Page 2 - Περί Ιερωσύνης
P. 2

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 36 /  Ιερωσύνη / 18 Ιανουαρίου 2016                                                                                                                       www.pemptousia.gr






                                 Περί της θεσμικής




                                 και χαρισματικής





                                 Ιερωσύνης











                                          εντρικό πρόσωπο της Εκκλησίας είναι ο ενανθρωπήσας Υιός
                                    Κκαι Λόγος του Θεού. Κεφαλή της Εκκλησίας, όπως διδά-
                                  σκει ο Απόστολος Παύλος, είναι ο Σωτήρας Χριστός. Το έργο της
                                  οικονομίας του Χριστού για τη σωτηρία του κόσμου διασώζουν
                                  και συνεχίζουν μυστηριακά εντός της ιστορίας καταρχήν οι άγιοι
                                  Απόστολοι και στη συνέχεια οι Επίσκοποι και οι Πρεσβύτεροι, ως
                                  ποιμένες του λαού του Θεού. Συνεπώς, η ιερωσύνη των κληρικών
                                  όλων των βαθμών αποτελεί συνέχεια και διαδοχή της ιερωσύνης
                                  του Χριστού. Όσοι ίστανται «εις τύπον Χριστού» καλούνται να
                                  τον μιμηθούν και να σηκώσουν το βάρος της διακονίας και της
                                  θυσίας του.

                                    Το υπούργημα της ιερωσύνης δεν είναι ατομικό χάρισμα, αλλά
                                  δώρο του Αγίου Πνεύματος που ασκείται εντός της Εκκλησίας και
                                  για την Εκκλησία. Οι άγιοι Πατέρες αρνήθηκαν να διαστείλουν
                                  τη  θεσμική  από  τη  χαρισματική  ιερωσύνη.  Εξάλλου  το  χάρισμα
                                  και η διακονία της ιερωσύνης δοκιμάζονται και ενεργοποιούνται
                                  στο πλαίσιο της εκκλησιαστικής κοινότητας και σε σχέση με τα
                                  χαρίσματα του πληρώματος. Γι’ αυτό και ο επίσκοπος αλλά και ο
                                  πρεσβύτερος συνδέονται άμεσα με το λαό του Θεού.

                                    Ο κληρικός στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση δεν νοείται ως
                                  απλός θρησκευτικός λειτουργός, όπως απαντά σε νομικά κείμενα
                                  αλλά και σε άλλες θρησκείες. Στη βιβλική και πατερική παράδοση
                                  υπάρχει ποικιλία όρων με τους οποίους εκφράζεται το έργο της
                                  ιερωσύνης, που έχει ως βάση την ιερουργία των μυστηρίων. Ο επί-
                                  σκοπος προΐσταται της θείας Ευχαριστίας, με τη χειροτονία γεννά
                                  πνευματικούς πατέρες, είναι κατεξοχήν διδάσκαλος της Εκκλησί-
                                  ας, μυσταγωγός στη ζωή του Πνεύματος, ιατρός των ψυχών και
                                  οικονόμος των θείων μυστηρίων.




         Σελίδα 2
   1   2   3   4   5   6   7