Page 17 - Περιβάλλον & Αυτοκίνητο. Μέρος 1ο: Ηλεκτροκίνηση
P. 17

www.pemptousia.gr                                                                              Τεύχος 21 /  Το Οικολογικό Αυτοκίνητο / 10 Μαΐου 2014     ΑΝΑΛΕΚΤΑ





































             Το 2009 ήταν η χρονιά που οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έκαναν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους στο χώρο της
           αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο τη μερίδα του λέοντος κατέχουν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου, που τοπο-
           θετούνται κατά κόρον στο σύνολο σχεδόν των υβριδικών αυτοκινήτων της αγοράς. Υπολογίζεται ότι το 2020 οι πωλήσεις
           των μπαταριών λιθίου θα ξεπεράσουν τα 23 δισ. δολάρια.



                                                              Chevrolet Volt. Πριν την έναρξη της παραγωγής
            Επενδύοντας στο λίθιο                             του είχαν κατασκευαστεί για ερευνητικούς σκο-
                                                              πούς 80 Volt προπαραγωγής που είχαν διανύσει
            Το 1 δισ. δολάρια που επενδύεται κάθε χρόνο       συνολικά 400.000 χιλιόμετρα. Ενδεικτικό της ση-
         στην εξέλιξη των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι       μασίας που δίνει η General Motors στον τομέα
         βέβαιο  ότι θα  οδηγήσει  σε  περαιτέρω  βελτίωση    των συσσωρευτών, που θα παίξουν καθοριστικό
         των χαρακτηριστικών τους. Ενώ η τάση για διά-        ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, είναι η δη-
         δοση των «επαναφορτιζόμενων» υβριδικών αυτο-         μιουργία ενός μεγάλου ερευνητικού κέντρου (το
         κινήτων (που θα μπορούν να κινηθούν για τουλά-       μεγαλύτερο του είδους στις ΗΠΑ, με εγκαταστά-
         χιστον 50 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα) ενισχύει τη      σεις  που  έχουν  έκταση  περίπου  2.800  τετραγω-
         θέση τους, καθώς αυτή η αυτονομία είναι δύσκολο      νικά μέτρα) στο Warren της πολιτείας Μίσιγκαν.
         να επιτευχθεί με μπαταρίες Ni-MH χωρίς σημα-         Πρόκειται για το Global Battery Systems Battery
         ντική αύξηση του βάρους του οχήματος και χωρίς       Lab, το οποίο θα απασχολεί περίπου 1000 μηχα-
         επίσης περιορισμό του διαθέσιμου χώρου για επι-      νικούς.
         βάτες και αποσκευές.
                                                                 Οι μπαταρίες που τοποθετούνται στο Volt προέ-
            Ήδη έχει γίνει γνωστό ότι η Sanyo θα είναι ο      κυψαν από τη συνεργασία με την LG Chemicals και
         προμηθευτής των μπαταριών λιθίου που θα τοπο-        την θυγατρική της Compact Power International (CPI).
         θετούνται στην σχετική έκδοση του Toyota Prius.
         H Sanyo κατασκευάζει 300.000 - 400.000 στοιχεία         Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού συναντά-
         ιόντων λιθίου στο εργοστάσιό της στο Κασάι της       με την Li-Tec Battery GmbH, κοινή επιχείρηση
         δυτικής Ιαπωνίας. Παραμένοντας στη χώρα του          (Joint Venture) των Evonik Industries AG και
         ανατέλλοντος ηλίου βλέπουμε άλλη μία συνεργασία      της Daimler AG (δηλαδή της Mercedes), η οποία
         σε εξέλιξη, αυτή της Mitsubishi με την GSYouasa      ασχολείται με την εξέλιξη και την παραγωγή σε
         που συγκρότησαν την εταιρία Lithium Energy           μεγάλη κλίμακα στοιχείων για μπαταρίες ιόντων
         Japan, η οποία εξέλιξε τις μπαταρίες ιόντων λιθίου   λιθίου, που προορίζονται για τοποθέτηση σε αυ-
         που τοποθετούνται στο Mitsubishi i-MiEV (και στα     τοκίνητα, αλλά και για χρήση σε στατικές εφαρ-
         «αδελφά» Citroen C-Zero και Peugeot ion).            μογές. Με όπλο την πατενταρισμένη τεχνολογία
                                                              κεραμικών υλικών CERIO, φιλοδοξεί να παίξει
            Η General Motors διαθέτει κανονικά στην           πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα των συσσωρευ-
         αγορά το πολυσυζητημένο «plug-in» υβριδικό           τών στην Ευρώπη. Έτσι το 2011 από το εργοστά-


                                                                                                            Σελίδα 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22