Page 3 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 3

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016                                                                             www.pemptousia.gr  www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016  ΑΝΑΛΕΚΤΑ



 Από το



 φυσικό αέριο





 έως το υδρογόνο








 Βασικότατες γνώσεις χημείας, αυτής των πρώτων τάξεων του   Όσο,  όμως,  απλά  φαίνονται  τα  πράγματα  όπως  τα  περιγράψαμε,  τόσο
 γυμνασίου αρκούν για να αντιληφθούμε το προφανές: η απόλυτη   σύνθετη και πολύπλοκη αποδεικνύεται η εφαρμογή τους, καθώς ο κόσμος δεν
 οικολογική λύση ακούει στο όνομα υδρογόνο (Η). Γιατί; Επειδή καύση   λειτουργεί μόνο με βάση την κοινή λογική. Υπάρχουν τεράστια οικονομικά
 κάποιου, οποιουδήποτε στοιχείου σημαίνει ένωση με το οξυγόνο (Ο).   συμφέροντα, υπάρχουν όμως και υπαρκτές τεχνικές δυσκολίες. Και σίγουρα,
 Και στη συγκεκριμένη περίπτωση η ένωση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα όχι   οι όποιες  αλλαγές απαιτούνται να  γίνουν σε  υποδομές για την  υιοθέτηση
 τους πάσης φύσεως και παντός χρώματος καπνούς που «προσφέρουν»   των «πράσινων» μέσων μεταφοράς έχουν ένα κόστος.
 απλόχερα στην ατμόσφαιρα οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων, τα οποία
 έχουν  κατακυριεύσει τις  πόλεις  που  ζει ο  σύγχρονος  άνθρωπος, αλλά   Επειδή λοιπόν ο δρόμος προς την οικολογική τελειότητα είναι μακρύς,
 καθαρό – ή έστω σχεδόν καθαρό - νεράκι, με τη μορφή υδρατμών,   δεν μπορεί παρά να είναι ευπρόσδεκτες και λύσεις που, βεβαίως, δεν έχουν
 σύμφωνα με την απλούστατη εξίσωση 2Η+Ο 2→2Η 2Ο.  μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, όμως διαθέτουν μια σειρά πλεονεκτήματα
                              - με βασικότερο όλων τις μειωμένες εκπομπές ρύπων - και δικαίως
 Προσέξτε: το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί με διάφορους τρόπους,   υιοθετούνται από κρατικές υπηρεσίες, εταιρίες αλλά και ιδιώτες. Εδώ την
 ανάμεσά τους και με την ηλεκτρόλυση του νερού. Και η ηλεκτρόλυση   πρωτοκαθεδρία έχει το Φυσικό Αέριο που ήδη υπάρχει από χρόνια ανάμεσά
 του νερού μπορεί να πραγματοποιηθεί με ηλεκτρική ενέργεια που θα   μας, στα αστικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ, αλλά και σε αρκετά πλέον ταξί και
 προέρχεται κυρίως από τον Ήλιο (από φωτοβολταϊκά συστήματα) είτε,   ΙΧ που αυξάνονται και πληθύνονται, καθώς εκτός του οικολογικού οφέλους
 δευτερευόντως από τον άνεμο (ανεμογεννήτριες). Απόλυτη ανακύκλωση,   για την κοινωνία υπάρχει και ένα σημαντικό οικονομικό όφελος για τον
 αστείρευτες πηγές ενέργειας…  ιδιοκτήτη – χρήστη του οχήματος.

 Είναι άραγε τυχαίο ότι το στοιχείο εκείνο που σύμφωνα με τα   Το αυτοκίνητο λοιπόν που θα σέβεται το περιβάλλον δεν θα προκύψει
 επιστημονικά δεδομένα έκανε πρώτο την εμφάνιση του στο Σύμπαν τη   με  το  πάτημα  ενός  διακόπτη.  Είναι  κάτι  που  θα  δούμε  να  υλοποιείται
 στιγμή της Δημιουργίας, είναι ταυτόχρονα και εκείνη η λύση στο πρόβλημα   σταδιακά, με ένα συνδυασμό τεχνικών λύσεων. Στην πορεία, κάθε οδηγός
 της  προστασίας του  περιβάλλοντος που ουσιαστικά  εξασφαλίζει την   από  τη  μεριά  του,  μπορεί  να  συμβάλλει  στη  μείωση  της  ρύπανσης  της
 επιβίωση του ανθρωπίνου είδους;  ατμόσφαιρας ακολουθώντας τους κανόνες της οικονομικής οδήγησης, που
                              καθόλου τυχαία είναι και άκρως οικολογική…
 Τις τεχνικές λεπτομέρειες των εφαρμογών του υδρογόνου τις
 περιγράφουμε στα άρθρα που παραθέτουμε στο τεύχος αυτό των
 Αναλέκτων, που είναι αφιερωμένο στο πάντα φλέγον και επίκαιρο θέμα της
 σχέσης του Αυτοκινήτου με το Περιβάλλον και αποτελεί φυσική συνέχεια   Νίκος Λουπάκης
 του 21ου τεύχους μας, που ήταν επικεντρωμένο στην Ηλεκτροκίνηση. Η   Αρχισυντάκτης Επιστημών
 τελευταία, με έναν τρόπο, κατάφερε πάλι να δώσει το παρόν και σε αυτό
 το τεύχος, αφού μια βασική εφαρμογή του υδρογόνου, αφορά τη χρήση
 του για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας επί τόπου, για την ακρίβεια
 επί του οχήματος, μέσω των κυψελών καυσίμου.














 Σελίδα 2                                                                                                   Σελίδα 3
   1   2   3   4   5   6   7   8