Page 7 - karatsoulis_exomologisi
P. 7

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ.


                          Ο  Γ.  Σεφέρης,  επέλεξε  να  κλείσει  την  ομιλία  του  στην  αποδοχή  του  Νόμπελ

                   Λογοτεχνίας με μία φράση, μία ευχή, μία παρότρυνση, ένα προβληματισμό και ένα φόβο.
                   Σ΄αυτό τον κόσμο, που ολοένα στενεύει ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει

                   να αναζητούμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται. Η σύγχρονη κοινωνία στενεύει και
                   στενεύει ανεπανόρθωτα. Η πίεση, το άγχος, ο φόβος, τα αδιέξοδα της ζωής στενεύουν τον

                   κόσμο. Οι συνεχείς κοινωνικοοικονομικές αλλαγές της παγκοσμιοποιημένης σύγχρονης

                   κοινωνίας  επιδεινώνουν  την  καθημερινότητα  του.  Ο    σύγχρονος  άνθρωπος  ζει  σε  ένα
                   κόσμο  που  αυτός  δημιούργησε  μόνο  για  τον  εαυτό  του,  εγωιστικά,  εγωκεντρικά,

                   αλαζονικά.  Έχει  ξεπεράσει  το  μέτρο  και  στενεύει  τον  κόσμο  μας.  Αποτέλεσμα;  Η
                   μοναχικότητα, η απομόνωση, το οντολογικό και υπαρξιακό κενό, τα οποία προσπάθησε

                   να  τα  πληρώσει  με  την  τεχνολογική  και  επιστημονική  εξέλιξη  και  την  αποθέωση  της
                   λογικής. Όμως η προσπάθεια ανεύρεσης της χαμένης ταυτότητας του έφερε το αντίθετο

                   αποτέλεσμα, δηλαδή την περαιτέρω απώλεια του προσώπου του και την λησμονιά του τι

                   σημαίνει  να  είσαι  τελικά  άνθρωπος.  Έτσι  η  κατάσταση  αυτή  οδήγησε  τον  σύγχρονο
                   άνθρωπο  να  βρει  νέους  τρόπους  για  να  θεραπεύσει  τα  κοινωνικά,  πολιτισμικά  και

                   προσωπικά προβλήματά του.


                           Οι  σύγχρονες  επιστήμες  όπως  η  ψυχολογία,  η  ψυχιατρική,  η  κοινωνιολογία
                   προσέφεραν μία νέα προσέγγιση στα προβλήματα του σύγχρονου ανθρώπου και πρότειναν

                   τρόπους  για  τον  επαναπροσδιορισμό  της  ταυτότητάς  του.  Η  ψυχολογία  ειδικότερα
                   ασχολήθηκε κυρίως με την συμπεριφορά του ανθρώπου, αποκόπτοντας  κάθε αναφορά

                   στην φιλοσοφική ή την θεολογική έννοια της ψυχής, η οποία υπήρχε τους προηγούμενους

                   αιώνες. Η υλιστική και μηχανιστική αυτή αντίληψη επικράτησε και αντικατέστησε κάθε










                                                                                                        6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12