«Τάματα: Σῶμα πάσχον, ψυχή ἀλγοῦσα» από τη συλλογή της Λόλας Νταϊφά
Ασημένιο τάμα κομμένο σε σχήμα ανθρώπινου κορμού. Ανάγλυφη απόδοση των εσωτερικών οργάνων. Από πάνω προς τα κάτω εικονίζονται: ο λάρυγγας, η τραχεία, η αορτή, οι πνεύμονες, η καρδιά, το ήπαρ, ο σπλήνας, το στομάχι, η χοληδόχος κύστη, και το λεπτό και παχύ έντερο. Η αναλυτική και ακριβής απεικόνιση τους, δηλώνουν άριστη γνώση της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος. Ανάγλυφα κομβία περιμετρικά. Συμφυής κρίκος ανάρτησης σε σχήμα ανθεμίων.
Ασημένιο τάμα με ανάγλυφη παράσταση διώροφης οικίας. Δίρριχτη στέγη που καλύπτεται από κεραμίδια. Μικρή καπνοδόχος. Οι όροφοι ξεχωρίζουν μεταξύ τους με οριζόντιους δοκούς. Το κάτω μέρος του ισογείου καλύπτεται από κατεργασμένους λίθους. Δίφυλλη αψιδωτή πόρτα και δυο μικρά παράθυρα με ξύλινα παραθυρόφυλλα. Στον όροφο τρία παρόμοια παράθυρα.
Ασημένιο τάμα με παράσταση βρέφους στην κούνια. Η κούνια με το σπαργανωμένο βρέφος βρίσκεται στο μέσο δωματίου με τρια αψιδωτά παράθυρα και αβακωτό δάπεδο. Στο πάνω μέρος του πλαισίου εγχάρακτη επιγραφή με το όνομα του βρέφους: ΜΑΡΙΝΟΣ. Ένδεκα οπές προσάρτησης, πιθανόν σε εικόνα.
Ασημένιο τάμα με παράσταση του αγίου Γεωργίου δρακοντοκτόνου. Ο άγιος εικονίζεται καβάλα στο άλογο, βυθίζοντας το δόρυ στο ανοιχτό στόμα του δράκοντα, που κείτεται ανάμεσα στις οπλές του αλόγου. Οι λεπτομέρειες δηλώνονται εγχάρακτα. Φορά την τυπική στρατιωτι¬κή στολή, μακρυμάνικο κοντό χιτώνα και μεταλλικό θώρακα. Μανδύας δεμένος με κόμπο στον λαιμό, ανεμίζει προς τα πίσω σε μια ανάλαφρη κίνηση. Στα πόδια φέρει δρομίδες και περικνημίδες.
Επίχρυσο μπρούτζινο τάμα με παράσταση μητέρας και βρέφους. Εικονίζεται ολόσωμη και μετωπική κρατώντας με το δεξί χέρι το βρέφος στην αγκαλιά της. Φορά μακριά πτυχωτή φούστα με διακόσμηση στην παρυφή, πουκάμισο με μεγάλο γιακά και φουσκωτά μανίκια. Αμάνικο πανωφόρι κοντό μέχρι τη μέση, με πέντε ανάγλυφα κομβία. Επιμελημένη κόμμωση. Το βρέφος είναι τυλιγμένο στα σπάργανα. Συμφυής κρίκος ανάρτησης.
Ασημένιο τάμα. Εικονογραφικά, χωρίζεται σε δυο μέρη. Στο πάνω μέρος απεικονίζεται ζεύγος οφθαλμών, μέσα σε ελλειψοειδές πλαίσιo. Στο κάτω μέρος, μέσα σε ορθογώνιο πλαίσιο με σπειροειδή ανθοφόρο βλαστό, η μικρογράμματη επιγραφή: Εὐχαριστῶ.
Ασημένιο τάμα κομμένο σε σχήμα ανδρικού δεξιού χεριού. Παρόμοιο με τα προηγούμενα. Περίτεχνα διακοσμημένη μανσέτα με εγχάρακτο φυλλοφόρο κλαδί και άνθη. βουλγαρική επιγραφή γραμμένη στα κυριλλικά: ΜИШΟ: ΠΕШΡΟΒΟ: ΑՅΜΑΗΟΒΟ: 1881. Πρόκειται για το όνομα του αφιερωτή: Μίτο (συντομογραφία του Μιχαήλ) Πέτροβο Αζμανόβο .
Ασημένιο τάμα. Φέρει ανάγλυφη παράσταση ίππου σε καλπασμό. Το ζώο εικονίζεται με κοντά και χοντρά πόδια, μυώδες σώμα, με πλούσια χαίτη και μακριά φουντωτή ουρά, σε φυσικό τοπίο που αποδίδεται με λεπτές χαράξεις. Στο επιρρίνιο και στο μέτωπο της κεφαλής φέρει χαλινάρια με δύο ιμάντες, ενώ στο ρύγχος στομίδα. Πλούσια διακοσμημένη σέλλα με φάλαρα (κοσμήματα ίππων) στην ράχη του. Στις οπλές του φέρει «σιδηρά πέταλα», τα οποία αργότερα ονομάζονται και «σεληναία», λόγω του σχήματος (μισοφέγγαρο) που έχουν.
1. Τάμα από καπνισμένο ασήμι, κομμένο σε σχήμα φλεγόμενης καρδιάς την οποία διαπερνά βέλος. 2. Ασημένιο τάμα ζεύγους οφθαλμών. Επιγραφή: Εὐχαριστῶ 3. Χρυσό τάμα. Ανάγλυφη παράσταση μονοκατοικίας