Προσβάσιμη σελίδα για τα άτομα με μερική ή ολική τύφλωση
Α-
Α+
Λογοτεχνία - Φιλολογία

Η κοινή πίστη ως κοινωνικός δεσμός στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Θρησκευτική ζωή - Λογοτεχνία - Φιλολογία - 25 Οκτωβρίου 2022

Η γλυκύτητα του Παπαδιαμαντικού λόγου έχει αποτελέσει αντικείμενο της φιλολογικής μελέτης. Αναλύσεις και διαπιστώσεις έχουν κατατεθεί πάμπολλες, ο παράγοντας όμως, ο οποίος είναι καθοριστικός δεν ανάγεται τόσο στην φιλολογική του Κοσμοκαλόγερου των ελληνικών γραμμάτων, όσο στην υπαρξιακή του συγκρότ...

Μόμπι Ντικ: Η τιμωρός φάλαινα της ύβρεως

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 24 Αυγούστου 2022

Το 1850, ο Χέρμαν Μέλβιλ έγραψε στον φίλο του Ρίτσαρντ Χένρι Ντάνα τα εξής: «Σχετικά με το ταξίδι του φαλαινοθηρικού, είμαι στα μισά της δουλειάς. Φοβάμαι πως θα είναι ένα πολύ παράξενο βιβλίο, μάλλον δακρύβρεχτο. Πάντως είμαι αποφασισμένος να παρουσιάσω όλη την αλήθεια του πράγματος, έστω και αν αυ...

Το αλμυρό μελάνι. Η θάλασσα στην παγκόσμια λογοτεχνία

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 9 Ιουλίου 2022

Τα πάντα πλέον είναι μετρήσιμα. Έτσι, αποδεδειγμένα, παραμένει μέχρι αναλλοίωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών για μυθιστορήματα σχετικά με τη θάλασσα όπως από την εποχή των μεγάλων θαλασσοπόρων του 15ου και 16ου αιώνα αλλά και των μεγάλων ταξιδευτών της ακμής της ευρωπαϊκής και της αμερικανικής λογοτ...

«Λόγια της πλώρης». Το μεγάλο θαλασσινό νεοελληνικό λογοτεχνικό έργο  

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 6 Ιουλίου 2022

Τα «Λόγια της Πλώρης» ανήκουν στην κατηγορία των έργων εκείνων που, ένα από αυτά αρκεί για να δώσει σε έναν συγγραφέα μία ξεχωριστή θέση στον κόσμο των ομοτέχνων του. Για την νεοελληνική λογοτεχνία, ο Ανδρέας Καρκαβίτσας είναι ο συγγραφέας της συλλογής διηγημάτων «Τα λόγια της Πλώρης». Αναμφίβολα, ...

Μαρκ Τουέιν: Ο «πατέρας» του Τομ Σόγιερ

Λογοτεχνία - Φιλολογία - Πολιτισμός - 25 Ιουνίου 2022

Ο Τομ Σόγιερ υπήρξε διεθνώς ο αναπόσπαστος ήρωας κάθε παιδικής βιβλιοθήκης σε όλη την διάρκεια του εικοστού αιώνα. Αυτό το χαμίνι του Μισισιπή έγινε ο αόρατος φίλος και χιλιάδων Ελληνόπουλων, έστω και αν οι Νότιες Πολιτείες της Αμερικής δεν θυμίζουν σε τίποτε το ελληνικό τοπίο. Όμως, όπως καθετί το ...

Δύο αδέρφια στη φυλακή!

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 18 Ιουνίου 2022

1953. Αρχές του Μάη. Άνοιξη. Ανθοβόλαγε όλη η φύση στο μικρό μου χωριό, το Σταυροδρόμι Γορτυνίας. Τα σπαρτά προχωρούσαν ολοταχώς για ωρίμανση και άρχιζαν να βεργολυγίζονται στις απαλές πνοές του Νοτιά. Οι βίκοι ανθισμένοι με το βαθύ τριανταφυλλί χρώμα, πεντετρύφεροι, θα ωρίμαζαν πρώτοι, περί τα τέλη...

«εἷς οἰωνὸς ἄριστος ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης» ( Ιλιάδ. Μ 243).

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 7 Ιουνίου 2022

(Προηγούμενη δημοσίευση :http://www.pemptousia.gr/?p=342851) Ο Πάρης ξεκινάει για να πάει στη μάχη (Ζ΄ 504- 519) Ερμηνευτική προσέγγιση Ο Πάρης όλος χαρά βάζει τα λαμπερά του άρματα και τρέχει να μπει στη μάχη, τώρα πια που είδε ότι ήταν αναγκαίο να πάρει κι’ αυτός μέρος, για βοηθήσει τους συμ...

Έκτωρ και Ανδρομάχη: ένα ιδανικό ανδρόγυνο στον Όμηρο

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 5 Ιουνίου 2022

(Προηγούμενη δημοσίευση: http://www.pemptousia.gr/?p=342841) Ο Έκτορας ψάχνει την Ανδρομάχη (Ζ΄ 369- 389) Ερμηνευτική προσέγγιση Ο Έκτορας ξεκινάει να πάει στο αρχοντόσπιτό του, να βρει την Ανδρομάχη, μα δεν την βρίσκει εκεί. Φωνάζει τις σκλάβες και τις ρωτάει μήπως πήγε και αυτή μαζί με...

Η σχέση Έκτορος και Αλεξάνδρου (Πάρη) στην Ιλιάδα

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 2 Ιουνίου 2022

(Προηγούμενη δημοσίευση: http://www.pemptousia.gr/?p=342819) Ο Έκτορας πάει να συναντήσει τον Αλέξανδρο (Πάρη) (Ζ΄ 311-324) Ερμηνευτική προσέγγιση Ο Όμηρος μας εξοφλεί την έκβαση της πολιορκίας της Τροίας (προοικονία), εφόσον δηλώνει ότι η Αθηνά δεν πρόκειται να ακούσει την προσευχή της Ε...

Ανθρωπιστικά και φιλειρηνικά αισθήματα των ομηρικών ηρώων

Λογοτεχνία - Φιλολογία - 1 Ιουνίου 2022

Διάλογος Έκτορος και Ανδρομάχης στην Ζ΄ ραψωδίας της Ιλιάδας του Ομήρου (Ζ΄Ιλιαδ.237-530) Η σκηνή αυτή είναι η τρίτη και μεγαλύτερη αλλά και τρυφερότερη, διότι μέσα στην αγριότητα των μαχών περιγράφονται άλλες μικρότερες σκηνές οικογενειακής και συζυγικής ζωής. Δεν είναι απλώς ότι αναφέρονται τέ...

Valid CSS! Valid HTML!