Page 16 - pavlos-ekklisiologia
P. 16

αυταρχικής,  αλάθητης,  αλαζονικής  και  αιρετικής  πολιτειολογίας  που

                  φθείρει  την  ορθόδοξη  ζωή  και  το  δημοκρατικό  ήθος,  από  την  αντίστοιχη


                  ορθόδοξη, δημοκρατική, προσωποκεντρική και φιλάνθρωπο πολιτειολογία
                  που  απορρέει  από  τον  διαχρονικό  ελληνικό  και  ορθόδοξο  πολιτισμό  του


                  διαλόγου  και  της  συμμετοχικότητας.  Είναι  πρέπον  και  σύμφωνο  με  το
                  εκκλησιαστικό  των  αξίωμα,  οι  εκκλησιαστικοί  άνδρες  να  καταγγέλουν


                  δημόσια την κοινωνική αδικία, την πολιτιστική και πνευματική διαφθορά,

                  την αιρετική ιδεοληψία και μεροληψία, την ιδιοτέλεια, την συγκεντρωτική

                  γραφειοκρατία  των  κομματικών  μειοψηφιών  και  την  αυταρχικότητα  των

                  πολιτικών  ηγεσιών,  όταν  αυτές  υποτάσσουν  το  κοινωνικό  και  εθνικό

                  ώφελος σε στενά κομματικά και άλλα ωφέλη, καταργώντας την αξιοκρατία,

                  τη  δημοκρατικότητα  και  την  κοινωνική  ισότητα.  Εν  τέλει,  είναι  πρέπον  η

                  εκκλησιαστική  ιεραρχία  να  διατυπώνει  τις  αρχές  μίας  δημοκρατικής,

                  φιλάνθρωπης  και  ανοικτής    πολιτειολογίας,  που  σέβεται  το  κοινωνικό

                  σώμα  και  την  πολιτιστική-πνευματική  του  ταταυτότητα    και  δεν  το

                  υποτάσσει σε κοινωνικές και πολιτικές μειοψηφίες που θεωρούν τον εαυτόν

                  των αλάθητο χειραγωγό των μαζών.



                         Έπειτα  από  αυτές  τις  επισημάνσεις,  προτείνουμε,  την  κατά  τόπους

                  με ευθύνη και πρωτοβουλία των μητροπολιτών και επισκόπων, συνεδρίων

                  και  ημερίδων  αναφορικά  με  την  σχέση  της  ορθόδοξης,  πίστης,  θεολογίας

                  και εκκλησιολογίας, και της πολιτικής θεωρίας και πολιτειολογίας.



                  Αυτό  θα  συμβάλλει  τα  μέγιστα,  στην  εξυγείανση  του  πολιτικού  βίου  της

                  ελληνικής  κοινωνίας  και  στην  προστασία  της  δημοκρατίας  και  της

                  διάσωσης της πνευματικής ταυτότητας της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή την

                  στιγμή,  όπου  η  ελληνική  πατρίδα  κινδυνεύει  να  χάσει  κάθε  ελληνική  και


                                                           16
   11   12   13   14   15   16   17