Page 10 - moulopoulou_xiliasmos
P. 10

Γεωργία Μουλοπούλου:
                                  Ο Χιλιασμός στην πρώτη Εκκλησία και στην σύγχρονη εποχή






                                 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’  ΧΙΛΙΑΣΤΙΚΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ



                   Α.1 O Χιλιασμός, οι ρίζες και οι καταβολές του.



                            Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις σχετικά με το τέλος του κόσμου, την

                   τελική κρίση των ανθρώπων, τη δικαίωση των δικαίων, την τιμωρία των

                   αμαρτωλών  από  το  Μεσσία  και  τη  βασιλεία  Του  επί  χίλια  χρόνια

                   αποτελούν το περιεχόμενο της αίρεσης του Χιλιασμού. Σε όλες τις μεγάλες

                   θρησκείες  που  εμφανίστηκαν  κατά  τις  διάφορες  ιστορικές  περιόδους

                                                        1
                   συναντάμε χιλιαστικές δοξασίες . Η χιλιετής επικράτηση του Καλού επί
                   του Κακού θεωρείται κεντρική ιδέα του Χιλιασμού, και σε αυτήν οφείλεται

                   η  ονομασία  του.  Αυτήν  ασπάζονται  και  διάφορα  άλλα  συγγενικά

                                                                                       2
                   θρησκευτικά κινήματα που διαχωρίζονται από τον Χιλιασμό .
                            Ο όρος «χίλια έτη» αρχικά εισάγεται από τον Ευαγγελιστή Ιωάννη

                   στην Αποκάλυψη. Η χιλιετής βασιλεία αποτελεί το διάστημα μεταξύ της

                                                                                               3
                   θριαμβευτικής παρουσίας τους Νυμφίου και της έλευσης της Νύφης . Εκεί



















                   1  Μ. Μπέγζος, Φαινομενολογία της Θρησκείας, (Αθήνα: εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 1995 ),
                                                                                                  4
                   σ. 185.
                   2  Μπέγζος, Όπ.π., σ. 185.
                   3   Σ.  Δεσπότης,  Η  Αποκάλυψη  του  Ιωάννη.  Το  βιβλίο  της  προφητείας.  Λειτουργική  και
                   Συγχρονιστική Ερμηνευτική Προσέγγιση, τ. Β΄, (Αθήνα: εκδ. Άθως, 2010), σ. 329.



                                                            9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15