Page 2 - aslanidis-diastromatosi
P. 2

Ακόμη και στους προϊστορικούς χρόνους ο άνθρωπος δημιουργούσε

                   ομάδες  για  να  μπορεί  να  επιβιώνει  αποτελεσματικότερα  στις  αντίξοες

                   συνθήκες τις οποίες ζούσε. Με το πέρασμα των αιώνων οι ομάδες αυτές


                   μεγάλωσαν, αναπτύχθηκαν και έγινα πιο περίπλοκες στην δομή τους, με
                   αποτέλεσμα  να  εμφανιστούν  οι  πρώτες  κοινωνίες  και  κατά  συνέπια  οι


                   πρώτες  κοινωνικές  ομάδες.  Από  τον  φίλαρχο,  τον  αρχηγό  του  οικισμού
                   και  τους  πρώτους  αγρότες,  μέχρι  τον  βασιλιά,  τον  αυτοκράτορα,  τον


                   έμπορο  και  τον  δούλο,  οι  κοινωνικές  ομάδες  επηρεάζονταν  από  την

                   κοινωνία και το πρόσωπο της διαμορφωνόταν ανάλογα.

                         Έτσι, η ανθρώπινη κοινωνία διακλαδώθηκε σε επιμέρους κοινωνικές

                   τάξεις, οι οποίες εκπροσωπούσαν τις ανθρώπινες καταστάσεις στις οποίες

                   ζούσε ο  κάθε άνθρωπος, το  κάθε μέλος της κοινωνίας.  Όμως,  αυτό  που

                   χαρακτήριζε τόσο την κοινωνία, αλλά και την κοινωνική διαστρωμάτωση,

                   μέσα σε αυτήν, ήταν ανέκαθεν ο τόπος στον οποίο κατοικούσε και άκμαζε

                   η κοινωνία αυτή. Δηλαδή, το αστικό κέντρο στο οποίο συγκεντρώνονταν

                                                                                                  1
                   όλοι αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι και κατείχαν μια κοινή ταυτότητα .
                         Στην Ιουδαία της Καινής Διαθήκης, εκτός από την Ιερουσαλήμ,άλλες

                   μεγάλες  πόλεις  που  υπήρχαν  ήταν  η  Σέπφωρις,  η  Τιβεριάδα  και  η

                   Καισάρεια. Στα αστικά κέντρα κατοικούσαν οι ανώτερες τάξεις, όπως και

                   οι έμποροι και οι τεχνίτες. Ο υπόλοιπος πληθυσμός κατοικούσε γύρω από

                   αυτές σε χωριά και συνοικισμούς. Η ιουδαϊκή κοινωνία τόσο πρίν, όσο και

                   μετά την μεταιχμαλωσιακή περίοδο ήταν ιεραρχική όπως αρκετές άλλες

                   κοινωνίες των χρόνων εκείνων . Οι τάξεις σε γενικές γραμμές ήταν τρείς,
                                                      2


                   1 Murphy,  The  religious  world  of  Jesus  :  an  introduction  to  Second  Temple  Palestinian

                   Judaism (Nashville: Abingdon Press, 1991).Σελ. 65-69.
                   2   Ιεραρχική,  ήταν  φυσικά  και  η  ρωμαϊκή  κοινωνία.  Η  πρώτη  και  ανώτερη  τάξη  ήταν  η
                   Συγκλητική  και  αποτελείτο  από  τα  μέλη  της  Ρωμαϊκής  Συγκλήτου  (SenatorialOrder)  το


                                                            1
   1   2   3   4   5   6   7