Άνθρωποι και αεροσκάφη στα όριά τους – Athens Flying Week
Στις 27, 28 και 29 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Τατοΐου το Athens Flyning Week. Αεροσκάφη κάθε τύπου - με κορυφαίους πιλότους - προσέφεραν θέαμα υψηλού επιπέδου στους φίλους των αιθέρων που παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις. Οι εντυπωσιακοί - και πολλές φορές παράτολμοι - ελιγμοί που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια τέτοιου τύπου επιδείξεων δείχνουν πως μπορεί κανείς να διευρύνει τα όρια των ανθρωπίνων δυνατοτήτων, με σκληρή και συστηματική δουλειά... (Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης)
Ο Luca Bertossio είναι από τους καλύτερους πιλότους ανεμοπτέρων παγκοσμίως. Γεννήθηκε στις 24 Ιανουαρίου του 1990 στη Friuli Venezia Giulia (UDINE) και μέχρι σήμερα έχει κατακτήσει πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το παγκόσμιο πρωτάθλημα WAGAC 2012 και το χρυσό μετάλλιο στο πρώτο Freestyle Trophy 2012.
Εδώ βλέπουμε το Luca Bertossio, πάνω από το Τατόι, να πραγματοποιεί με το ανεμόπτερό του ελιγμούς που θα περίμενε να δει κανείς μόνο από αεροσκάφος με κινητήρα.
Η ομάδα επιδείξεων της Ολλανδικής Πολεμικής Αεροπορίας έδωσε το παρών με ένα μαχητικό F-16. Στο κόκπιτ του αεροσκάφους του F-16 Solo Display Team ο σμηναγός Stefan -Stitch- Hutten.
Η μέγιστη ταχύτητα του F-16 Fighting Falcon της General Dynamics φτάνει τα 2.120 km/h και το μέγιστο βάρος απογείωσης τα 19.200 kg. Διαθέτει κινητήρα General Electric F110-GE-100 με ώση 28.000 lbf.
Διαδοχικές φάσεις ενός κλειστού ελιγμού. Προσέξτε τη φλόγα στο ακροφύσιο του κινητήρα. Ο ρυθμός ανόδου του F-16 φτάνει τα 254 m/s.
Ο Jurgis Kairys είναι ένας από τους καλύτερους πιλότους επιδείξεων στον κόσμο. Γεννήθηκε στη Σιβηρία, είναι Λιθουανός και έχοντας σπουδάσει αεροναυπηγός, δουλεύει για τη ρωσική Sukhoi. Συμμετείχε προσωπικά στη σχεδίαση του αεροπλάνου του, που κατά μεγάλο μέρος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για μείωση του βάρους.
Ο κινητήρας του Su-31 με το οποίο πετά ο Kairys είναι ακτινικός, 9-κύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος και έχει ισχύ 400 ίππων. Εδώ βλέπουμε μία σχεδόν κατακόρυφη άνοδο σε πολύ χαμηλό ύψος, στη φάση της απογείωσης.
Διέλευση με μεγάλη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος πάνω από το διάδρομο προσγείωσης.
Το αεροσκάφος του Jurgis Kairis σχεδόν κρέμεται στον αέρα (προσέξτε τον καπνό που το περιβάλλει). Ο ρυθμός ανόδου του Su-31 φτάνει τα 24 m/sec. Το βάρος (κενό) περιορίζεται στα 700 kg, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 1.050 kg.
Ο Kairys επινόησε πολλούς νέους ελιγμούς. Το αεροσκάφος του μπορεί να αντέξει επιταχύνσεις από -10g έως +12g.
Ο Kairys ασχολείται με τις αεροπορικές επιδείξεις από το 1974. Συμμετείχε δε στην επίσημη ομάδα ακροβατικών της Σοβιετικής Ένωσης από το 1977 μέχρι την ανεξαρτητοποίηση της Λιθουανίας, το 1990.
Ο Fransesco Fornabaio, επαγγελματίας πιλότος της Breitling και πρωταθλητής στην ελεύθερη κατηγορία στην Ιταλία, πετάει με αεροσκάφος EXTRA 300.
Κατακόρυφη άνοδος. Το Extra 300 διαθέτει εξακύλινδρο "μπόξερ" κινητήρα Lycoming O-540, 8,874 κ.εκ. ισχύος 300 ίππων και ο ρυθμός ανόδου του φτάνει τα 16 m/sec.
Κλειστός ελιγμός και..
...σχεδόν κατακόρυφη κάθοδος με μεγάλη ταχύτητα. To Extra 300 μπορεί να αντέξει επιταχύνσεις ±10g. Το βάρος του (κενό) περιορίζεται στα 682 kg, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 952 kg. Διαθέτει κινητήρα 300 ίππων και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 317 km/h.
Ο πιλότος που πραγματοποιεί όλους αυτούς τους παράτολμους ελιγμούς είναι πατέρας τριών παιδιών!