Page 3 - karapanagiotis-sindoni
P. 3

Περίληψη

                    Η Σινδόνη του Τορίνο είναι ένα λινό ύφασμα της εκκλησιαστικής πολιτισμικής κληρονομιάς
            το  οποίο  δικαιολογημένα  έχει  προσελκύσει  το  έντονο  ενδιαφέρον  του  ευρύ  κοινού  και  της
            επιστημονικής  κοινότητας.  Ο  στόχος  του  άρθρου  είναι  να  περιγράψει  τις  έρευνες  που  έχουν
            δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και έχουν προσπαθήσει να δώσουν απαντήσεις σε
            δύο σημαντικά ερωτήματα: (α) πώς αποτυπώθηκαν επάνω στη Σινδόνη η εικόνα του ανθρώπινου
            σώματος και τα σημάδια-κηλίδες που παραπέμπουν στο σταυρικό μαρτύριο του Ιησού; (β) Ποια είναι
            η ηλικία της Σινδόνης; Για το (α) ερώτημα δεν έχει δοθεί μία καθολικά αποδεκτή απάντηση. Μεταξύ
            των διαφόρων σεναρίων που έχουν προταθεί, δύο είναι αυτά που ξεχωρίζουν ως τα πιο πειστικά,
            καθώς βασίζονται σε εκτενείς και προσεκτικές μελέτες. Η ομάδα STURP συμπέρανε ότι τα σημάδια-
            κηλίδες  είναι  κηλίδες  αίματος  και  η  ανθρώπινη  φιγούρα  που  αποτυπώνεται  στο  λινό  ύφασμα
            δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα κάποιας διάβρωσης (π.χ. οξείδωσης-αφυδάτωσης) της κυτταρίνης.
            Άλλοι όμως ερευνητές  ισχυρίζονται  ότι πρόκειται  για ζωγραφικό έργο.  Για να απαντηθεί  το (β)
            ερώτημα, δείγμα του υφάσματος υποβλήθηκε σε ραδιοχρονολόγηση με τη μέθοδο του άνθρακα-14
            εις τριπλούν δηλ. από τρία διαφορετικά εργαστήρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Σινδόνη του
            Τορίνο  είναι  ένα  μεσαιωνικό  ύφασμα.  Ωστόσο  έχουν  διατυπωθεί  επιφυλάξεις  και  αντιρρήσεις,
            ορισμένες  εκ  των  οποίων  βασίζονται  σε  αξιοπρόσεκτα  επιχειρήματα  π.χ.  το  δείγμα  που
            χρονολογήθηκε  πιθανόν  να  αποσπάστηκε  από  περιοχή  του  υφάσματος  που  είχε  υποστεί
            μεταγενέστερη επέμβαση. Μέσα στον κυκεώνα των διαφωνιών, ξεχωρίζει μία ομόφωνα αποδεκτή
            πρόταση: η έρευνα για τη Σινδόνη θα πρέπει να συνεχιστεί.





            Abstract
                    The Shroud of Turin is a linen fabric of the ecclesiastical cultural heritage which has attracted
            the interest of the general public and the scientific community. The goal of the review article is to
            describe  the  reports  which  have  been  published  in  peer-reviewed  scientific  journals  and  tried  to
            provide answers to two important questions: (a) how were the images of the human body and the
            blood stains made? (b) What is the age of the Shroud? There is no consensus with respect to question
            (a). Among the various scenarios that have been proposed, two stand out as the most convincing,
            because they are based on extensive and carefully implemented studies. The STURP team concluded
            that the spots are indeed blood stains and the human figure imprinted on the linen was created as a
            result of some degradation (e.g. oxidation-dehydration) of cellulose. But other researchers claim that
            the body and the stains were painted on the linen. To answer question (b), a sample of the fabric was
            carbon-dated in triplicate i.e. by three different laboratories. The results showed that the Shroud of
            Turin is a medieval fabric. However, concerns and objections have been expressed, some of which
            are based on notable arguments e.g. the dated specimen may have been detached from an area of the
            fabric which had been subjected to a later intervention. There is a general agreement that the research
            on the Shroud of Turin should continue.






                                                                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8