Προσβάσιμη σελίδα για τα άτομα με μερική ή ολική τύφλωση
Α-
Α+
Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο

Η ενότητα της Εκκλησίας

Θεολογία - Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 1 Νοεμβρίου 2020

Ένα από τα βασικότερα θέματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι η ενότητά της, η ενότητα μεταξύ Χριστιανών και Κληρικών, και αυτό έχει σχέση με το πολίτευμα της Εκκλησίας που δεν είναι απλώς δημοκρατικό, ούτε θεοκρατικό, αλλά συνοδικό και ιεραρχικό. Πολλοί σήμερα κάνουν λόγο για την ενότητα που πρέπει ν...

Το Σύνταγμα της Ελλάδος του 1975-Το άρθρο 3 παραγ. 1

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 9 Οκτωβρίου 2020

Η Ελληνική Πολιτεία ορίζει νομοθετικά την ταυτότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος και τον τρόπο διοικήσεώς της, ο οποίος απορρέει από μια σειρά συνταγματικών ρυθμίσεων, όπως αυτές ρητά υπαγορεύονται στο Σύνταγμα της Ελληνικής Πολιτείας (1975) αλλά και μια σειρά κανονιστικών ρυθμίσεων που προβλ...

Περί του αναδόχου

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 17 Αυγούστου 2020

Το μυστήριο του βαπτίσματος είναι ο μοναδικός τρόπος, με τον οποίον ο άνθρωπος, με την δύναμη της Χάριτος του Θεού, αφαρπάζεται από την κυριαρχία του πονηρού, αναγεννάται και εντάσσεται στο σώμα του Χριστού, την Εκκλησία. Το βάπτισμα είναι «φυτεία προς αθανασίαν» ( Μ. Αθανάσιος, PG.29,10) και «όχημα...

Το εκ του βαπτίσματος (ή της πνευματικής λεγομένης συγγενείας) κώλυμα του γάμου

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 4 Αυγούστου 2020

ΚΑΝΩΝ ΝΓ' ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΚΤΗΣ "Επειδή μείζων η κατά το πνεύμα οικειότης της των σωμάτων συναφείας, έγνωμεν δε εν τισι τύποις τινάς εκ του αγίου και σωτηριώδους βαπτίσματος παίδας αναδεχομένους, και μετά τούτο, ταίς εκείνων μητράσι χηρευούσαις, γαμικόν συναλλάσσοντας συνοικέσιον, ορίζομεν από του παρόντος...

Ο σχολιασμός του ΚΗ΄ Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου από τον άγιο Νικόδημο τον αγιορείτη

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 15 Μαρτίου 2020

Τις ημέρες αυτές, με αφορμή τη γενική αναστάτωση γύρω από τον κορονοϊό, προκλήθηκε συζήτηση ανάμεσα στα άλλα και για το αν θα πρέπει η διοίκηση της Εκκλησίας να τοποθετηθεί διαφορετικά ως προς τον τρόπο της μετάδοσης των αχράντων μυστηρίων. Ακούστηκαν διάφορες θέσεις οι οποίες δεν είναι της παρούσης...

Η δυνατότητα μεταβολής ή μη των ιερών κανόνων

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 13 Φεβρουαρίου 2020

Η Εκκλησία στο περιβάλλον του κόσμου και της κοινωνίας που βιώνει, είναι λογικό να παρουσιάζει οργάνωση ως προς τον τρόπο της διοίκησής της, έτσι ώστε να μην αποκλίνει από την πνευματική της πορεία. Η διοίκηση αυτή είναι φυσικό να απορρέει από την θεσμοθέτηση Διατάξεων και Κανόνων, που στο περιβάλλο...

Οι ιεροί κανόνες και η περί δυνατότητας τροποποίησης, κατάργησης και θέσπισης αυτών

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 3 Φεβρουαρίου 2020

Η έρευνα μπορεί με βεβαιότητα να επισημάνει ότι, η θέσπιση των ιερών Κανόνων βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τις ανάγκες των χριστιανών, τις οποίες η Εκκλησία επιχειρεί να επιλύσει. Η Εκκλησία δηλαδή, αντιλαμβανόμενη την ανάγκη των πιστών, δύναται και παραλλήλως οφείλει να προσαρμόζει τα δεδομένα τ...

Η σημασία των Ιερών Κανόνων του Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου στη ζωή της Εκκλησίας

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 30 Ιανουαρίου 2020

Ο όρος «Κανών» στην χριστιανική ορολογία είναι τεχνικός και έχει τρεις σημασίες: α) προσδιορίζει το σύνολο των αυθεντικών και γνήσιων βιβλίων της Αγίας Γραφής (Κανών Αγίας Γραφής), β) ορίζει τη σειρά των ψαλλομένων Εκκλησιαστικών Ύμνων (π.χ. Κανών της Αναστάσεως), γ) ορίζει το νομοθετικό περιεχόμενο...

Εκκλησιαστικό και Κανονικό Δίκαιο. Ιστορική Ανασκόπηση (νεότεροι χρόνοι)

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 27 Ιανουαρίου 2020

Στη Νομική Σχολή το 1855 ιδρύεται έδρα Εκκλησιαστικού Δικαίου, εκ της οποίας απορρέουν σημαντικά συγγράμματα με κύριο το «Κανονικό Δίκαιο της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας το περί Ιερατικής Εξουσίας» (Τεύχος Α’, Αθήνα 1872.), υπό του Ιωάννου Παπαλουκά Ευταξίου. Επιπρόσθετα, ο Μ. Ποτλής εκδίδει στην...

Εκκλησιαστικό και Κανονικό Δίκαιο. Ιστορική Ανασκόπηση

Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο - 17 Ιανουαρίου 2020

Το Κανονικό Δίκαιο είναι τόσο παλιό όσο και η Εκκλησία. Από την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης έχουμε το σύνολο των διατάξεων, που οφείλει ο λαός του Ισραήλ να ακολουθεί κατ’ επιταγή του νόμου του Θεού, έτσι όπως παραδόθηκε στο Όρος Σινά στο Μωυσή και σαφώς όπως αναπτύχθηκε μετέπειτα από τους πατριάρχες...

Valid CSS! Valid HTML!