Ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην Έκθεση της Γενεύης
Η 84η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης άνοιξε τις πύλες της στο κοινό στις 6 Μαρτίου και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την ερχόμενη Κυριακή 16 Μαρτίου 2014. Από τη μεγάλη αυτή ευρωπαϊκή διοργάνωση παρουσιάζουμε ενδεικτικά μερικές προσεγγίσεις με περιβαλλοντικό προφίλ. Στη φωτογραφία, το όχημα κυψελών υδρογόνου FCV Concept της Toyota. (Φωτογραφίες: Νίκος Λουπάκης)
Το Toyota FCV Concept. Θυμίζουμε ότι οι κυψέλες καυσίμου είναι διατάξεις στις οποίες παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα με τη βοήθεια υδρογόνου, που "καίγεται" παράγοντας... νερό με τη μορφή υδρατμών.
Ακόμα μία προσέγγιση για ένα ατομικό μέσο μετακίνησης: Toyota FCV2.
Toyota FCV2.
H επόμενη γενιά του ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου της Honda θα χρησιμοποιεί την πρώτη έκδοση ενός νέου συστήματος κίνησης που φιλοξενείται εξ ολοκλήρου κάτω από το εμπρός καπό.
Σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στην κυψέλη καυσίμου έχουν αποφέρει πάνω από 60% αύξηση στην πυκνότητα ισχύος, μειώνοντας παράλληλα τις διαστάσεις της κυψέλης κατά 33% συγκριτικά με το FCX Clarity. Υπολογίζεται ότι θα προσφέρει αυτονομία πάνω από 300 μίλια με γρήγορο τρίλεπτο ανεφοδιασμό υπό πίεση 70 MPa.
Αυτό είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Tesla S, ένα πολυσυζητημένο αυτοκίνητο με αξιόλογη εμπορική πορεία στις ΗΠΑ. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίας που εξασφαλίζουν, ανάλογα με την έκδοση, αυτονομία μεταξύ 200 και 400 χιλιομέτρων.
To ηλεκτρικό Κia Soul EV διαθέτει μπαταρίες πολυμερών ιόντων λιθίου που εξασφαλίζουν αυτονομία 200 χλμ.
Η εταιρία φυσικού αερίου είναι μια μόνιμη παρουσία στην έκθεση.
Το πλήθος των πρατηρίων όπου μπορεί κανείς να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητό του με φυσικό αέριο, στην Ελβετία, εξηγεί και το πλήθος των μοντέλων διπλού καυσίμου που διατίθενται στην ελβετική αγορά
To Audi A3 g-tron κινείται με φυσικό αέριο ή με βενζίνη.
To υβριδικό Volkswagen XL1 Κινείται από ένα μικρό δικύλινδρο, υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 800 κ.εκ. που αποδίδει 47 ίππους και από ένα ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) που συνδυάζονται με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το Mitsubishi Concept AR διαθέτει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα Μίζας και Γεννήτριας με Ιμάντα (Belt-driven Starter & Generator - BSG). Αυτό περιλαμβάνει έναν 3-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα MIVEC άμεσου ψεκασμού, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα DC-DC.
Audi A3 e-tron: η υβριδική έκδοση του γνωστού Α3, που στην έκθεση της Γενεύης έκανε επίσης την εμφάνισή του και στην έκδοση φυσικού αερίου (ή αν θέλετε: διπλού καυσίμου) g-tron
Audi A3 e-tron: τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα χώρεσαν κάτω από το εμπρός καπό
Audi A3 e-tron: οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα
Hyundai ix35: Ακόμα ένα αυτοκίνητο με κυψέλες υδρογόνου.
Η ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών και η δημιουργία δικτύου σταθμών επαναφόρτισης είναι από τις βασικές προϋποθέσεις για τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Renault ZOE. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγέθους Clio που διατίθεται κανονικά στην ευρωπαϊκή αγορά: στη Γαλλία κοστίζει 15.700 ευρώ (χωρίς τις μπαταρίες, οι οποίες ενοικιάζονται έναντι 79 €/μήνα)
Το μικρο ηλεκτρικό FULU μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 80 km/h. Διαθέτει μικρό ηλεκτροκινήτα (5kW) και μπαταρίες μολύβδου, ενώ η μέγιστη αυτονομία του φτάνει τα 110 χιλιόμετρα (με ταχύτητα 40 km/h). Στην Ελβετία κοστίζει 9.980 ελβετικά φράγκα (περίπου 8.200 ευρώ)