Ο πιστός αγωνίζεται να μην τρέφει τα πάθη του με την κατ’ ενέργεια αμαρτία ή με την συγκατάθεση στους πονηρούς λογισμούς, γιατί τα πάθη είναι παρά φύσιν κινήσεις της ψυχής. Όταν οι δυνάμεις της ψυχής, δηλαδή το επιθυμητικό, το θυμικό και το λογιστικό δεν λειτουργούν φυσιολογικά, αλλά λειτουργούν στο παρά φύσιν, τότε αναπτύσσονται τα αντίστοιχα πάθη. Η κάθαρση από τα πάθη επιτυγχάνεται με την αντίστοιχη άσκηση των αρετών.
Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός
Η ανάσταση του Διοσκουρίδη και το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου
(Επιμέλεια Στέλιος Κούκος) Αι περίοδοι του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού, Ηγαπημένου Ιωάννου του Θεολόγου, συγγραφείσαι παρά του μαθητού αυτού Αγίου Προχόρου ενός εκ των επτά Διακόνων. Συνέχεια από εδώ: https://www.pemptousia.gr/2025/11/parakalo-se-pliroforison-me-poios-eisai·-dioti-kathos-vlepo-i-theos-i-yios-theou/ γ’. Ανάστασις του Διοσκορίδου. Ακούσας ο Διοσκορίδης, ο κύριος του λουτρού και πατήρ του Δόμνου, τον θάνατον του υιού του, εκ της πολλής […]