Επιστήμη και Τεχνολογία: Η κρεμαστή γέφυρα της Χαλκίδας
Η υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας. Η κατασκευή της, στην οποία συμμετείχαν 6 εταιρείες, διήρκεσε οχτώ χρόνια (Μάιος 1985 - Ιούλιος 1993) και κόστισε 3,25 δις δραχμές.
Η γέφυρα έχει μήκος 694,5 μέτρα. Τα 215 από αυτά είναι στον αέρα.
Εντυπωσιάζει ο όγκος των δομικών στοιχείων της γέφυρας.
Άποψη της γέφυρας, από την πλευρά της Στερεάς Ελλάδας.
Οι οδηγοί που κατευθύνονται στην Εύβοια δεν είναι πλέον υποχρεωμένοι να περάσουν μέσα από το κέντρο της Χαλκίδας και γλιτώνουν οχτώ χιλιόμετρα καθώς δεν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν τον κύκλο του κόλπου.
Στα 13 μέτρα πλάτους του «καταστρώματος» της γέφυρας, χωράνε δύο μεγάλες λωρίδες κυκλοφορίας και δύο προστατευμένα πεζοδρόμια.
Η γέφυρα κρέμεται από 144 καλώδια.
Τα συρματόσχοινα που κρατούν τη γέφυρα κρέμονται από δύο πυλώνες και δένονται πάνω στο οδόστρωμα. Το πάχος του «καταστρώματος» είναι μόλις 45 εκατοστά (κάτι που την περίοδο που κατασκευάστηκε η γέφυρα αποτελούσε παγκόσμιο ρεκόρ).
Κάθε καλώδιο αποτελείται από 7 μικρότερα συρματόσχοινα κοντά στους πυλώνες και από 22 στα μακρινά από τους πυλώνες σημεία.
Οι πυλώνες της γέφυρας έχουν ύψος 90 μέτρα.
Το κατάστρωμα της γέφυρας βρίσκεται σε ύψος 35 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, επιτρέποντας την ελεύθερη ναυσιπλοΐα.
H κρεμαστή γέφυρα της Χαλκίδας αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα στην χώρα μετά από εκείνη του Ρίου – Αντιρρίου (2.920 μέτρα).