Page 16 - moglenidis_agkosmas
P. 16

ανδρός  Μακεδόνος»,  ο  οποίος  τον  προέτρεπε:  «Διαβάς  εις  Μακεδονίαν,
                   βοήθησον  ημιν»  έπαιρνε  έτσι,  την  εις  τα  έθνη  πορεία  της  κλήσεώς  του,
                   έτσι τώρα και ο Άγιος των σκλάβων, μέσα στο κελί του, παίρνει και αυτός
                   την πρόσκληση: «Διαβάς εις το Γένος των Ελλήνων, βοήθησον ημιν». Με
                   μόνη  περιουσία  το  ράσο,  το  ραβδί  του,  το  σκαμνί  του  και  ένα  τορβά,
                                                             71
                   όργωσε στην κυριολεξία την Ελλάδα . Και ιδού, «Εξήλθεν ο σπείρων του
                   σπείραι τον σπόρον αυτού» (Διδαχή Δ΄) . Με μόνη συνοδεία το ράσο, το
                                                                72
                   ραβδί  του  και  ένα  καλογερικό  τορβά,  όργωσε  στην  κυριολεξία  την
                   Ελλάδα.



















                   Ιερομάρτυς και Ισαπόστολος Κοσμάς ο Αιτωλός στην υμνογραφία της Εκκλησίας, ΔυτικοΜακεδονικόν
                                            ος
                   Ημερολόγιον, Έτος Ζ΄ - Τόμ. 7 , Κοζάνη 2012, σ. 75.
                   71   Ηλία  Μογλενίδη, «Άγιος  Κοσμάς  ο  Αιτωλός.  Χρόνια  300  από  την  γέννησή Του  (1714-2014).  Η
                   διέλευσή  Του  από  την  Θράκη»,  περιοδικό  Ιεράς  Μητροπόλεως  Διδυμοτείχου,  Ορεστιάδος  και
                                                                  ο
                                                   ο
                   Σουφλίου  Επί  των  Ποταμών,  έτος  4   (2013),  τεύχ.  4 .  Βλ.  και  Ο  άγιος  Κοσμάς  ο  Αιτωλός  ο
                   πατροΚοσμάς  της  Ρωμιοσύνης,  έκδ.  Μικρά  Ζύμη,  Θερμόν  Αιτωλίας  2008,  σ.  57.  Στ.  Ουτσίου,  Οι
                   Περιοδείες  του  Αγίου  Κοσμά  του  Αιτωλού,  έκδ.  Κυριακίδη,  Θεσσαλονίκη  2009.  Βλ.  και  Αν.
                   Καραγκιώζη, Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στη Μακεδονία, Κέντρο Ελληνικής Παιδείας, Λάρισα 2006,
                   σ. 164. Βλ. και Μαρίας Μαμασούλα, Οι Δρόμοι του Πατροκοσμά στην Σκλαβωμένη Ρωμιοσύνη. Από το
                   Μέγα  Δένδρο  ως  το  Κολικόντασι,  έκδ.  Σταμούλη,  Αγρίνιο  2007,  σ.  14.  Βλ.  και  Κ.  Σαρδελή,  Το
                   Συναξάρι  του  Γένους,  έκδ.  Αρμός,  Αθήνα  2000,  σ.  239.  Βλ.  και  Συμεών  Πασχαλίδη,  «Άγιοι
                   συνδεόμενοι  με  τη  Σκήτη  Βεροίας  και  τη  εν  αυτή  μονή  Τιμίου  Προδρόμου»,  Ανάτυπο,  Πρακτικά
                   Διημερίδας με θέμα: Μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου («Σκήτη Βεροίας»), Βέροια 1994, σ. 139. Βλ.
                   και  Μακαρίου  Κορίνθου,  Νικοδήμου  Αγιορείτου,  Νικηφόρου  Χίου,  και  Αθανασίου  Παρίου,
                   Συναξαριστής Νεομαρτύρων, έκδ. Ορθοδόξου Κυψέλης, Θεσσαλονίκη 1989, σ. 733.
                   72
                     Λουκ. 8, 5. Βλ. και Ι. Μενούνου, Κοσμά του Αιτωλού Διδαχές και Βιογραφία, έκδ. Ακρίτας, Αθήνα
                   2004, σ. 163.


                                                                                                    15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21