Page 19 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 19

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016                                                                             www.pemptousia.gr  www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016  ΑΝΑΛΕΚΤΑ


 Ο πλανήτης Πλούτων (δεξιά) και ο δορυφόρος
 του Χάροντας (αριστερά). [Φωτ.: NASA]













































 Φυσικό αέριο & αυτοκίνητο   με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και είχε δημιουργηθεί ήδη σημαντική υποδομή για τη διανομή του καυσίμου
            Στην Ελβετία (φωτογραφία σε αυτή τη σελίδα), το 2008, κυκλοφορούσαν ήδη 5800 αυτοκίνητα που κινούνταν

          αυτού. Υπάρχουν πολλά πρατήρια σε όλη τη χώρα, ενώ 11 εταιρίες διαθέτουν στην αγορά 25 διαφορετικά
 Εκτός από τις απόλυτες -αλλά πολύ ακριβές- λύσεις του μέλλοντος υπάρχουν και άλλες   μοντέλα που κινούνται με CNG, συμπεριλαμβανομένων 2 βαρέων φορτηγών και 2 λεωφορείων.
 εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημα της καθαρότητας των μετακινήσεων. Μία από αυτές είναι
            Στην απέναντι σελίδα, βλέπουμε ένα όχημα Mercedes-Benz Econic σε ρόλο τράκτορα για επικαθήμενα βυτία.
 και το φυσικό αέριο που έχει ήδη μπει στη ζωή μας, χωρίς να το καταλάβουμε, μέσω των   Η έκδοση φυσικού αερίου του οχήματος αυτού πληροί τις προδιαγραφές Euro 5.
 λεωφορείων της ΕΘΕΛ.

         η  οποία  έχει  να  κάνει  με  το  αυτοκίνητο. Και που   λικά μπορεί και να αφήνουν κάποιο θετικό αποτέ-
 Γράφει ο Νίκος Λουπάκης, Αρχισυντάκτης Επιστημών Πεμπτουσίας, Μηχανολόγος Μηχανικός  παρά την κυκλοφορία αρκετών εκατοντάδων λεωφο-  λεσμα, ανάλογα με την περίπτωση. Η χρήση λοιπόν
         ρείων που καίνε συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG)        γενικότερα των αερίων καυσίμων, δεν είναι κάτι και-
         στην Πρωτεύουσα, παραμένει πρακτικά άγνωστη.          νούριο. Ωστόσο το φυσικό αέριο αποτελεί ένα και-
                                                               νούριο κεφάλαιο στο έργο που λέγεται αυτοκίνητο.
 υψέλλες καυσίμου, υδρόγονο και γενικότερα   Το φυσικό αέριο, ως καύσιμο, μόνο καινούριο δεν   Τα προσόντα…
 Κεναλλακτικά καύσιμα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα,   είναι. Στον ενεργειακό –αλλά και στον οικιακό- το-  Το φυσικό αέριο υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες στο
 υβριδικά αυτοκίνητα. Ακούγονται όλο και συχνότερα,   μέα έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στην Ευρώπη, ενώ   Πριν πούμε οτιδήποτε για φυσικό αέριο θα πρέ-  στερεό φλοιό της γης. Αποτελείται στο μεγαλύτερο
 μπήκαν στη σκέψη μας, μπαίνουν και στη ζωή μας,   και στην Ελλάδα γίνονται κάποια βήματα, αργά είναι   πει να κάνουμε το βασικό διαχωρισμό για να μην   ποσοστό του από μεθάνιο (CH 4), σε ποσοστό 92%.
 ειδικά στην περίπτωση των υβριδικών που αυξάνο-  αλήθεια. Η χρήση του στη χώρα μας έχει περιοριστεί   μπερδευτούμε με το υγραέριο (LPG). Η χρήση του   Ακολουθούν  το  αιθάνιο  C 2H 6  (1%),  βουτάνιο  C 3H 8
 νται και πληθύνονται, βάζοντας σε σκέψεις ακόμα   κατά κύριο λόγο στη βιομηχανία, αλλά και εκεί δεν   τελευταίου, όπως γνωρίζουμε, ήταν ιδιαίτερα δια-  (0,2%), άζωτο N 2 (5%) και διοξείδιο του άνθρακα
 και Έλληνες υποψήφιους αγοραστές. Η “οικολογι-  έχει πάρει την έκταση που  μπορούσε και που έπρε-  δεδομένη στα ταξί και στην Ελλάδα, ενώ αργότερα   CO 2 (1%). Βέβαια, η σύσταση του φυσικού αερίου
 κοποίηση” του αυτοκινήτου είναι μια διαδικασία σε   πε. Τιμή, οικολογικά χαρακτηριστικά και η διαρκής   είχε επιτραπεί (και επιτρέπεται ακόμα) η μετατροπή   μπορεί να διαφοροποιείται ελαφρά ανάλογα με την
 εξέλιξη  και  ανεξάρτητα  από  τα  βαθύτερα  κίνητρα,   διαθεσιμότητα που εξασφαλίζει στον καταναλωτή   υπαρχόντων επιβατικών αυτοκινήτων ώστε να καίνε   προέλευσή του.
 κάθε πρότασης που πέφτει στο τραπέζι η αναγκαι-  μέσω του δικτύου διανομής το έχουν κάνει ελκυστικό   υγραέριο. Ωστόσο στην περίπτωση του υγραερίου τα
 ότητά της δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Άσχετα από   και έχουν αυξήσει το ειδικό του βάρος στο παγκόσμιο   οφέλη από τη χρήση του ήταν και είναι κατά κύριο   Tο φυσικό αέριο λοιπόν έχει ως κύριο συστατικό το
 το γεγονός ότι για άλλους αποδεδειγμένα πιο ρυπο-  ενεργειακό παιχνίδι. Βέβαια στο εξωτερικό υπάρχει   λόγο οικονομικά και κατά δεύτερο οικολογικά. Όσο   μεθάνιο, ενώ το υγραέριο είναι μείγμα προπανίου
 γόνους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας δεν   και μια άλλη πλευρά της χρήσης και χρησιμότητας   οικολογικό μπορεί να χαρακτηριστεί το υγραέριο με   και βουτανίου, σε διάφορες αναλογίες. Εξαιτίας της
 γίνεται ο ίδιος ντόρος.  του φυσικού αέριου, με αρκετά “πράσινο” χρώμα και   βάση τα συν και πλην των καυσαερίων του, που τε-  υψηλής περιεκτικότητας του μεθανίου σε υδρογόνο,


 Σελίδα 18                                                                                                  Σελίδα 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24