Page 6 - karapanagiotis-sindoni
P. 6

κεφαλιού βρίσκονται περίπου στο μέσο του υφάσματος. Η στάση του σώματος παραπέμπει σε νεκρό
            με τα χέρια να είναι διπλωμένα στη βουβωνική χώρα. Στο διαδίκτυο είναι εύκολο να βρει κανείς
            φωτογραφίες  της  Σινδόνης  του  Τορίνο.  Υπάρχει  μάλιστα  και  ιστοσελίδα  αφιερωμένη  στο
            αντικείμενο που φιλοξενεί φωτογραφίες, πληροφορίες και σχετικά άρθρα, ορισμένα εκ των οποίων
                                                                 4
            έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά .
                    Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως στο σώμα του εικονιζόμενου άνδρα υπάρχουν σημάδια
            που μοιάζουν με τραύματα και κηλίδες αίματος, τα οποία παραπέμπουν στο σταυρικό μαρτύριο του
            Ιησού όπως αυτό περιγράφεται στα Ευαγγέλια. Συγκεκριμένα, στο εικονιζόμενο σώμα διακρίνονται:
            •  Διακεκομμένες  γραμμές  (κηλίδες)  στην  πλάτη,  οι  οποίες  παραπέμπουν  σε  σημάδια-τραύματα
            (κηλίδες αίματος) που προκλήθηκαν από τη διαδικασία του μαστιγώματος. Ορισμένοι ερευνητές
            υποστηρίζουν ότι τέτοιου είδους τραύματα μπορούν να προκληθούν μόνο από μαστίγιο της ρωμαϊκής
            εποχής.
            •  Κηλίδες  στο  κεφάλι,  οι  οποίες  παραπέμπουν  στις  κηλίδες  αίματος  που  προκλήθηκαν  από  το
            ακάνθινο στεφάνι.
            • Σημάδια-κηλίδες στους καρπούς και στα πόδια, τα οποία παραπέμπουν στο αίμα που προκλήθηκε
            από τα καρφιά της σταύρωσης.
            • Είναι επίσης αξιοσημείωτο πως οι αντίχειρες των χεριών δεν διακρίνονται στη διαμορφούμενη
                                                                                                   5
            εικόνα. Φαίνεται σαν ο κάθε αντίχειρας να έχει κολλήσει πάνω στην αντίστοιχη παλάμη . Η θέση
            αυτή του αντίχειρα μπορεί να ερμηνευθεί ως αποτέλεσμα της παραμόρφωσης που συμβαίνει στο
            νεύρο του αντίχειρα όταν καρφί εισέλθει στον καρπό. Το στοιχείο αυτό ενισχύει την άποψη ότι το
            αποτύπωμα στο ύφασμα σχετίζεται με σώμα ανθρώπου που σταυρώθηκε ζωντανός.
                    Εκτός  από  τα  παραπάνω,  υπάρχουν  και  κάποια  άλλα  λιγότερο  ευδιάκριτα  σημάδια  που
            συμφωνούν με την περιγραφή του σταυρικού πάθους. Έτσι λοιπόν φαίνεται να υπάρχει σημάδι στη
            δεξιά πλευρά του αποτυπωμένου σώματος που παραπέμπει στο λόγχισμα του Ρωμαίου. Επιπλέον, το
            δεξί μάγουλο φαίνεται να είναι διογκωμένο και ερμηνεύεται από πολλούς ως μώλωπας που προήλθε
            από  χτύπημα.  Τέλος,  πιθανόν  να  διακρίνονται  σημάδια  στους  ώμους  που  παραπέμπουν  σε
            καταπόνηση η οποία, για τους υποστηρικτές της αυθεντικότητας της Σινδόνης, συνδυάζεται με τη
            μεταφορά του σταυρού από τον ίδιο τον Ιησού στην πορεία του για το μαρτυρικό θάνατο.
                    Εκτός από τα παραπάνω που έχουν να κάνουν με τη διαμορφούμενη ανθρώπινη εικόνα, στη
            Σινδόνη υπάρχουν επιπλέον ευδιάκριτες φθορές που προκλήθηκαν από πυρκαγιά. Πρόκειται για ένα
            γνωστό,  καταγεγραμμένο  συμβάν  που  συνέβη  το  1532.  Η  πυρκαγιά  προκάλεσε  στο  αντικείμενο
            ανεπανόρθωτες  αλλοιώσεις.  Συγκεκριμένα,  κατά  μήκος  του  υφάσματος  υπάρχουν  δύο  μεγάλες
            «γραμμές».  Η  Σινδόνη  ήταν  διπλωμένη  και  τοποθετημένη  μέσα  σε  μεταλλική  θήκη.  Κατά  την
            πυρκαγιά, η θήκη υπερθερμάνθηκε και οι άκρες της διπλωμένης Σινδόνης που ήταν σε επαφή με το
            μέταλλο  κάηκαν,  δημιουργώντας  έτσι  τις  δύο  μεγάλες  παράλληλες  γραμμές  που  βλέπουμε  στο
            αντικείμενο. Επιπλέον, κατά μήκος του υφάσματος και επάνω στις  δύο μεγάλες γραμμές υπάρχουν
            τριγωνικά  μπαλώματα.  Κατά  την  πυρκαγιά,  σταγόνες  λιωμένου  μετάλλου  από  το  οποίο  ήταν
            κατασκευασμένη  η  θήκη  έσταξαν  επάνω  στη  Σινδόνη  και  διαπέρασαν  όλα  τα  στρώματα  της
            διπλωμένης Σινδόνης. Έτσι δημιουργήθηκαν τριγωνικές οπές, οι οποίες στη συνέχεια μπαλώθηκαν
            από αντίστοιχα κομμάτια υφάσματος. Αυτά είναι τα τριγωνικά μπαλώματα  που βλέπουμε σήμερα
            στο αντικείμενο.




            4  https://www.shroud.com
            5  De Caro et al. 2017.
                                                                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11