Η έξοδος της ιεράς εικόνος από το Καθολικό της Μονής προς τον αύλειο χώρο της Μονής για την λιτάνευση.
Η λέξη λιτανεία από το ουσιαστικό «Λιτή» = δέηση, παράκληση και δηλώνει την ενέργεια του «λιτανεύει», δηλαδή, την πάνδημο παράκληση προς επέμβαση Θεού, σε περιόδους επιδημίας, ανομβρίας κλπ.
Η Ηγουμένη της Μονής Γερόντισσα Ευσεβία.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννης.
Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας-Πάρου Αρχιμ. π. Χρυσόστομος Πήχος.
Το θυμίαμα εν πρώτοις συμβολίζει την προσευχή, που ανεβαίνει προς τον θρόνον του Θεού. Συμβολίζει επίσης τις γλώσσες πυρός της Άγιας Πεντηκοστής. Επίσης το ευώδες θυμίαμα συμβολίζει τον αίνον, που απευθύνει ο άνθρωπος προς τον Θεό.
και οι πιο μικροί ακόμα προστρέχουν διακονητές στη χάρη Της.
Στην εκκλησιαστική γλώσσα λιτανεία είναι η «μετ’ευχών και ύμνων» θρησκευτική τελετή, με συμμετοχή του κλήρου και του λαού, σε πομπή, προς επίκληση του Θεού σε καιρό θεομηνίας ή προς απόδοση τιμής σε μνήμη Αγίου κλπ. Προπορεύονται τα λάβαρα, οι φανοί και οι λαμπάδες, έπονται οι πρεσβύτεροι με τον Επίσκοπο, η λιτανεύουσα εικόνα και ο λαός του Θεού.
Σαν συνήθεια η λιτάνευση υπάρχει από τις αρχές του Γ’ αιώνα, όπου αρχικά και λόγω διωγμών, ετελούνταν πάντοτε την νύκτα, κυρίως ως «νεκρικαί πομπαί» (μεταφορά λειψάνων κλπ). Μετά τους διωγμούς γινόντουσαν τακτικότερα και οποιαδήποτε ώρα είτε ημέρα είτε νύκτα και για άλλους λόγους, όπως για παράκληση σε καιρό ανάγκης, σε ανακομιδή λειψάνων, για υποδοχή επισκόπου αλλά και ευχαριστία μετά από παρέλευση των δυσμενών συνθηκών.
Οι μοναχές της Μονής συνοδεύουν την Κυρία Θεοτόκο και προσεύχονται για την ειρήνευση του κόσμου και των παθών.
Ένα από τα πολλά ονόματα που προσδίδουμε στην Παναγία μας είναι Γοργοεπήκοος και η ομώνυμη θαυματουργή εικόνα της βρίσκεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρίου Αγίου Όρους από το 1646.
Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Αγίου Όρους Αρχιμ. π. Γρηγόριος, ο οποίος είναι και ο Πνευματικός της Ιεράς Γυναικείας Μονής της Παναγίας της Θεοσκεπάστου Σοχού.
Κατά τη διάρκεια της λιτανείας ψάλλονται εγκώμια ή το τροπάριο της εορτής με τρεις ή τέσσερις στάσεις όπου ψάλλονται τα ειρηνικά.
Όπως αναφέρεται στο ιστορικό της Μονής, η εικόνα της Θεοτόκου "λάμπει ως πολύφωτος σελήνη, σαν άριστος κυβερνήτης και σοφός οικονόμος το διακυβερνά", φυλάσσοντας από κάθε προσβολή και επήρρεια τους ασκομένους σε αυτό οσίους πατέρες, αλλά και όσους προστρέχουν σ εκείνη με πίστη, ζητώντας την βοήθεια της.
Η Κυρία Θεοτόκος διαφυλάττει γοργώς και προθύμως υπακούει και ελεεί όλους, όσους την ευλαβούμαστε και την επικαλούμαστε με πίστη.
Μέσα σε απόλυτο κλίμα ευλάβειας κατάνυξης και σεβασμού συμμετέχει ο λαός με προσευχή και παράκληση.
Επιστροφή της πομπής προς το καθολικό της Μονής για την απόλυση.
Μέσα από τη λιτάνευση κλήρος και λαός επικαλούνται τη βοήθεια της Παναγίας σε καιρό ανάγκης και εκφράζουν την ευχαριστία τους προς το Θεό και αποδίδουν την προβλεπόμενη τιμή.