Page 7 - Περιβάλλον Και Αυτοκίνητο
P. 7

ΑΝΑΛΕΚΤΑ Τεύχος 40 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016                                                                             www.pemptousia.gr  www.pemptousia.gr                                                                 Τεύχος 40 / Το Οικολογικό Αυτοκίνητο (Β' μέρος) / 31 Ιουλίου 2016  ΑΝΑΛΕΚΤΑ


















































              Ο κινητήρας, η ανάρτηση και το αμάξωμα της BMW Hydrogen 7 προέρχονται από τις -προηγούμε-
 Υδρογόνο & Μηχανές Εσωτ. Καύσης    νης γενιάς- BMW 760i και BMW 760Li. Καίγοντας υδρογόνο η BMW μπορεί να κινηθεί για περίπου
            200 χιλιομέτρα, ενώ με βενζίνη μπορεί να κινηθεί για άλλα 500. Η μέγιστη ισχύς είναι 260 ίπποι, η
            τελική ταχύτητα (περιορίζεται με ηλεκτρονικά μέσα) στα 230 km/h, ενώ για τα 0-100 km/h απαιτού-
            νται 9,5 δευτερόλεπτα.
 Το υδρογόνο είναι το ανεξάντλητο και καθαρό καύσιμο που μπορεί να αλλάξει ριζικά το
 περιβαλλοντικό προφίλ των κινητήρων των αυτοκινήτων.  ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ: 1. Δεξαμενή υγρού υδρογόνου (LH2) – 2. Τάπα ρεζερβουάρ υδρογόνου – 3. Σω-
            λήνας παροχής υδρογόνου στη δεξαμενή – 4. Γραμμή ασφαλείας μέχρι τη βαλβίδα ανακούφισης – 5.
 Γράφει ο Νίκος Λουπάκης, Αρχισυντάκτης Επιστημών Πεμπτουσίας,   Βοηθητική μονάδα με εναλλάκτη θερμότητας για το H2 και μονάδα ελέγχου για τη δεξαμενή υδρογό-
 Μηχανολόγος Μηχανικός   νου 6. Κινητήρας διπλού καυσίμου – 7. Πολλαπλή εισαγωγής με γραμμή τροφοδοσίας αερίου H2 – 8.
            Σύστημα διαχείρισης της εξάτμισης του υδρογόνου (BMS) – 9. Ρεζερβουάρ βενζίνης – 10. Βαλβίδα
            ρύθμισης της πίεσης


 χοντας μπει αναμφισβήτητα στην εποχή του υβρι-  σπάθειες για ένα νέο ξεκίνημα για τις ΜΕΚ και από   μετρική αναλογία η φλόγα του μεταδίδεται με ταχύτη-  Σημειώστε ότι το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί
 Έδικού αυτοκινήτου, βλέπουμε ότι όλες οι αυτοκι-  άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.  τα 265 εκατοστών ανά δευτερόλεπτο (cm/sec) όταν το   στο αυτοκίνητο όχι μόνο ως καύσιμο για τους βενζινο-
 νητοβιομηχανίες στρέφονται με τον ένα ή τον άλλο τρό-  αντίστοιχο νούμερο για τη βενζίνη είναι 40 cm/sec. Τα   κινητήρες, αλλά και για τη λειτουργία των πολλά υπο-
 πο, στον εξηλεκτρισμό των τεσσάρων τροχών. Ωστόσο   Υπέρ και κατά  χαρακτηριστικά αυτά δημιουργούν ιδιαίτερες απαιτή-  σχόμενων ενεργειακών κυψελών (fuel cells=κυψέλες
 υπάρχουν και κάποιοι κατασκευαστές που κοιτάζουν   σεις στον τομέα της ασφάλειας, αλλά και στον τομέα   καυσίμου) που καταναλώνουν το συγκεκριμένο καύσι-
 προς τη μεριά του υδρογόνου, ελπίζοντας να το συνδυ-  Το υδρογόνο ως καύσιμο δεν είναι κάτι καινούριο,   του ελέγχου της καύσης, κατά τη λειτουργία των κι-  μο προκειμένου να παράγουν ρεύμα, που καταναλώνε-
 άσουν με τη μηχανή εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ). Ανά-  αφού χρησιμοποιείται στους πυραύλους. Οπότε η ιδέα   νητήρων.  ται από τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί το αυτοκίνητο.
 μεσά τους ξεχωρίζουν κατά κύριο λόγο δύο εταιρίες   της χρησιμοποίησής του στο αυτοκίνητο έχει και αυτή
 που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι έχουν ιδιαίτερες   κάποια ηλικία.  Κατά την καύση του υδρογόνου σε μια ΜΕΚ εκπέμπο-  Καίγοντας υδρογόνο
 επιτυχίες στην εξέλιξη των βενζινοκινητήρων. Ο λόγος   νται κατά κύριο λόγο υδρατμοί και κάποια ποσότητα
 για τη BMW και τη Mazda, που αυτή τη στιγμή έχουν   Το άχρωμο και ελαφρύτερο από τον αέρα αέριο ανα-  οξειδίων του αζώτου ΝΟx. Κατά συνέπεια το υδρογό-  Η BMW ασχολείται με το υδρογόνο από το 1978. Το
 σε εξέλιξη προγράμματα αξιολόγησης πειραματικών,   φλέγεται δε πολύ πιο εύκολα από τη βενζίνη. Συγκε-  νο, από οικολογική σκοπιά αποτελεί άκρως δελεαστι-  2000 η εταιρία παρουσίασε ένα στόλο από 15 υδρογο-
 υδρογονοκίνητων εκδόσεων, συγκεκριμένων μοντέλων   κριμένα για να καεί αρκεί ένα μείγμα με τον αέρα   κή λύση.  νοκίνητες 750hL, οι οποίες κάλυψαν περισσότερα από
 τους. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν γίνονται προ-  περιεκτικότητας μόλις 4%, ενώ όταν υπάρχει στοιχειο-  170.000 km. Μετά την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου


 Σελίδα 6                                                                                                   Σελίδα 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12