Η Μελέτη Αγίας Γραφής και Ιεράς Παραδόσεως, που τελεί υπό την αιγίδα και ευλογία του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Θυατείρων & Μ.Β. κ. Νικήτα κι έχει φορέα την Ελληνορθόδοξη Κοινότητα Απ. Πέτρου και Παύλου στο Bristol της Δυτικής Αγγλίας και συντονιστή τον Πρωτοπρ. Αναστάσιο Δ. Σαλαπάτα, παρουσίασ...
Βασικό στοιχείο στις διάφορες νεοπαγανιστικές ομάδες αποτελεί η εμπαθής, απαξιωτική, φανατισμένη και μέχρις ακροτήτων τοποθέτησή τους, απέναντι στο πρόσωπο του Κυρίου, των Προφητών, των αγίων Αποστόλων και των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας. Ο κατ’ εξοχήν όμως Απόστολος, για τον οποίο εκφρά ζοντα...
Μεγάλη θλίψη κατέλαβε την ψυχή μας με την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, που είναι ένας εκκλησιαστικός και πολιτιστικός βιασμός, και μάλιστα στην εποχή μας που χαρακτηρίζεται ως εποχή ανθρωπίνων δικαιωμάτων και σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών. Αυτό δείχνει τόσο την νοοτροπία των Τούρκων ό...
Σήμερα αισθανόμαστε έντονη την παρουσία των χιλιάδων Αγίων της Εκκλησίας Πισιδίας, Σίδης και Ατταλείας, των οποίων την Σύναξη γιορτάζουμε. Ανάμεσά τους είναι οι 18, γνωστοί με τα ονόματά τους, Άγιοι Ιεράρχες που εποίμαναν την εδώ Εκκλησία μας κατά τον 5ον αιώνα, και οι οποίοι έλαβαν μέρος μαζί με...
Ο Νικόδημος αρχικά υποστήριζε τη θέση ότι η Εκκλησία, συστοιχούσα στην αρχή της Οικονομίας, αποδεχόταν τους αιρετικούς χωρίς αναβαπτισμό και τους αιρετικούς κληρικούς χωρίς επανάληψη της χειροτονίας. Η παραπάνω θέση του Νικοδήμου κατακρίθηκε με έντονο τρόπο από τον Βουλησμά, ενώ προκάλεσε τον πατ...
Στην Επιστολή του, με ημερομηνία 17 Σεπτεμβρίου 1792, γράφει στον Βουλησμά: «Θέλει λοιπόν η ιερά αυτής τελειότης (ο Δωρόθεος Βουλησμάς) να εστάθησαν ανεξέλεγκτοι οι αιρετικοί εκείνοι, ων τας χειροτονίας, καθώς και το βάπτισμα κατ’ οικονομίαν ποτέ η Εκκλησία εδέξατο; και δεν είναι αρκετός ο λόγος τ...
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΣΩΝΩΝ Ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός διακόνησε εις το πηδάλιον της Εκκλησίας της Κύπρου την περίοδο της τουρκοκρατίας (1871-1878). Κατ’ αυτούς τους δύστηνους καιρούς, ο κλήρος και ο λαός τον προέκριναν για να οδηγήσει την εκκλησιαστικήν ναύν, ως εχέφ...
Ο Άρειος γεννήθηκε στη Λιβύη μεταξύ του 250 και 260 μ.Χ., αν και αρκετοί ερευνητές θεωρούν πιθανή και τη δεκαετία του 270. Σπούδασε πιθανόν στη σχολή της Αλεξανδρείας. Δεν αποκλείεται να θέλησε να συμπληρώσει τη μόρφωσή του και στο άλλο σπουδαίο και μεγάλο κέντρο της εποχής εκείνης, την Αντιόχεια. Ή...
Πρόλογος Το κεφάλαιο Άρειος είναι τεράστιο. Αποτελεί θλιβερό αλλά και καίριο σταθμό στα εκκλησιαστικά πράγματα. Κατόρθωσε, όσο και αν ο όρος αυτός μπορεί να ξενίζει, να συγκεφαλαιώσει και να εκφράσει όλες σχεδόν τις αντιτριαδικές τάσεις και αιρέσεις των τριών πρώτων αιώνων ζωής της Εκκλησίας, είτε ...
«Τῇ ΚΒ' τοῦ μηνός Μαΐου, μνήμην ἐπιτελοῦμεν τῶν ἑκατόν πεντήκοντα Ἁγἰων καί θεοφόρων Πατέρων ἡμῶν, τῶν συνελθόντων ἐν τῆ δευτέρα Οἱκουμενικῆ Ἁγία Συνόδω, συγκροτηθείση ἐν Κωνσταντινουπόλει, ἐν ἔτει 381, ἐπί Θεοδοσίου τοῦ Μεγάλου». Αναμφίβολα, κομβική θέση στην λειτουργική ζωή της Εκκλησίας καταλαμβά...