Page 2 - Κοντά στα παιδιά
P. 2

ΑΝΑΛΕΚΤΑ   Τεύχος 34 /  Κοντά στα παιδιά / 27 Σεπτεμβρίου 2015                                                                 www.pemptousia.gr



         Κοντά







         στα παιδιά












            Διανύουμε την εποχή της ηλεκτρονικής πληροφόρησης. Μια εποχή που έχει πε-
         ράσει με ταχύτατους ρυθμούς την παιδική της ηλικία και έχει φθάσει να ενδιαφέρει
         τους πάντες· κι αν όχι να τους ενδιαφέρει άμεσα, να τη χρησιμοποιούν εξ ανάγκης.
         Τα παιδιά είναι αυτά που προσελκύονται αμέσως και «κολλάνε» με την οθόνη
         του υπολογιστή, του tablet, του smartphone και άλλων συσκευών που πιθανόν θα
         εμφανιστούν τα προσεχή χρόνια. Η τηλεόραση, που μονοπωλούσε με τα παιδικά ή
         «παιδικά» προγράμματά της το ενδιαφέρον των μικρών, έχει περάσει πια σε δεύ-
         τερη μοίρα και προσελκύει περισσότερο τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.


            Από τη στιγμή της εισόδου στο Δημοτικό Σχολείο, για τους περισσότερους μα-
         θητές προτεραιότητα αποτελεί η ενασχόληση με την ηλεκτρονική τεχνολογία, έτσι
         όπως αυτή προσφέρεται από τις παραπάνω αναφερθείσες συσκευές, που υπάρχουν
         πλέον στα περισσότερα σπίτια.

            Οι αναρίθμητες ιστοσελίδες που υπάρχουν, στέλνουν τους νεαρούς μαθητές να
         δουν και να μοιραστούν πολλές εικόνες και σκέψεις. Θα ήταν αδικαιολόγητο να
         λείπουν από το σύνολο αυτών των σελίδων κι εκείνες που προορισμό έχουν την

         πνευματική καθοδήγηση των παιδιών, συνδυασμένη με την ψυχαγωγία τους. Δεν
         υπάρχουν όμως αρκετές και μάλιστα ελληνικές. Θα μπορούσαμε να πούμε μάλιστα
         ότι είναι ελάχιστες.

            Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Advances in
         Haptics, σε έρευνα που έγινε από Νορβηγούς επιστήμονες, οι μαθητές αλλά και οι
         ενήλικοι, μαθαίνουν καλύτερα όταν διαβάζουν από ένα βιβλίο αντί από μία οθόνη.
         Όμως έχουμε περάσει σε μια εποχή που αυτή η παραδοσιακή μέθοδος μάθησης,
         αλλά και ψυχαγωγίας, τείνει να εκλείψει στη σύγχρονη δυτική κοινωνία λόγω των

         ασυγκράτητων τεχνολογικών εξελίξεων. Αυτό σημαίνει ότι η προσπάθεια γονέων
         και δασκάλων στον τομέα μάθησης και πνευματικής αγωγής, συνυφασμένης με ψυ-
         χαγωγία, πρέπει να γίνει και να συντελεσθεί μέσα από τα σύγχρονα τεχνολογικά
         μέσα, τα οποία είναι κτήμα των παιδιών σε μεγαλύτερο, πολλές φορές, βαθμό απ΄
         ό,τι των μεγαλυτέρων.






         Σελίδα 2
   1   2   3   4   5   6   7