Page 14 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 14

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016                                                                             www.pemptousia.gr  www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016  ΑΝΑΛΕΚΤΑ


                                                                                                                                                                                       Ο πλανήτης Πλούτων (δεξιά) και ο δορυφόρος
                                                                                                                                                                                       του Χάροντας (αριστερά). [Φωτ.: NASA]








































                                                                 συνθήκες  του  Προτύπου  SAEe  J2601  (θερμο-
         •      Το Drive-start Control περιορίζει τις ξαφνι-     κρασία περιβάλλοντος: 20°C, πίεση ρεζερβουάρ
         κές εκκινήσεις ή την απότομη επιτάχυνση κατά τη         υδρογόνου κατά τον ανεφοδιασμό: 10 MPa). Ο                             Όχημα μηδενικών ρύπων για την
         διάρκεια της λειτουργίας του επιλογέα ταχυτήτων.        χρόνος ποικίλει ανάλογα με την πίεση ανεφοδι-
                                                                 ασμού και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.                                κοινωνία του υδρογόνου
         •      Ένα Μόνιτορ Τυφλού Σημείου – Blind Spot
         Monitor χρησιμοποιεί ραντάρ για την ανίχνευση           4 Κανάλια σε περίτεχνο τρισδιάστατο πλέγμα.
         οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες και υποστηρίζει την      Βελτιώνει τη διασπορά του αέρα (οξυγόνο) επι-                          Η πρόσφατη παρουσίαση ενός νέου  υδρογονοκίνητου οχήματος, εφοδιασμένου με κυψέλες
         προς τα πίσω ορατότητα στην αλλαγή λωρίδων.             τρέποντας επομένως την ενιαία παραγωγή ηλε-
                                                                 κτρισμού στις επιφάνειες των κελιών.                                   καυσίμου, δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια για τη
           Σημειώσεις                                            5 Μέχρι το Νοέμβριο του 2014, σύμφωνα με                               δημιουργία ενός οικολογικού στόλου αυτοκινήτων. Ο λόγος για το Honda FCV CONCEPT,
           1 Ιαπωνική λέξη για το μέλλον                         έρευνα της TMC.                                                        που όπως δηλώνει και το όνομά του έχει προς το παρόν τη μορφή εκθεσιακού πρωτότυπου,
           2 Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν σε περιοχές όπου          6 Μάζα υδρογόνου Προς βάρος ρεζερβουάρ                                 αλλά πρόκειται, στα αμέσως επόμενα χρόνια, να μπει σε περιορισμένης κλίμακας παραγωγή
           υπάρχουν σταθμοί υδρογόνου και σε γειτονικές                                                                                 και να διατεθεί σε πελάτες μέσω leasing. Στις καινοτομίες που εισάγει το FCV Concept
           περιοχές.                                             Παρατήρηση: η παραγωγή του Toyota Mirai                                περιλαμβάνεται η εξωτερική συσκευή παροχής ισχύος (Honda Power Exporter CONCEPT) η
           3 Μέτρηση της Toyota κατά τον ανεφοδιασμό             έχει ήδη ξεκινήσει (το άρθρο αναρτήθηκε στην                           οποία επιτρέπει παροχή ρεύματος AC από το FCV με μέγιστη ισχύ 9 kW*1.
           σε σταθμό υδρογόνου με πίεση 70 MPa υπό τις           Πεμπτουσία στις 8 Δεκεμβρίου 2014)

                                                                                                                                    Honda θεωρεί ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο     Το Honda FCV CONCEPT είναι ένα πρωτότυπο επό-
            Toyota Mirai – Κύριες Προδιαγραφές                Ελάχ. απόσταση από το έδαφος  130 mm                              Η της επόμενης γενιάς με υψηλές προοπτικές επειδή     μενης γενιάς FCV της Honda, που θα διαδεχτεί το FCX
                                                                                                                                μπορεί να παράγεται από διάφορες πηγές ενέργειας      Clarity, με το οποίο η Honda προσπαθεί να βελτιώσει
            Μήκος                            4.890 mm         Εσωτερικό μήκος                  2.040 mm                         και παράλληλα μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκο-      περισσότερο τις επιδόσεις και να μειώσει το κόστος.

            Πλάτος                           1.815 mm         Εσωτερικό πλάτος                 1.465 mm                         λα. Βάσει αυτού, η Honda κατατάσσει το FCV – που      Η νέα συστοιχία κυψελών καυσίμου που τοποθετείται
                                                                                                                                χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από     σε αυτό το πρωτότυπο είναι 33% μικρότερη από την
            Ύψος                             1.535 mm         Εσωτερικό ύψος                   1.185 mm                         τη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου     προκάτοχό της και παρόλα αυτά αποδίδει ισχύ πάνω
                                                                                                                                σαν πηγή ισχύος για τον ηλεκτροκινητήρα που τελι-     από 100 kW με υψηλή πυκνότητα 3,1 kW/L. Σαν απο-
            Μεταξόνιο                        2.780 mm         Απόβαρο                          1.850 kg                         κά κινεί το αυτοκίνητο – ως το απόλυτο οικολογικό     τέλεσμα, οι συνολικές επιδόσεις βελτιώνονται κατά
            Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)         1.535/1,545 mm   Καθίσματα                        4                                όχημα και προωθεί ενεργά την έρευνα & εξέλιξη  των    60% περίπου συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση
                                                                                                                                FCVs από τα τέλη της δεκαετίας του 1980.              της μονάδας κυψελών καυσίμου.




         Σελίδα 14                                                                                                                                                                                                                 Σελίδα 15
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19