Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης Ελλάδας, που διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο για το εμπόριο της Μεσογείου και κατασκευάστηκε τελικά 25 αιώνες μετά τη σύλληψη της ιδέας της.
Η έναρξη των εργασιών κατασκευής της διώρυγας έγινε στις 23 Απριλίου 1882. Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο Β. Γκέρφερ, αρχιμηχανικό της Διώρυγας Φραγκίσκου στην Ουγγαρία.
Τα εγκαίνια της Διώρυγας έγιναν στις 25/7/1893. Η διάνοιξη του Ισθμού, ένα από τα σημαντικότερα κατασκευαστικά επιτεύγματα της περιόδου,συντόμευσε το θαλάσσιο δρόμο από τον Πειραιά στην Ιταλία κατά το ήμισυ.
Σήμερα στη Διώρυγα, για την εξυπηρέτηση της επικοινωνίας ανάμεσα στη Στερεά και την Πελοπόννησο, λειτουργούν δύο βυθιζόμενες γέφυρες.Η μία στην Ποσειδωνία και η άλλη στην Ισθμία (απ' όπου και η φωτογραφία).
Η Διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στον βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,5 και 8,0 μ.
Κάθε χρόνο τα νερά του Ισθμού διασχίζουν περίπου 15.000 πλοία, 50 τουλάχιστον εθνικοτήτων.
Η είσοδος της διώρυγας από την πλευρά της Ποσειδωνίας.