμπτι, Η επόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης: Προκλήσεις και ευκαιρίες για το πλησίασμα της Γενιάς Z.
Δρ. Ελένα Ζόσουλ, Η Ορθοδοξία στο Instagram: #beauty #personality #enlightenment.
Μαρία Λουπίδου, Ο τρόπος οργάνωσης και έκφρασης της μητρόπολης και της ενορίας στα κοινωνικά δίκτυα.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ Δ4. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.
Κώστας Ντίνας, Τα ψηφιακά μέσα και η συμβολή (;) τους στην ψαλτική τέχνη.
Θεόδωρος Βασιλικός, Η βιωματική εμπειρία του Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου της Μ.τ.Χ.Ε. Θεόδωρου Βασιλικού στο facebook.
Νικόλαος Μαντζούρης, Η πρακτική διαδικτυακών μαθημάτων και σεμιναρίων βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής στο ΚΕΠΕΜ.
ο Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε. Θεόδωρος Βασιλικός ψάλλει τον θεομητορικό ύμνο «Άξιον Εστί» προς της λήξεως του Συνεδρίου.
Λήξη Εργασιών Δευτέρου Διεθνούς Συνεδρίου για τα Ψηφιακά Μέσα και την Ορθόδοξη Ποιμαντική, «Ύδωρ Ζων», Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, Κολυμπάρι, 18-21 Ιουνίου 2018.
Θέμα Συνεδρίου 2018: H Ψηφιακή Οικουμένη ως χώρος επαν-έκφρασης της Πεντηκοστής και του «ζώντος λόγου» του Αποστόλου Παύλου.
Λήξη Εργασιών Συνεδρίου και ανάγνωση Πορίσματα.
Αναμνηστική Φωτογραφία των Συνέδρων μετά το πέρας των Εργασιών.