Page 16 - Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης: ο Παιζωγράφος
P. 16

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 39 /  Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης  / 30 Ιουνίου 2016                                                                                                  www.pemptousia.gr









































           Ν.Γ.Πεντζίκης.
           Επάνω: Ηγούμενος και Ερημίτης. 1982, τέμπερα σε
           χαρτόνι 25,2Χ20 εκ. Δεξιά: Άγγελος, χ.χ. 24Χ16 εκ.


         ρουσες  πλευρές,  προσεγγίζοντας  προς  το  ιδεώδες   σευχής, που είναι το πρώτιστο και κύριο έργο του
         σύνολο που αποτελεί το Άγιον Όρος, σαν αντικείμε-     Μοναχού, και αφορά όλη την ανθρωπότητα.
         νο πληροφορήσεως. Προσωπικώς ενδιαφέρθηκα για
         την Βρεττάνη, λόγω του ιδιάζοντος τρόπου με τον       Τι θα πει, αλήθεια, Προσευχή;
         οποίο αντιλαμβάνονται τον θάνατο οι κάτοικοι των
         παραλίων της.                                         Αποστήθιση από μερικά λόγια, που μας έμαθαν, ότι
                                                               τάχα αποκαθιστούν ένα είδος επικοινωνίας μεταξύ
         Όταν δε θυμηθούμε, πως εκείνον τον τόπο ένας          ανθρώπου και Θεού;
         ιστορικός τον χαρακτήρισε ως τόπο νεκρών, είναι
         εύκολο να καταλάβουμε την κάποια προς τον Άθω         Και ο Θεός;
         συγγένειά του. Ο Μοναχός αποτάσσεται του κόσμου
         και ευτυχεί ζώντας ως νεκρός κατά κόσμον.             Ο Γκαγκάριν, που πρώτος ταξίδεψε στο αχανές δι-
                                                               άστημα, έσπευσε να δηλώσει ότι πουθενά δεν αντά-
         Η προσευχή                                            μωσε τον Θεό.


         Αναφερόμενοι, λοιπόν, στην Βρεττάνη, έχουμε κιό-      Γερά στερεωμένη στην επιστήμη, η λογική πληροφό-
         λας κάποιο έδαφος, επί του οποίου στηριζόμενοι να     ρηση του σύγχρονου ατόμου, δεν επιτρέπει εύκολα
         προσπαθήσουμε να γίνουμε κατανοητοί, από τους         στις συγκινήσεις και την σκεπτική τους συνάρτηση
         αγνοούντας και αρνουμένους το Άγιον Όρος κατοί-       να διατρυπήσουν την φυσική πανοπλία, που λαβαί-
         κους των πόλεων. ᾽Ενοχλούνται, γιατί νομίζουν ότι ο   νομε από τους γονιούς μας, όταν μας φέρνουν στον
         Καλόγερος δεν εργάζεται και δεν προσφέρει τίπο-       κόσμο.
         τα στην κοινωνία. Σκέπτονται ποικίλα όσα σχέδια
         αξιοποιήσεως, ανορθώσεως, μορφωτικού εκσυγχρο-        Το όλο περί Αγίου Όρους θέμα ουσιαστικά μπορεί
         νισμού και οικονομικής ωφελίμου εκμεταλλεύσεως        να περιοριστεί σε μια διευκρίνηση της διαφοράς με-
         της Χερσονήσου ᾽Ακτής.                                ταξύ πρώτης και δευτέρας πανοπλίας. Την πρώτη
                                                               πανοπλία φορώντας, θυμώνει για το άδικο που του
         Όλα αυτά γιατί είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς      γίνεται ο ᾽Αχιλλεύς. Δε θα ᾽ταν τάχα επιτρεπτό να
         σήμερα την σημασία και την σπουδαιότητα της Προ-      προσομοιάσουμε τον ᾽Αγαμέμνονα προς τον ασεβή


         Σελίδα 16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21